Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Jo det er det, og samtidig ikke gjennomførbart på en like enkel og strakstiltaksmåte(kall det etterslepsmetode eller hva nå enn..) som partall/oddetallsutluking. :)

Lenke til kommentar

Haha, true.

Er det fortsatt bare jeg som hater små nippel-rundkjøringer som bruker lokale trafikkregler ingen skjønner?

Små rundkjøringer kan være litt unøvdendige ja, men trafikkregelene er vel ikke annerledes i de? Etter å ha vært i USA og slitt med fireveis stoppskilt, så har jeg fått fornyet respekt for rundkjøringskonseptet :)

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, true.

Er det fortsatt bare jeg som hater små nippel-rundkjøringer som bruker lokale trafikkregler ingen skjønner?

Små rundkjøringer kan være litt unøvdendige ja, men trafikkregelene er vel ikke annerledes i de? Etter å ha vært i USA og slitt med fireveis stoppskilt, så har jeg fått fornyet respekt for rundkjøringskonseptet :)

AtW

Woah, please ikke minn meg på den piningen igjen! :p Det å måtte holde styr på hvem som var nr 1,2, 3 osv i køen når de kom fra alle fire veiene  :no:

Lenke til kommentar

De veiene i USA (og Canada) er alltid like morsomme når det kommer folk fra alle kanter omtrent likt. Da ser man hvem som er mest aggresiv. :)

Det er jo ikke akkurat mange rundkjøringer i Canada at det gjør noe, en god venn av meg opplevde for en stund tilbake en som klarte å gjør i feil kjøreretning. Han skulle ut av første avkjørsel (når man kjører riktig vei), men tok en runde rundt på feil side først. Når jeg tenker over det blir jeg ikke så irritert over de som på død og liv ikke skal bruke blinklys i rundkjøringer.

Lenke til kommentar

Jo det er det, og samtidig ikke gjennomførbart på en like enkel og strakstiltaksmåte(kall det etterslepsmetode eller hva nå enn..) som partall/oddetallsutluking. :)

Bare synd at par- og oddetallskjøringen ikke gir noen signifikant effekt. Luftkvaliteten var like dårlig i høstferien da trafikken var sterkt redusert, og ingen kjørte på piggdekk. Dog var det kaldt, og folk fyrte for fulle mugger. Det er nok også en av grunnene til at man har valgt å utsette dette.

Mitt spørsmål er om det kunnskapssøkende informasjonssamfunnet spiller oss et aldri så lite puss - dette var strengt tatt ikke sett på som et problem før noen fant på å måle luftkvaliteten i fjor. Jeg sier ikke at man skal se bort fra problemet, langt derifra, men de eldre "tjuaguttene" i byen forteller om "giftlokk" helt tilbake for 70 år siden. Kanskje vi lar det hele ta litt av?

Langsiktige tiltak for å forbedre luftkvaliteten er jeg imidlertid sterk tilhenger av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Bare synd at par- og oddetallskjøringen ikke gir noen signifikant effekt. Luftkvaliteten var like dårlig i høstferien da trafikken var sterkt redusert, og ingen kjørte på piggdekk. Dog var det kaldt, og folk fyrte for fulle mugger. Det er nok også en av grunnene til at man har valgt å utsette dette.

Mitt spørsmål er om det kunnskapssøkende informasjonssamfunnet spiller oss et aldri så lite puss - dette var strengt tatt ikke sett på som et problem før noen fant på å måle luftkvaliteten i fjor. Jeg sier ikke at man skal se bort fra problemet, langt derifra, men de eldre "tjuaguttene" i byen forteller om "giftlokk" helt tilbake for 70 år siden. Kanskje vi lar det hele ta litt av?

Langsiktige tiltak for å forbedre luftkvaliteten er jeg imidlertid sterk tilhenger av.

Jeg tror vi er på bølgelengde i denne saken, både med effektene av tiltak og hva som bør gjøres, det bunner vel fortsatt ut i at Norske politikere er tilhengere av "hvordan få det til å se ut som vi gjør noe, uten at vi løfter så mye som en finger". :)

Over til noe helt annet, jeg er ekstremt for blinking i rundkjøringer(både inn (hvis du skal mer enn rett frem), og ut (uansett når du skal ut)..), har hatt så mange tilfeller hvor det har oppstått forvirringer hos medtrafikkanter foran meg og hos meg fordi ingen blinking i kombinasjon med feil filvalg gjør at man ikke klarer å telepatisk forstå hvor synderene skal..

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet, jeg er ekstremt for blinking i rundkjøringer(både inn (hvis du skal mer enn rett frem), og ut (uansett når du skal ut)..), har hatt så mange tilfeller hvor det har oppstått forvirringer hos medtrafikkanter foran meg og hos meg fordi ingen blinking i kombinasjon med feil filvalg gjør at man ikke klarer å telepatisk forstå hvor synderene skal..

