Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Var på kjøpesenter i dag. Skulle så ut på en helt vanlig vei med ett felt hver vei. her var det kø og siden jeg har vikeplikt for dem måtte jeg stå og vente ganske lenge. Blinklys var på. Plutselig hopper en kjerring i 50 åra ut av bilen bak meg og banker på ruta mi. Så sier hun på en fæl dialekt: Kan ikkje du fløtte dæ??!?!? E komme ikkje fram!!!" Heldigvis slapp jeg å svare siden hun gikk tilbake til bilen sin med en gang. Jge lurer på om hun trodde jeg kunne trylle er noe slikt :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uansett hvor mye dere oppfordrer og roper om at folk skal bruke refleks. nå er jeg glad for at jeg har nyere bil med bedre lys men det er enda for ille. hvorfor kan ikke produsenter av uteklær ha en standard på at de fester en eller annen form for refleksstripe på jakka og/eller buksa?

her jeg bor i tromsø er det både en skole og lærerstudentboliger i nærheten. INGEN av de over barneskolealder bruker refleks her.

Lenke til kommentar

Det burde kanskje vært påbudt med innsydde reflekser i jakker for voksne som selges i Norge. Omtrent som det er påbudt å ha sikkerhetsbelte i bil. Det koster selvsagt litt ekstra for produsentene, men det er jo gjennomført for sikkerhetsbelter i bil så det bør være gjennomførbart for klær også.

Lenke til kommentar

Var ute og kjørte i morgenmørke i dag tidlig på en vei hvor de driver med en del arbeid. Dette gjør at de har innsnevret kjørebanen fra 2 felter til 1, samtidig som at det vrimlet med gravemaskiner og arbeidere med godt synlige reflekser. Midt på denne strekningen fikk eg såvidt øye på ei gammel dame som gikk langs veien i totalt svarte klær uten refleks.

Lenke til kommentar

Var på kjøpesenter i dag. Skulle så ut på en helt vanlig vei med ett felt hver vei. her var det kø og siden jeg har vikeplikt for dem måtte jeg stå og vente ganske lenge. Blinklys var på. Plutselig hopper en kjerring i 50 åra ut av bilen bak meg og banker på ruta mi. Så sier hun på en fæl dialekt: Kan ikkje du fløtte dæ??!?!? E komme ikkje fram!!!" Heldigvis slapp jeg å svare siden hun gikk tilbake til bilen sin med en gang. Jge lurer på om hun trodde jeg kunne trylle er noe slikt :roll:

Sandvika Storsenter?

Lenke til kommentar

Det burde kanskje vært påbudt med innsydde reflekser i jakker for voksne som selges i Norge. Omtrent som det er påbudt å ha sikkerhetsbelte i bil. Det koster selvsagt litt ekstra for produsentene, men det er jo gjennomført for sikkerhetsbelter i bil så det bør være gjennomførbart for klær også.

Jeg synes ikke det er en god ide av mange grunner, for det første er ikke alt jakker som brukes i mørkesesongen, for det andre foretrekker mange (meg selv inkludert) å ha en separat refleks på endel jakketyper. For det tredje er utvalget jakker med refleks allerede godt.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hater at folk ikke KLARER å legge seg over til HØYRE så folk får kjørt forbi på VENSTRE side. Lurer på hvor mange ganger jeg har blinket med lysene i det siste.

PS: Har merket vist du kommer i 120 KM i 100 så flytter de seg med engang kommer du 110 eller litt lavere da tenker de ikke på det engang.

Pluss her om dagen hadde jeg en fyr som kjørte i 60 i 90 SONE! Endte med at det ble enorme kø pluss du fikk ikke kjørt forbi FORDI midtrabatt.. Så når han kom inn i tunnelen der det var 70 så han i 80-90KM/t o.O. IDiotisk og tror det var mange irriterte bak meg da.

Masse mer har skjedd men husker ikke alt siden jeg skrev sist ^^.

Edit: Den jævla 60 sonen på ring 3 nå for tiden der alle ligger 80+ helt til det ligger en i 60 og lager mye kaos :o. Trafikksikkerhet nei da!

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

I kveld traff jeg på en av kjerringene som MÅ holde 1 meters avstand til bilen foran. Etter at jeg omsider tvang henne forbi, fant hun det for godt å redusere hastigheten (!) Det gikk en f.. i meg, så jeg la meg like nært hennes støtfanger. Dette var tydeligvis ubehagelig, da hun begynte å blinke med bremselysene. Dermed kom også fjernlysene mine til god nytte.

Idioter må iblant smake sin egen medisin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

hater lastebiler som ikke klarer å oppføre seg.

for ett par uker siden var jeg ute å kjørte, det var en fin og ganske ny 2-felts vei, jeg hadde en lastebil med henger bak, den viste ingen tegn til at den skulle forbi.

Men, når vi er ferdig med oppovebvakken ser jeg plutselig lastebilen i sidespeilet og blinker med lysene, etter at 2-feltsveien er ferdig, på en ganske uoversiktlig vei med doble sperrelinjer.

Jepp, der skulle lastebilen kjøre forbi. tror den var maks en meter unna bilen min når den både kjørte ut i motgående felt og når den kjørte inn igjen.

