Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle fylle bensin tidligere i dag og var på en Jet-stasjon hvor jeg fyller hver gang. Stasjonen har to pumpestasjoner med to pumper på hver, to for høyrepåfylling, to for venstrepåfylling (men man kan jo selvsagt bruke alle om man rygger inn osv). Da jeg kom så var alle pumpene opptatt, så jeg sto å venta en liten stund på en parkeringsplass til jeg så en person var ferdig.

 

Han satte seg inn i bilen så da tenkte jeg jo at han kom til å flytte seg sporenstreks, så jeg kjørte opp bak ham og venta. Men neida, han gadd selvfølgelig ikke flytte seg. På toppen av det hele hadde en annen mongo parkert rett foran den andre høyrepumpa for å kjøpe pizza på gatekjøkkenet. Endte opp med at jeg snudde bilen og kuka rundt for å bruke en venstrepumpe. Det beste er at det er parkeringsplasser nok til en 5-6 gjester til gatekjøkkenet, samt 7-8 plasser til de som venter på vaskehallen, så det er ingen grunn til å parkere foran pumpene.

Lenke til kommentar

Ah, det er sinnsykt irriterende. Hater også kvinnfolk og eldre som skal kuke rundt i bilen i 5år før de endelig får flytta vraket unna pumpa. Jeg kommer meg unna så fort som mulig selv, siden jeg vet hvor irriterende det er.

 

Så litt fra dagen lille kjøretur, var en halvmeter unna å mose siden på en bil på en kjøretur på 10min. Skjønner ikke hva det er med folk og rundkjøringer. Noen holder siden og kjører bra gjennom rundkjøringa, men mesteparten er helt fantastisk håpløse. I dag lå jeg i ytterfeltet og skulle rett frem i rundkjøringen, og tror du pina meg ikke idioten i innerfeltet sneiver over i mitt felt rett før jeg kjørte ut av rundkjøringa slik at jeg må bråbremse. Fikk lyst å mose trynet på vedkommende der og da.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Hva feiler det folk som ikke SER til begge sider før de kjører?!

Kom inn i 80 sone(!) og så en bil på min venstreside. Plutselig hiver idioten seg rett foran meg når jeg er 20 meter unna! Måtte bremse alt jeg maktet for å ikke å dundre inn i baken på han(noe som var fristende i ettertid)...

Ja HAN hadde vikeplikt ..

Samme som de gamle hattekallene av noen h*stk*ker med traktor som kommer durende ut på veien rett fra gårdstunet sitt. Da gjerne med dekkene fylt opp av gress og sleip jord/leire og slike "spiddepinner" (høygaffel?) bakpå. De kjører selvfølgelig rett ut i veien uten tanke på vikeplikt eller trafikk, og er spesielt lite oppmerksomme på motorsyklister. Tenk om jævel'n spiddet sin egen sønn på lett motorsykkel med slike idiotiske "hevderetter" som de tror de har?

Selvfølgelig håper jeg ikke det skjer med noen, men om det er noen her inne med slike omtalte traktortullinger i slekta, anbefaler jeg sterkt å tvinge fjompen til å lese dette innlegget 12.123 ganger. :mad: :mad:

Lenke til kommentar

Hadde en kranebil foran meg som kjørte i 50 KM i 80 KM ved Ski området. Jeg ligger bak kranebilen noe som han tulling bak ser ut som har veldig dårlig tid. Ender med at han kjører forbi meg mens det kommer en bil imot!! Hiver seg inn foran meg som hender med at jeg må bremse kraftig ned for å ikke få han i min side. Tuter på han og han viser fingeren tilbake O.o???!!

 

Også er det en lang sving til høyre. Ender med at bilen prøver å kjøre forbi i 50 KM i svingen!!!! Han kommer foran men kunne skjedd kolliskjon vist han ikke gasset på slutten ettersom da kom det en lastebil som blinket med fjernlysene.. Lurer på hva folk tenker noen ganger?! Han brukte jo evigheter p kjøreforbi også ettersom det var en kasse bil.

 

 

Eller hadde jeg en liten punktering igår som endte med at Oslofjordtunnelen var stengt. FY FAEN du får jo knapt puste i tunnelen.!!

Bevis:

 

Amta.no !!

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Wat? Jeg har ikke lappen. Slapp av!

 

 

Det var uansett rett etter/inni, altså, jeg akset i tunnelen :) Kjørte lovlig, borsett fra lappen :whistle:

 

 

Ok, en 15 åring uten lappen kjører en lettsykkel i 140? Du en større idiot en jeg trodde. Jeg håper for all del at politiet stopper deg og du må utsette lappen med et par år. Er du dum nok til å kjøre i 140 uten lappen på en lettsykkel, er du dum nok til en hel del annet. Ikke like morsomt når du ligger på Sunnaas Sykehus uten ben og ikke klarer å gå på do alene.

Endret av Coa
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei. Gult lys lar de ikke bryte trafikkreglene. Gult blinkende lys skal brukes til å markere unormalt kjøremønster.

 

Men idag fins det traktorer med konstruktiv hastighet på over 45, og de har lov til å bevege seg på motorvei.

Gult blinkende/roterende lys skal bare brukes ved bredde over 260cm eller under veiarbeid e.l. Det at man kjører saktere enn trafikken ellers er ikke alene tilstrekkelig grunn til å bruke dette. Årsaken er denne her:

 

Folk misbruker nødblink (og rotorlys, min anm.) så mye at det blir en "ulv ulv"-effekt av det.

Saktegående kjøretøy markeres derimot med stor trekantet refleks med avkuttede hjørner, på svensk kalt LGF-skilt. (langsamt gåande fördon)

 

Grensa for konstruktiv hastighet på motorvei er forøvrig 40 (noe de aller fleste traktorer holder), ikke 45. Moped er og totalforbudt, selv om de klarer mer enn 40.

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva er det med tuneller som gjør det værre så kjøre fort der?

Hvilken planet er det du kjører i tunneler på?

 

Iallefall her i Nord-Norge er de aller fleste tunnellene lekke og fuktige med stor kalkutfelling som legger seg som "snø" i veibanen og er ekstremt glatte, spesielt siden veibanen som regel også er fuktig eller direkte våt ("søkkblaut" på Nord-Norsk).

Mhp "slake svinger" er ikke det noe jeg har sett i omtalte tunneler. Svingene kan være ganske så krappe og er lagt inn *BEVISST* for å hindre forbikjøring.

På toppen kommer dette med veibudsjett og kostnadsprioritering Oslo-gryta v.s resten av Norge og spesielt Nord-Norge hvor våre tunneler gjerne er smalere (for toveis trafikk) enn det er for enkeltløpene i tunnelene sørpå. Sålangt er det *KUN* tunnelen mellom Troms-øya og fastlandet som har akseptabel kvalitet nord for Sinsen-krysset (Sinnsyk-krysset).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...