Det er forskjellig praksis i Norge. Bilister fra Stavanger blinker ikke ut av rundkjøringer. Så hvis du ser bilen foran deg har nummerskilt RH så må du være observant :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Det er forskjellig praksis i Norge. Bilister fra Stavanger blinker ikke ut av rundkjøringer. Så hvis du ser bilen foran deg har nummerskilt RH så må du være observant :thumbup:

Smell, du sier jeg er buttfucked altså.(Bor på Klepp utenfor Sandnes..)

Lenke til kommentar

Her i Moss er vi desverre også kjent for å "aldri" blinke ut av rundkjøringer...jeg husker en kjøretime jeg og læreren sto og så på en rundkjøring, så skulle jeg telle hvor mange som blinka.

Jeg tror 10 av 60 biler eller noe sånt blinka ut. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har sluttet å irritere meg (noen ganger) over at folk ikke blinker ut av rundkjøringer. Hovedsaklig pga. at jeg synes det er enklere se på folks adferd (filplassering, hastighet) hvor de skal hen.

Et ekspemepl: Hvis jeg kommer inn mot en 1-fils rundkjøring, samtidig som en kommer i motsatt retning (som skal rett fram), så vil jeg ikke se blinklyset hans før han er på vei ut av rundkjøringen. Da har jeg på et tidligere tidspunkt sett ut fra hvordan h*n kjører hvor han skal.

Jeg er mer irritert over folk som kutter svingen i 2-fils rundkjøringern. De legger seg i ytterfila inn mot rundkjøringen, og skal rett fram. Jeg legger meg i innerfila og skal til venstre. Luringen i ytterfila finner ut midt i rundkjøringa at h*n skal kutte svingen. (Vi kjører samtidig inn i rundkjøringen)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Ja jeg er nok ikke der ennå hightow,

for eksempel så er det vanskelig å tolke folk som bruker feil filvalg og eller legger seg helt til venstre i ett felt inn mot rundkjøringa, og så som en slags overraskelse skal av første til høyre. - Akkurat som når det ikke er ett problem å se hvor folk skal uten blinklys hvis de kjører etter normalt kjøremønster :)

Lenke til kommentar
Jeg hater at folk ikke KLARER å legge seg over til HØYRE så folk får kjørt forbi på VENSTRE side. Lurer på hvor mange ganger jeg har blinket med lysene i det siste.

PS: Har merket vist du kommer i 120 KM i 100 så flytter de seg med engang kommer du 110 eller litt lavere da tenker de ikke på det engang.

Jeg hater at folk ikke klarer å respektere fartsgrensene.

Jeg ligger i fartsgrensene nesten 96% og det er greit. Når jeg må ligge over er pga forbikjøring eller at jeg vil bare kjøre fort der og da. PS: Det er mitt valg, men når jeg møter disse så er det jo ikke en fis i HØYREfelt. Derfor har jeg best meg å ligge i 120 ettersom da flytter de seg med engang men ligger du under ikke faen.

Idag angående samme sak:

I ring 3 før du kommer inn i fornebu tunnelen mot Drammen, E18. Så før denne tunnelen er det ei dame som ligger i venstre felt 55KM -.-. Kjører forbi bilen på høyre også lastebilen endte med at hun kjørte forbi den og vi var oppi 65km men hun flyttet SEG ikke i det hele tatt. Men la seg mer i midten av begge feltene. Akkurat i inngangen i tunnelen så skulle lastebilen kjøre forbi på høyre side og jeg hadde sikkert blinket seks ganger i løpet av før bensinstasjonen til høyre osv. Men hun LA seg aldri over, endte med at det ble masse kaos bak oss også. Men lastebilen skal prøve å kjøre forbi ender med at hun legger seg mer over til høyre felt og snitter nesten lastebilen mens hun ligger i venstrefelt. Da fikk jeg nok, fjernlys + tut. Tror dere henne flyttet seg da?! Nei da. Litt før fotoboksene så kom jeg i høyrefelt også kjørte forbi henne med tuten på. Hun i sin egen verden.

Da trodde jeg saken var ferdig men nei da! Endelig kommet på E18 også lagt meg i venstrefelt igjen også begynner det å bli en god del biler. Så sjekker jeg speilene ofte når det blir en god del biler. Ser bak meg at det kommer en bil fort bak meg, som kjører forbi biler på venstre, høyre side osv. Kjører ifra høyre helt til venstre over to kjørefelt i en fart osv. Kom bak meg også blinket to ganger på meg, men ettersom det var biler foran og på høyre side av meg så fikk jeg ikke gjort noe. Når bilen på høyre side flytter seg så legger bilen seg på høyre av meg og tror dere ikke det var dama som lagde bare kaos på ring 3?! Viser meg fingeren osv osv. Jeg bare tenkte herregud og bra hun ikke møtte meg vist jeg hadde vært mer irritert.

