Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

@ Kiire:

 

Finnes i ski også, der må bussen kjøre over den eller klarer de den aldri:P

 

Er mange som kjører "ulovlig i den" dritter i å kjøre rundt men bare over den eller i venstre felt :p.

 

Edit:

 

Send det bilde inn til politiet kanskje sykelisten får bot får å kjøre i feil veibane :p?

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en slik fin rundkjøring i Namsos også.

 

Men den fungerer faktisk bra, siden klatten er midt i, med nok rom irundt til at selv store kjøretøy klarer å kjøre den normalt. Flyten er også betraktelig bedre nå enn når det var vanlig kryss.

 

Bildet ovenfor viser jo godt hvordan man ikke skal lage en slik rundkjøring. Ideen er god, men når det blir gjort uten å tilpasse resten av veiene så blir det helt feil.

Lenke til kommentar

Fra veinettet i Trondheim kan jeg huske en del interessante påfunn. Regner med at de fremdeles eksisterer.

 

- I en av rundkjøringene ved Munkvoll hadde sentraløya så stor diameter at de færreste klarte å kjøre rundt - for ikke å snakke om bussen.

- Byåsveien var ellers full av rundkjøringer der nesten alle skulle i samme retning.

- Rundt omkring i hele byen fantes såkalte fartsputer av asfalt som presset hjulene ut til siden.

Lenke til kommentar

Slike merkelige "nødløsninger" har jeg lite til overs for. Har vært borti et par sånne "rundkjøringer" i Oslo og, som regel bare med et skilt midt i krysset. De setter opp slike når en av veiene har mye trafikk i rushtida siden alle på veien med mye rushtrafikk må vike for de få bilene som kommer fra høyre. Det blir langt bedre trafikkavvikling med en rundkjøring, men jeg synes i det minste de kan spandere på seg en skikkelig mur eller asfaltklump og generelt planlegge det hele litt bedre.

 

 

Apropos rundkjøringer: Tror jeg har nevnt dette før, dette irriterer meg så veldig at det er verdt å eventuelt nevne en gang til. Et lite stykke unna her er det en utkjøring ut til Ring 3. Tingen er at de som kommer fra "feil" side i forhold til påkjøringsfeltet venter lenge og tar nærmest en U-sving for å komme utpå. Problemet? Det er en rundkjøring under 100 meter unna. Folk velger altså heller å vente til motgående felt er klart og skaper lange køer fremfor å kjøre ned til rundkjøringa og tilbake.

I de verste tilfellene blir det kø helt bort til en annen rundkjøring et par hundre meter unna, noe som følgelig skaper trøbbel for trafikken der.

 

Irriterer meg at det ikke er satt opp "sving forbudt"-skilt med underskilt som forteller at det er en rundkjøring lenger nede. Det burde dog ikke vært nødvendig, siden man faktisk kan se rundkjøringa fra der de står å venter.

 

post-56083-1286312362,3242_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, apropos små nippelrundkjøringene. I Vestby/Moss er det en slik, rett ved Bowling 1. Det skiltet så jeg jo selvfølgelig ikke når det sto inni treet midt på natta.

 

Et lite hopp og bunna demperne :p Nesten knuste dempere og regner jeg med, men gikk bra (regner jeg med, bilen går enda)

Lenke til kommentar

- Rundt omkring i hele byen fantes såkalte fartsputer av asfalt som presset hjulene ut til siden.

Noen som vet poenget med disse mini-fartshumpene?

 

Mange plasser i Trondheim er de ikke markert og helt umulig å få øye på.

De skal vist være snille mot bussene, med at hjulbredden deres er akkurat vide nok til at den går fint over.

Lenke til kommentar

Hehe, apropos små nippelrundkjøringene. I Vestby/Moss er det en slik, rett ved Bowling 1. Det skiltet så jeg jo selvfølgelig ikke når det sto inni treet midt på natta.

 

Et lite hopp og bunna demperne :p Nesten knuste dempere og regner jeg med, men gikk bra (regner jeg med, bilen går enda)

Hvor i alle dager er "Vestby/Moss"?

Er jo flere mil mellom disse to stedene.. :p

Lenke til kommentar

lå bak en amøbe av en billist på Omkjøringsveien i Trondheim i dag... Jeg legger meg i venstrefila og kjører forbi noen biler etter at jeg kjørte ut på veien fra Othillienborg/Nardo, jeg skal av mot IKEA/Lade og når jeg kommer til Tunga kommer det en forholdsvis ny VW polo ut på fartsøkningsfeltet. Jeg var tidlig ute med å bytte felt, og ligger nå i høyre felt før Lade. Poloen bremser helt opp og stopper helt fremst i fartsøkningsfeltet, og jeg slakker godt ned for å slippe den inn. Bilen kjører sakte fremover, og i venstrefila går trafikken normalt, men jeg som ligger i 35-40 bak denne poloen et lite stykke satser på at den øker farta. For å bytte felt og kjøre forbi med så mye trafikk er håpløst. Så blir jeg liggende bak denne umåtelig trege bilen helt ned forbi ikea i Haakon VII gate, og så opp mot Innherredsveien. På den tiden bilen foran bruker på å kjøre dit, kunne jeg uten å bryte fartsgrensa ha kjørt samme strekning minst 3 ganger.. Til slutt kommer jeg opp på siden på bilen, og der sitter det en senior på 80++ å nistirrer fremover, og enser ikke at han har meg på siden av seg en gang...

 

Strekningen er vel og merke ca 2,5km og det tok ca 10 min å kjøre... da regner jeg med tiden det tok for gamlingen å kjøre inn i rundkjøringa ved IKEA..

 

Leger må virkelig begynne å nekte gamlinger som kjører slik å kjøre... Angrer på at jeg ikke tok reg-nr på bilen og rapporterte det inn en plass!

Lenke til kommentar

Dette er egentlig ikke en veldig irritasjon, men en morsom story. Jeg hater motorsyklister som står å ruser motoren, og i dag stod jeg å ventet på bussen i Trondheim, og det ble rødt lys. En chopperdude stoppet og stod selvfølgelig å ruste motoren. Så klarte han faen meg å kvele motoren :p Dagens latter!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe, apropos små nippelrundkjøringene. I Vestby/Moss er det en slik, rett ved Bowling 1. Det skiltet så jeg jo selvfølgelig ikke når det sto inni treet midt på natta.

 

Et lite hopp og bunna demperne :p Nesten knuste dempere og regner jeg med, men gikk bra (regner jeg med, bilen går enda)

Hvor i alle dager er "Vestby/Moss"?

Er jo flere mil mellom disse to stedene.. :p

Blir vel kanskje Rygge som skal inn for Vestby der :blush:

 

Uansett, for de som er kjent der, så er den nippeln i Varnaveien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Det er Carl Berners plass i Oslo, så det er en rundkjøring (snarere firkantkjøring :p) ja. Den grønne bussen er i ferd må å svinge samme vei som den røde, og trikken kan kjøre gjennom.

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...