Jeg bremset så klart kraftig opp. det var glatt, så jeg ville ikke brå-bremse.

Løpsk lastebil var det første jeg tenkte etterpå, helt til jeg så neste sving.

Jeg hadde en bil ett stykke forran meg, før en sving bestemte lastebilen seg for at den skulle forbi bilen forran, den la seg i motgående, blinket med lysene og håpet på det beste. dette var også ett ganske uoversiktlig sted, skog og fjell i innersvingen gjør at lastebilen garantert ikke kunne vite at det var ledig, utenom at han evt. kunne se at det ikke lyste fra motgående bil i mørket.

Lenke til kommentar
Jeg hater at folk ikke KLARER å legge seg over til HØYRE så folk får kjørt forbi på VENSTRE side. Lurer på hvor mange ganger jeg har blinket med lysene i det siste.

PS: Har merket vist du kommer i 120 KM i 100 så flytter de seg med engang kommer du 110 eller litt lavere da tenker de ikke på det engang.

Jeg hater at folk ikke klarer å respektere fartsgrensene.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Enig. Hvis du må bryte fartsgrensa for å ta forbikjøring så er forbikjøringa ulovlig...................................

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er jeg enig. Venstre felt skal fungere som forbikjøringsfelt mens hovedmengden av biler skal benytte høyre.

Men i rushtrafikken så vil det være annerledes. Da er det såpass stor trafikk at begge feltene fylles opp, trafikken går da normalt litt fortere i venstrefila.

Til tross for tett trafikk i begge filene så er det enkelte som skal forsere trafikk i venstre felt, de legger seg helt opp i støtfangeren på bilen foran for å presse den over i høyre. Når de lykkes så er det videre til neste bil osv.

Hater slike egoister, de ødelegger flyten i trafikken!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hm. Jeg på min side liker ikke at man skal legge seg opp i hverandres saker - dersom noen ønsker å kjøre i 120 km/h på en firefelts motorvei, får de heller gjøre det. Inn til høyre skal man legge seg uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig. Har opplevd flere ganger når det er veldig lite trafikk på flerfeltsvei at det ligger en å sinker i venstrefeltet og ikke tar hintet før jeg faktisk kjører forbi på høyre side og ser rart på vedkommende som kjører. Går bare noen sekunder etter at jeg har passert, så siger skrotet til høyrefeltet. Fatter ikke hvorfor de ikke bare kan pelle seg over i høyrefeltet med en gang så lenge de ikke kjører forbi noen.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Hm. Jeg på min side liker ikke at man skal legge seg opp i hverandres saker - dersom noen ønsker å kjøre i 120 km/h på en firefelts motorvei, får de heller gjøre det. Inn til høyre skal man legge seg uansett.

Enig, akkuratt der sier jeg bare pass dine egne saker og la politiet bekymre seg om resten. Venstrefilen er et forbikjøringsfelt, ikke et snilefelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836
Det er vel gjerne lettere å "halvere" trafikk i byen fremfor å nekte folk å fyre med ved?

Jeg tror det er lettere å halvere utslipp fra vedfyring enn å halvere utslipp fra trafikk. Vedfyring er noe dritt og det finnes ypperlige alternativer. (Det er ikke så enkelt å bytte ut bilparken med elbiler eller få folk til å la være å dra til og fra jobb/etc)

Jeg tror at det vil være enklere å dytte arbeidsmengden over på autopassregistreringene jeg, hvis det kommer en bil med partall på en oddetallsdag så sier sikkert systemet i fra, også får man en bot i posten. MYE enklere enn å pålegge en etat å sjekke vedfyring i en bydel / by for eksempel, også gir det penger i kassa - i motsetning til alternativet.

Jeg sier forresten ikke at det er lett å bytte ut pilparken, eller lett å nekte folk å dra til jobb, jeg sier bare det er lettere å sette i gang ett prosjekt som krever mindre midler(i form av arbeidskraft/bevilgninger etc).

On a sidenote:

Tror forresten ikke det er en umulighet at folk har to biler i sin bilpark i dag, og da kan man jo gjerne samkjøre(hvis man skal i samme retning). Eller så kan man prate med naboen, byttelåne biler hvis det skulle passe etc etc(som med alt annet kan man finne en løsning, eller sutreputreklagesyte). Mange som kjøpte seg en bil til vrakpant med hva nå enn slags skiltnummer de manglet for å omgå problemet(det ble riktignok litt dyrt med tanke på forsikring og årsavgift etc..), kollektivtilbudet i byen det her(Bergen) er snakk om er ikke det verste heller.

Alt dette her trenger ikke politikerene å bry seg om, de kan bare sjekke autopassen og klappe seg selv på skuldra(i mitt scenario), i motsetning til å pålegge noen å sjekke vedovner mer enn en gang hvert fjerde år(basert på min erfaring med Bergen Brannvesens kontroller og evt feievesen), samt nekte folk å selge ved(bensinstasjoner etc), kontrollere at det blir fulgt, samt rykke ut til peiskos osv. ;)

Nå blir det visst ikke slik i år, ifølge http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Det-blir--ikke-datokjoering-1199180.html. Ser at Skyss øker rushtilbudet sitt også(!)

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...