nomore Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Sjekker folk aldri lysene sine? I dag(mens det enda var de tidlige morgentimer) traff eg på en bil hvor kun det ene grøftelyset + det ene parkeringslyset virket. Eg blinket raskt med langlysene, men tviler på at vedkommende forsto hva eg hintet frem til. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det forundrer meg fortsatt hvor jævla dumme folk er. Jeg skulle i dag rygge inn på en oppmerket parkeringsplass langs et murbygg (typisk butikk liksom), siden bilen min er nokså lang rygger jeg så langt bak at hengerfestet er et par centimeter fra veggen. Når jeg er ca. en meter fra veggen ser jeg plutselig i det indre speilet at en mann går bak bilen min! Hva han tenkte med aner jeg ikke, men hadde jeg rygget litt fortere hadde han ikke gått videre, for å si det slik. Folk må lære seg å ha litt mer respekt for biler som rygger, å gå mellom en ryggende bil og en murvegg med en klaring på en meter er bare idiotisk. Husk at når du rygger så har du vikeplikt for alt og alle da Kanskje han bare ville stå på sitt Anyway...kjørte igjennom Oslo i dag (pleier ikke kjøre der) gikk ganske sakte, mye trafikk...så plutselig slenger en taxisjåfør seg inn fra høyre i full fart, var sikkert bare 0,5cm fra å treffe meg. Endret 26. oktober 2010 av TM B Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har nevnt det før, og jeg er fullstendig klar over at jeg har vikeplikt for alt og alle ... men det er lov å bruke hjernen Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 ...så plutselig slenger en taxisjåfør seg inn fra høyre i full fart, var sikkert bare 0,5cm fra å treffe meg. Jeg har nevnt det før, og jeg er fullstendig klar over at jeg har vikeplikt for alt og alle ... men det er lov å bruke hjernen Beklager, men nei! Hjerne er totalt forbudt å bruke for fotgjengere og/eller drosjekusker. 2 Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Beklager, men nei! Hjerne er totalt forbudt å bruke for fotgjengere og/eller drosjekusker. Stemmer ganske bra. I dag ble jeg forbikjørt av en taxisjåfør på et 50m langt dobbelt felt inn mot ei rundtkjøring. Presset seg inn forran meg kun for å tjene en billengde i rushen. What the hell? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Sjekker folk aldri lysene sine? I dag(mens det enda var de tidlige morgentimer) traff eg på en bil hvor kun det ene grøftelyset + det ene parkeringslyset virket. Eg blinket raskt med langlysene, men tviler på at vedkommende forsto hva eg hintet frem til. Jeg er redd dette er en uheldig virkning av den økte kollisjonssikkerheten i biler som gir trangere motorrom. Det er STRESS å bytte lyspærer på mange nye biler, og de fleste må levere bilen på verksted for å gjøre dette. Da er veien kort til å bare gi f... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 For å bytte pærer på min bil må jeg løsne to torx-skruer og så trekke ut hele lykta, koble den fra, bytte pære, koble til og skyve på plass. Egentlig er det ganske simpelt, men for en "tante" høres det jo helt forferdelig ut. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg tror svaret på dette er enkelt, verden er full av idioter, og mange av dem er på veien. Hvis denne hypotesen ikke hadde stemt så hadde ikke over halvparten av de som faktisk har tåkelys kjørt med de og vanlige kjørelys på samtidig. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg brukte ca et kvarter sist jeg skulle bytte en pære. Først ut og sjekke hvilket verktøy som trengtes, så inn og hente, ut igjen i snøføyka og knote litt med kalde fingre og lommelykt. Det som er mest irriterende er at det kunne vært konstruert så utrolig mye enklere. Men bilbransjen tjener vist store penger på at en viss andel velger å la verkstedet skifte pærer. Jo vanskeligere jo større blir andelen. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Jeg brukte ca et kvarter sist jeg skulle bytte en pære. Først ut og sjekke hvilket verktøy som trengtes, så inn og hente, ut igjen i snøføyka og knote litt med kalde fingre og lommelykt. Det som er mest irriterende er at det kunne vært konstruert så utrolig mye enklere. Men bilbransjen tjener vist store penger på at en viss andel velger å la verkstedet skifte pærer. Jo vanskeligere jo større blir andelen. Husker ikke hvem modell det er, men da må du faktisk ta av hjulene også for å bytte PÆRER! Skal aldri skaffe den bil modellen Endret 27. oktober 2010 av Andzel Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Renault megane vil jeg tro du tenker på Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Renault megane vil jeg tro du tenker på Sikkert, kommer ikke på det akkurat nå. Men vist det er den, hjelpe meg så dumt det er laget! