Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Faen de reglene om skilt er så latterlige. Får ikke lite skilt. Begrunnelse:

- Skiltgropen din er stor nok til å holde et toraders skilt, derfor må vi avslå søknaden din

Fuck dere. Skiltgropa er 17.5cm, skiltet er 21cm høyt. Passer det da? NEI. Faen så dumme de kan være.

/rage out

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You won't believe this; Var ute å kjørte idag, og som vanlig når jeg møter biler med feil lysbruk, så blinker jeg for å hinte. Bilen jeg passerte i dag var en politibil. Er det rart folk gir faen her i landet? Ikke blir man bøtelagt for det, og ikke går politiet foran som godt eksempel heller.

Lenke til kommentar

Skal ikke forsvare dem i det hele tatt, men en må huske på at det er lov til å gjøre feil. Feil, som i å ha glemt å slått det av for eksempel.

Har gjort det selv noen ganger. En gang så kjørte jeg faktisk med fjernlys midt i byen et par kilometer. Skjønte jo ikke hvorfor folk blinka med lysa jeg da...

Lenke til kommentar
Kurve/tåkelys. Ikke var det tåke, ikke var det mørkt (Ikke lov da heller forsåvidt). Ingen grunn for politiet å kjøre med dem på.

Husk og at det er og noe som heter DRL(daytime running lights). Disse mener eg er lett å forveksle med tåkelys, og dermed har eg tidligere konsekvent blinket. Men DRL har innebygget styring som reduserer lysstyrken på dagtid, og er dermed lovlig å kjøre med. Dette står ikke i det norske regelverket, men det er lovlig via EØS-regler som vi må ta med.

http://www.dinside.no/856402/ikke-vedta-boten

Lenke til kommentar

Huh, et tapt anrop fra Statens Vegvesen, region vest. Jeg bor i nord-norge.

:ermm:

Ikke så unormalt det. Vest og Nord er samme region. (Ihvertfall på IT-siden)

Sender du meg nummeret på PM, så kan jeg finne ut hvem det var. Med mindre du allerede har ringt opp igjen.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

Dagens idiot i trafikken, han ligger i høyrefeltet på 2felts vei, veien skal om ca 800 meter knyttes sammen til en 4 feltsvei, jeg kommer i venstrefila men ca da jeg er hundre meter bak han legger han seg over i mi fil, han har da en ca 75. Jeg lyser han inn i ræva da han ikke flytter seg da jeg tar han igjen, og gjør slik at jeg må vente til de to veiene møtes slik at jeg kan legge meg en ekstra ut for å kjøre forbi.

Takk til vedkommende, håper du får en kjedelig forkjølelse!

Edit leif sneik seg inn, godt en skal legge seg!

Endret av Ght0 Ret4rd
Lenke til kommentar

Var på vei til Ski i går (et stykke utenfor Oslo) og da jeg nærmet meg tettstedet så var det en hjullaster som svingte ut på veien. Ingen krise, da jeg så han og fikk bremset ned. Jeg skulle svinge av et par hunde meter borti veien, så jeg gadd ikke å kjøre forbi.

Det skulle derimot fyren bak meg, og det klarte han. Så blinker plutselig hjullastern til venstre, bremser (det samme gjør jeg) og begynner på svingen, da jeg plutselig ser noe svart på venstre side som kommer i høy fart.

Så hører jeg et skikkelig smell og ser det er en BMW som har truffet skuffa foran på lastern. Han reagerer med å kaste seg inn på fortauet (der det ofte er barnehager som går tur) og går ut av bilen sin, retter litt på dressen og venter på at føreren av hjullasteren skal komme bort.

Føreren av hjullasteren spør "hvorfor i all verden kjørte du forbi der? Vi to andre bremset jo, og jeg blinket til venstre."

Så svarer føreren av BMWen: "Jo, fordi han andre kjørte forbi, så da regna jeg med at det gikk bra."

Ble vel ingen personskader, men BMWen fikk skrelt av hele høyresiden. Hadde han kommet et par sekunder senere så hadde han truffet rett på skuffa, da hadde det nok kanskje gått litt verre. Vil tro han holdt 70-80 km i 50-sona.

Endret av Demonfudge
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Man kan vel ikke basere seg på at forrige bil som kjørte forbi klarte det, derfor så skal jeg ikke ta hensyn til at det blinkes og bremses foran her og peise på i tilnærmet det dobbelte av fartsgrensen for å prøve jeg også?

Lenke til kommentar

Om jeg frostår historien rett, så er det en uklok manøver, men det er allikevel hjullasteren som har skylda.

AtW

Begrunn.

Om noen ligger i et annet felt i god tid før du selv skal bytte felt, så har man vikeplikt, å bruke blinklyset hindrer ikke dette. (om jeg har forstått historien rikig, tidsaspektet er også relevant)

AtW

Lenke til kommentar

Om jeg frostår historien rett, så er det en uklok manøver, men det er allikevel hjullasteren som har skylda.

AtW

Begrunn.

Om noen ligger i et annet felt i god tid før du selv skal bytte felt, så har man vikeplikt, å bruke blinklyset hindrer ikke dette. (om jeg har forstått historien rikig, tidsaspektet er også relevant)

AtW

Slik jeg leser historien, så tenker jeg BMWidioten ikke hadde rukket frem til å treffe skufla om han hadde holdt lovlig fart.

Lenke til kommentar

AtW

Begrunn.

AtW

Slik jeg leser historien, så tenker jeg BMWidioten ikke hadde rukket frem til å treffe skufla om han hadde holdt lovlig fart.

Vanskelig å si, en hjullaster kjører jo presumptivt saktere en fartgrensa i utgangpunktet. Videre kan man diksutere hva som er det mest graverende, å kjøre litt fortere enn grensa under en forbikjøring, eller å bryte vikeplikten. Rent kjøremessig mener jeg det sistnevnte, men jeg vet ikke hvordan det er mtp skyd osv.

AtW

Lenke til kommentar

Tidsaspektet har jo alt å si selvsagt. Ut fra beskrivelsen tolker jeg det siste som skjedde var at BMW'en startet forbikjøringen etter at hjullaster ga tegn for å svinge av (blinklys, nedbremsing). Hvis reaksjonen på BMW-føreren var som beskrevet kan det tyde på at så var tilfellet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...