Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Irriterer meg stort over disse såkalte "faddergruppene" som tusler rundt i byen her for tida. Flott at studentene blir kjent med hverandre, men er det virkelig nødvendig å rave dritings rundt midt i trafikken? Rød mann betyr "stopp" selv om man har konsumert litt for mange øl. Når jeg så bruker hornet for å be dem flytte seg derfra, svarer de med å vise finger og andre mindre heldige håndbevegelser... Hva med å bli tørr bak øra og oppføre seg som folk? :roll:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok meg en lang kveldstur nå med hunden, både han og jeg utstyrt med hver vår refleksvest.

På turen traff vi ca 10 personer, alle uten refleksvest og en moped uten lys, verken foran eller bak. Mesteparten av veien er en smal vei uten fortau, så vi må gå ut i grøften når det kommer bil. Hva faen tenker folk med? "Jeg ser bilen, så da ser den meg"?

Endret av Jason Something
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har rota meg 60 mil opp til Vinstra i dag jeg, og jeg har egentlig mista tellinga på hvor mange jeg har kjørt forbi. Sykt mange er det hvertfall. Altså, hvis du skal kjøre i 40km/t for å drive med sightseeing på en vei som har 80 i fartsgrense, og hvor jeg ønsker å ligge i 90 til 100, så kan du hvertfall slippe folk forbi. Turister, blerh.

Lenke til kommentar

Har rota meg 60 mil opp til Vinstra i dag jeg, og jeg har egentlig mista tellinga på hvor mange jeg har kjørt forbi. Sykt mange er det hvertfall. Altså, hvis du skal kjøre i 40km/t for å drive med sightseeing på en vei som har 80 i fartsgrense, og hvor jeg ønsker å ligge i 90 til 100, så kan du hvertfall slippe folk forbi. Turister, blerh.

Rolig nå, Kiire von Schnellfahrer :)

Husk at våre tyske turister legger igjen penger i vårt vakre land!

Neida, jeg synes de godt kan passe seg og slippe folk forbi. Det verste er å ligge bak bobiler på en svingete vei 10 km/t under fartsgrensen. Da blir det vanskelig å komme seg forbi.

Lenke til kommentar

Lå bak en fullastet stasjonsvogn som lå i 70 i 80-sonen. Greit nok, siden det ble 4-feltsvei et lite stykke etterpå, og enkelt å kjøre forbi. Kjørte forbi i venstrefeltet, og det første som skjer når jeg har kjørt forbi er at han legger seg der og tusler videre i 70 - selv når det var 4-5 biler bak som gjerne ville forbi. Hva tenker sånne folk med? thumbdown.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Neida, jeg synes de godt kan passe seg og slippe folk forbi. Det verste er å ligge bak bobiler på en svingete vei 10 km/t under fartsgrensen. Da blir det vanskelig å komme seg forbi.

Enig, jeg utførte i dag en del forbikjøringer som jeg ellers ikke ville gjort, rett og slett for å komme meg forbi. Og da mener jeg såklart ikke farlige forbikjøringer uten sikt, men at jeg måtte begynne forbikjøring i en kurve før en bratt oppoverbakke og slikke autovernet for å komme forbi de feite tyskerne :p

Lenke til kommentar

I dag ble begravelsesfølget vårt forbikjørt av en mørk Volvo XC90 50 meter før vi svingte av veien og opp til kirken. Alle bilene (tre sivile + begravelsesbilen) hadde kors på taket og vi fulgte fartsgrensen. Kirken lå på høyre side av veien da han kjørte forbi. Han kom ikke forbi alle, så han la seg inn bak begravelsesbilen, som bremset ned til gangfart. Det er lenge siden jeg har blitt så forbannet som da.

Uansett, jeg tok skiltnummeret, fant eieren og sendte en sms hvor jeg spurte om det "virkelig var nødvendig", og om han hadde hørt om begrepet "folkeskikk". I morgen tar jeg en tur ned på politistasjonen og leverer en anmeldelse for brudd på trafikkreglene § 10 tredje ledd og § 12 andre ledd, samt Vegtrafikkloven § 3. Den blir sikkert henlagt, men jeg skal spørre om de i det minste kan ringe ham og be om en forklaring.

Hva tenker folk med?

• Liker 9
Lenke til kommentar

Selv om det blir henlagt så får fyren beskjed om at han er anmeldt og begrunnelsen for det.

Jeg er sjokkert. At det er mulig! Håper det går en liten faen i politibetjenten som behandler saken og at han sjekker det nøyere opp, ber om en forklaring, får en tilståelse og bruker den for å utstede en passende bot. Det er vel neppe noen mangel på vitner til hendelsen.

Lenke til kommentar

Det er vel neppe noen mangel på vitner til hendelsen.

Vitner er det nok av, både familie, venner og begravelsesagenten. Jeg kjenner til personer som har fått bøter/blitt fratatt førerkortet for langt mindre alvorlige hendelser, kun basert på vitner og anmeldelser. Så det er lov å hope!