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Kan bytte pærer uten noe verktøy på Astraen min. (2002-modell.) Tror at mye ligger i at få gidder å bruke tid på å sjekke at lysene fungerer. Selv ser jeg det kun når jeg parkerer hjemme, forran en hvit vegg der det vises utrolig tydelig om alle lysene er i orden. Mener å ha hørt at man må ut med et av batteriene på nyere Landcruisere for å komme til pærene der. --- Lå bak en idiot med dårlig sikret last på tilhenger i 90-sonen over verdalsbrua. Lasten var festet slik at hengeren slang fram og tilbake, noe sjåføren var klar over. Han var nede i 50, og meget irriterende for køen bak. Hadde vært kjekt om han giddet å slippe folk forbi, men neida... når ingen passerte etter et tafatt forsøk med å ligge litt ute i veiskulderen når det kom tett trafikk imot så virket det som om sjåføren fant ut at det var på tide å gi faen. Burde vært mulig å i det minste kjøre ut når det etterhvert ble mulig, og det er jo noe galt når feilen ikke ble oppdaget før det ble 90-sone. Endret 27. oktober 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvorfor ikke bare ringt politiet ? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Renault megane vil jeg tro du tenker på Er sansynligvis korrekt at det er Megane II det siktes til (2002-2008). Strengt tatt egentlig en myte at man måtte det. Det ble opphypet av Fifth Gear hvor de ville demonstrere hvor vanskelig det var, ikke hvordan det ble gjort. Det skal ikke være noe problem å bytte dem, men det er noe vanskelig pga det er meningen at man skal bytte dem igjennom ei luke som kan åpnes framme i hjulbuen (men fortsatt skal vistnok ikke hjulet måtte tas av). Jeg har en Megane III (2008-) hvor dette tydeligvis er "fikset" med at lykta kan løsnes med to skruer og skyves fremover på skinner og dermed er pærene lett tilgjengelig. Denne løsne skruer og skinner som lykta skyves fremover er en veldig vanlig løsning som brukes på nye biler nå om dagen. Dette er nok et resultat av at svært mange biler fra tidlig 2000-tallet hadde løsninger hvor det var omtrendt komplett umulig å bytte pærer. Etterhvert som alt av pærer er byttet ut med LED-lamper og HID-lamper ("xenon") som standard vil nok problemet komme tilbake igjen, sansynligvis mye verre da man normalt sett aldri bytter LED eller HID-moduler/pærer. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Tok et lite ekspriment i dag. De som har kjørt litt i Trondheim vet at alle lyskryss ikke synkroniseres og omtrent alltid er slik at når du får grønt og begynner å kjøre, så blir det rødt lys på neste kryss når du nærmer deg. I innherredsveien og elgesæter gate er det helt ekstremt til tider. Tok en test på Inneherredsveien og fant ut at når du får grønt lys så kom deg så fort som mulig opp i 90 og hold den farta, så rekker du akkkurat neste kryss før det skifter til rødt. Håpløst sammensatt, burde jo være mulig å synkronisere litt bedre enn det der vel? Blir fort satans irriterende med start/stopp konstant, og ikke minst 3sekunders grønt kryssene. Tatt i betrakting av at gjennomsnittlig reaksjonstid er 2-3sek på trøndere, så er det ikke mange som slipper over. 3 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Det er vel grønn bølge i rushtiden om ikke jeg husker feil? Men det er umulig å gjøre alle til lags, blir det grønn bølge i en retning blir det rød bølge i den andre. Selv har jeg opplevd flere ganger at lys etter lys har blitt grønn. Så det er nok tilfeldigheter som spiller inn her. Endret 28. oktober 2010 av A-Jay 1 Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg brukte ca et kvarter sist jeg skulle bytte en pære. Først ut og sjekke hvilket verktøy som trengtes, så inn og hente, ut igjen i snøføyka og knote litt med kalde fingre og lommelykt. Det som er mest irriterende er at det kunne vært konstruert så utrolig mye enklere. Men bilbransjen tjener vist store penger på at en viss andel velger å la verkstedet skifte pærer. Jo vanskeligere jo større blir andelen. Klart man tjener penger på dette! Dersom jeg hadde vært økonomidirektør hos et bilfirma hadde jeg gjort akkurat det samme. Men jeg tror fremdeles at mange ikke gidder å ta med bilen på verksted bare for en lyspære. Og når de heller ikke klarer det selv, blir det ikke gjort... 1 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 PÅ min bil er det fantastisk lett å skifte pærer, i alle fall i fronten, i bakenden må jeg nok frem med verktøy.... Må nå har jo jeg en bil fra slutten av 80-tallet da... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 På bilen min, en Combo fra 2005, er det veldig enkelt. Opp med panseret, skru av et deksel, dra ut gammel pære, sett i ny, skru igjen dekselet. Bak vet eg ikke. Der har eg ikke byttet enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå