Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte på biler som er laget for å tåle et sammenstøt eller 7000. På en måte som store radiobiler. Det er ikke dagens biler. Er endel som tåler slikt før de takker for seg, men de er ikke laget for det..

Har du tenkt å krasje 7000 ganger?

Hehe, nei selvfølgelig ikke :)

 

Som jeg i min forrige post nevner så blir kjørestilen her i trøndelag mer å mer slik at biler må lages på denne måten om ikke så allt for langt fram i tid. Blir mer å mer oppgitt når jeg er ute å kjører jeg..

Lenke til kommentar

Bilene er faktisk lagt for å bli smadra i kollisjoner, hvis bilen din blir smadra går mye av kraften i kollisjonen over til å smadre bilen, og det kan kanskje være nok til at du overlever. Sitter du derimot i en bil laga av 2cm stålplater, med innsveisede forsterkningsbjelker vil all krafta fra kollisjonen gå over på deg, og du overlever sannsynligvis ikke.

Lenke til kommentar
mopeder & scootere er noe dritt!

ikkje vær sur på moppedistene.....vær sur på STATEN....for staten e kjip....JÆVLIG kjip.... d e de som plomberer ned mopedene og scooterne slik at de kjører i sneglefart og lager kø for bilistene... d skaper farlige forbikjøringer og farlige situasjoner for mopedistene....

 

 

kort og godt: HAT STATEN, IKKJE OFRENE FOR STATEN

Lenke til kommentar
mopeder & scootere er noe dritt!

ikkje vær sur på moppedistene.....vær sur på STATEN....for staten e kjip....JÆVLIG kjip.... d e de som plomberer ned mopedene og scooterne slik at de kjører i sneglefart og lager kø for bilistene... d skaper farlige forbikjøringer og farlige situasjoner for mopedistene....

 

 

kort og godt: HAT STATEN, IKKJE OFRENE FOR STATEN

ro deg ned , mopedister må og vise skjøn i trafikke og slippe fram di som ligger bak , ikke bare ligge midt på veien og vente på og bli presset av veien , må huske at det er mopedisten som ikke klarer og følge gitt fart på stedet , og dermed er probleme , staten er uvesentlig ,ikke noe og gjøre med reglene ( vi kan jo muligens forby mopeder total , problemet med at di går sakte er jo borte :p)

 

uansett , det er (regner med du kjører moped) DU som er probleme ,deal with it , pass deg , og vær høffelig , vurder alternative veier som ikke er så kraftig trafikert , så slipper du at folk presser seg forbi , for så lenge du kjører saktere enn tillat på stede så kommer vi bilister til og presse oss forbi

Lenke til kommentar
Bilene er faktisk lagt for å bli smadra i kollisjoner, hvis bilen din blir smadra går mye av kraften i kollisjonen over til å smadre bilen, og det kan kanskje være nok til at du overlever. Sitter du derimot i en bil laga av 2cm stålplater, med innsveisede forsterkningsbjelker vil all krafta fra kollisjonen gå over på deg, og du overlever sannsynligvis ikke.

Hehe, er klar over det da... om du trodde jeg ikke visste det :p

 

Har kjørt litt rally så jeg tror jeg har god peiling på slikt. Det har gått litt hardt for seg en og annen gang :innocent:

Lenke til kommentar
ro deg ned , mopedister må og vise skjøn i trafikke og slippe fram di som ligger bak , ikke bare ligge midt på veien og vente på og bli presset av veien , må huske at det er mopedisten som ikke klarer og følge gitt fart på stedet , og dermed er probleme , staten er uvesentlig ,ikke noe og gjøre med reglene ( vi kan jo muligens forby mopeder total , problemet med at di går sakte er jo borte :p)

 

uansett , det er (regner med du kjører moped) DU som er probleme ,deal with it , pass deg , og vær høffelig , vurder alternative veier som ikke er så kraftig trafikert , så slipper du at folk presser seg forbi , for så lenge du kjører saktere enn tillat på stede så kommer vi bilister til og presse oss forbi

Eh, mopedister er ikke de eneste som tar seg friheter. *kremte noe om busser som ikke gidder å kjøre ordentlig inn i busslomma, ikke gidder å blinke ut av busslomma og så videre*

Lenke til kommentar
ro deg ned , mopedister må og vise skjøn i trafikke og slippe fram di som ligger bak , ikke bare ligge midt på veien og vente på og bli presset av veien , må huske at det er mopedisten som ikke klarer og følge gitt fart på stedet , og dermed er probleme , staten er uvesentlig ,ikke noe og gjøre med reglene ( vi kan jo muligens forby mopeder total , problemet med at di går sakte er jo borte :p)

 

uansett , det er (regner med du kjører moped) DU som er probleme ,deal with it , pass deg , og vær høffelig , vurder alternative veier som ikke er så kraftig trafikert , så slipper du at folk presser seg forbi , for så lenge du kjører saktere enn tillat på stede så kommer vi bilister til og presse oss forbi

Eh, mopedister er ikke de eneste som tar seg friheter. *kremte noe om busser som ikke gidder å kjøre ordentlig inn i busslomma, ikke gidder å blinke ut av busslomma og så videre*

er ikke altid fårehauan som står i bussloma klarer og gi tegn i tide , da blir det en litt brå stopp og muligens på veien , samme med di dustene som sitter inne i bussen , di klarer ikke altid og trykke på knappen og så begynner di og hyle og skrike om at di må gå 10m lenger

Lenke til kommentar
ro deg ned , mopedister må og vise skjøn i trafikke og slippe fram di som ligger bak , ikke bare ligge midt på veien og vente på og bli presset av veien , må huske at det er mopedisten som ikke klarer og følge gitt fart på stedet , og dermed er probleme , staten er uvesentlig ,ikke noe og gjøre med reglene ( vi kan jo muligens forby mopeder total , problemet med at di går sakte er jo borte :p)

 

uansett , det er (regner med du kjører moped) DU som er probleme ,deal with it , pass deg , og vær høffelig , vurder alternative veier som ikke er så kraftig trafikert , så slipper du at folk presser seg forbi , for så lenge du kjører saktere enn tillat på stede så kommer vi bilister til og presse oss forbi

Eh, mopedister er ikke de eneste som tar seg friheter. *kremte noe om busser som ikke gidder å kjøre ordentlig inn i busslomma, ikke gidder å blinke ut av busslomma og så videre*

er ikke altid fårehauan som står i bussloma klarer og gi tegn i tide , da blir det en litt brå stopp og muligens på veien , samme med di dustene som sitter inne i bussen , di klarer ikke altid og trykke på knappen og så begynner di og hyle og skrike om at di må gå 10m lenger

Man står ikke med ræva ut i veien fordi man har kjørt for langt.

Lenke til kommentar
er ikke altid fårehauan som står i bussloma klarer og gi tegn i tide , da blir det en litt brå stopp og muligens på veien , samme med di dustene som sitter inne i bussen , di klarer ikke altid og trykke på knappen og så begynner di og hyle og skrike om at di må gå 10m lenger

Hater folk som står på bussholdeplassen og ikke gir tegn, så FtZ- har min vensignelse til å kjøre forbi, da lærer de iallefall ;)

Lenke til kommentar
er ikke altid fårehauan som står i bussloma klarer og gi tegn i tide , da blir det en litt brå stopp og muligens på veien , samme med di dustene som sitter inne i bussen , di klarer ikke altid og trykke på knappen og så begynner di og hyle og skrike om at di må gå 10m lenger

Hater folk som står på bussholdeplassen og ikke gir tegn, så FtZ- har min vensignelse til å kjøre forbi, da lærer de iallefall ;)

jeg kjøre forbi mange på en god dag ;)

Lenke til kommentar

Bare for å få det ut...

Her om dagen så kjørte jeg som alltid pent og forsiktig i fjordgata og da en fjott i en "fet" bmw rygget ut fra parkeringsplassen og da hadde jo han vikeplikt men det gjelder jo seff ikke for de i bmw osv :roll: Jeg var som vanlig oppmerksom og slakket litt på farten så jeg slapp å stoppe helt, men idioten skjønte ikke så mye stakkar og fortsatte rett ut og var bare 1 cm (så og føltes slik) unna min bil da jeg klarte å bremse, men idioten viste meg fingeren da jeg ha oppdaget min bil..... Ble virkelig forbandet og hadde jeg ikke kjørt jobb bilen så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort men tror ikke handlingen hadde vært preget av julestemmning.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg FtZ-, det saltes også så mye her i trondheim at jeg syns nesten synd på bilen når jeg må kjøre i noe som minner om våt grøt når det er -6 grader ute. Syns folk heller kan lære seg å kjøre på glatt føre jeg istedefor å ødelegge hele bilparken på denne måten. Tror nesten det er mer øknonomisk for alle, til og med de som kanskje er så uheldige å støte sammen med en annen bil, at det saltes mindre. Ville heller ha byttet en skjerm og en støtfanger istedefor å bytte hele bilen etter noen år. Det var vel nå noen år siden at noen forskere fant ut at varm sand er minst like effektivt som salt, men hvor har det blitt av den? :roll:

 

teknikeren: enig med deg også. Har vært ute for akkurat samme situasjonen, i en sidegate til fjordgata, med en bmw som trodde han bare kunne rygge rett ut i veien. (Han har visst ikke fått med seg at det er Audi som har slik forkjørsrett :p , hehe, neida..skal ikke lage en slik diskusjon her ;) ) Hadde det ikke vært for at jeg kjørte en lånt bil, så hadde jeg nok stanset akkurat så sent at han hadde kjørt på meg. Jeg skal jo stanse for slike om jeg kan, men har hatt fryktelig lyst mange ganger... :innocent: Der er jo lov til å se seg for liksom!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...