PS: Lastebilen brukte fjernlys også tutet flere ganger i tunnelen også. Men når hun kommer på E18 er det full fart og dårlig kjøring. Vist meg fingeren osv så legger hun seg i høyre også blir der og legger seg i under fartsgrensen igjen.

Bare tenkte for ei idiot. Håper aldri jeg møter hun igjen vist det veit jeg ikke hva som skjer..

Ved liertoppen der du kan kjøre av til Dikemark merket jeg enda en idiot. Han lå bak en lastebil og lå i høyrefelt. Jeg ligger i venstre felt med en foran meg, han i høyre finner ut at han SKAL legge seg foran meg, han blinker to ganger men hiver seg ut. Han putrer sakte men sikkert forbi lastebilen mens bilen som lå foran meg forsvinner fort avgårde. Ender meg at fyren kommer seg forbi lastebilen og der har vi et nytt problem. HAN FLYTTER SEG FAEN MEG IKKE OVER TIL HØYRE FELT IGJEN. Blinker engang med fjernlysene og han flytter seg uten mer problemer. Men hallo?! Jeg bruker god tid før jeg blinker engang. Opptil et minutt i det seiste slaget.

HVOR VANSKELIG ER DET Å PELLE SEG OVER TIL HØYRE FELT NÅR DET ER BILER BAK DEG SOM SKAL FORBI OG DET IKKE ER NOEN PÅ HØYRE FELT?!

Oppelevede for litt siden: Jeg ligger i høyrefelt langt bak han som ligger foran helt alene i VENSTRE felt. Kommer en bak meg i full fart sikkert 130+ men bilen foran meg flytter seg ikke. Som sagt ligger langt bak men ser bilen foran ettersom det er en rett streke. Bilen foran flytter seg ikke og bilen som kommer i full fart bremser hardt også setter sikkert på tusen Meterne sine med fjernlys ettersom det lyste kraftig opp. IDioten foran flytter seg ikke i DET hele tatt. Ender med at fyren tuter som jeg hører i det fjerne ettersom ligger bak med vinduet oppe. Fyren ligger enda i venstre og da tror jeg han bak har blitt veldig irritert han hiver seg til høyre kjører forbi og inn i venstre og bråbremser så du hører det. Ble ikke en kollisjon ettersom bilen foran igjen feis avgårde i full fart igjen MEN bilen i venstre lå aldri mer i venstre etter dette!

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig lite greit med folk som tuter bak deg, bare fordi du ikke har lyst til å prøve deg på ei luke som du kanskje kunne greid. Hvis det ikke står en utrykningsbil bak meg, står det mest sannsynlig ikke om livet heller - og jeg synes ikke det blir riktig for meg å kaste meg ut og MULIGENS lage en farlig situasjon/bryte vikeplikten fordi andre har det travelt. Om jeg står 10 sekunder ekstra, så er det ja, bare 10 sekunder....................

Å tute fordi man ikke liker andres vurderinger/kjørestil er uansett i strid med trafikkreglene. =3= Tuting er for å varsle fare.

I tillegg til det er jeg lei av folk som tror at vikepliktskiltene ved armene til rundkjøringer er pynt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden dette skjedde med meg, men dette irriterer meg fortsatt.

Jeg kom til en rundkjøring og skulle til venstre midt i rush trafikken, og da griper man muligheten man får for din og alle andre sin skyld. Så kom det en dame fra venstre, ligger godt inn til høyre, kjører noenlunde sakte og blinker til høyre. Selvfølgelig kjører jeg på, men gjett hva. Den damen skal rett frem og hun tuter som et hespetre på meg ...

I sentrum hvor jeg bor er det fult (!!) av rundkjøring. Blant annet så har vi tre rundkjøringer i løpet av 50-100m hvor alle skal kjøres forskjellig. Disse tre rundkjøringene kjører jeg igjennom veldig ofte. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har sett noen ta alle 3 riktig.

Første rundkjøring er minirunkjøring så når du skal til venstre skal du bare blinke til venstre. Neste rundkjøring er firearmet rundkjøring. Her skal du kjøre i ytterste felt. Neste rundkjøring er trearmet og når du skal rett frem skal du da legge deg innerst.

Irriterer meg egentlig ikke, bare synes det er litt morsomt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I dag er jeg ikke akkurat irritert over noe i trafikken, men noe som er relatert til trafikken: Jævla pølsestasjoner! (Tidligere kjent som «bensinstasjoner».)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...