Lenke til kommentar

Håper han får svi ja. Opplevde noe av det samme for et par år siden, da begravelsesfølget stoppet utenfor gården vår (avdøde bodde der) og da var det en som presterte å tute i rundt 30 sekunder fordi det ikke lenger var noen bevegelse.

Endret av Demonfudge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

I dag ble begravelsesfølget vårt forbikjørt av en mørk Volvo XC90 50 meter før vi svingte av veien og opp til kirken. Alle bilene (tre sivile + begravelsesbilen) hadde kors på taket og vi fulgte fartsgrensen. Kirken lå på høyre side av veien da han kjørte forbi. Han kom ikke forbi alle, så han la seg inn bak begravelsesbilen, som bremset ned til gangfart. Det er lenge siden jeg har blitt så forbannet som da.

Uansett, jeg tok skiltnummeret, fant eieren og sendte en sms hvor jeg spurte om det "virkelig var nødvendig", og om han hadde hørt om begrepet "folkeskikk". I morgen tar jeg en tur ned på politistasjonen og leverer en anmeldelse for brudd på trafikkreglene § 10 tredje ledd og § 12 andre ledd, samt Vegtrafikkloven § 3. Den blir sikkert henlagt, men jeg skal spørre om de i det minste kan ringe ham og be om en forklaring.

Hva tenker folk med?

For ca en uke siden var det 3 biler som rotet seg inne i et begravelsesfølge, og det rett uttafor kjærka, de hadde jo så vidt begynt.

Lenke til kommentar

Idiotiske folk det der.

I dag opplevde jeg å kjøre 23 veien ifra Ski til Drammen. Det kjører forbi en bobil det er greit i tofeltet mot Drammen. Deretter kommer det en fyr bak meg som ikke kommer forbi meg ettersom det kommer biler mot. PS: Dette var på toppen der veien blir mindre.

Da kommer jeg bak en lastebil som ligger i 80 KM, jeg bryr meg ikke ettersom har litt mer respekt for de. Legger meg lenger bak ettersom jeg ser at hengeren er berede enn ellers. Fyren bak meg er nesten helt oppi ræva. Det som skjer når vi svinger ifra 80sonen og kommer til 60 sonen i rundkjøringen og kommer nedover den smale veien så kommer det lastebiler i mot og lastebilen foran meg BRÅBREMSER for å ikke ta siden av hengeren osv, dette så jeg og bremset og tror du ikke fyren bak tuter?!?

Hva skulle han ellers ha gjort kjørt i ræva på lastebilen? Han var helt oppi ræva når jeg hadde bremset helt ned og sto stille.

Sitter der og tenker bare: Ja, er en som før hjerteanfall før han er 40 ja. Så ut som en 30 åring.

Bra at lastebilen bråbremset eller hadde det vært lastebil mot lastebil. Og heldig vis så klarte han fyren bak meg å legge seg litt lenger bak før dette skjedde. Vist ikke hadde jeg sikkert hatt en stor bil i ræva...

@ Runar

Det skulle vært flere sånne folk, som tar trafikken alvorlig.

Første jeg leste i VG i dag ettersom ikke har lest VG i det siste:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10044663

Sier at han/hun som prøvde å kjøre forbi må være stokke dum, pluss på bilde ser det ut som det er SVING også.

Håper alle de som var med får det bra igjen men hun/han som gjorde skaden som prøvde å kjøre forbi får leve i SMERTE.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Nå kan det faktisk hende at han i volvoen ikke så at det var begravelsesfølge og når han så begravelsesbilen så la han seg inn?

Jeg kom midt inni et slikt følge en gang i en rundkjøring, det er ikke akkurat det første du sitter og ser etter. Jeg kjørte riktignok av på første avkjørsel jeg fant.

Lenke til kommentar

Hva tenker folk med?

Problemet er at de har ikke noe å tenke med. Er ett under at de fikk lappen i det heletatt. Ikke aner jeg hvilken paragrafer det er snakk om(jeg sjønner ikke slikt) men lykke til!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Nå kan det faktisk hende at han i volvoen ikke så at det var begravelsesfølge og når han så begravelsesbilen så la han seg inn?

Jeg kom midt inni et slikt følge en gang i en rundkjøring, det er ikke akkurat det første du sitter og ser etter. Jeg kjørte riktignok av på første avkjørsel jeg fant.

Der har du forskjellen, du innså at du hadde rota deg borti et følge og kom deg unna, ingen som klager når sånt skjer ;)

Lenke til kommentar

Vi kjørte på en rett strekning med kirken på høyre side av veien, og alle bilene i følget hadde kors på taket. Hvis du (nå sikter jeg ikke til deg, men bilister generelt) ikke legger merke til at de fire bilene foran deg har kors på taket, og at den fremste er en begravelsesbil, har du absolutt ingenting i trafikken å gjøre. Rundkjøringer og lignende situasjoner er noe annet, dog man skal fortsatt ha såpass oversikt over trafikkbildet at man ikke havner midt i et begravelsesfølge.

Lenke til kommentar

Må være den nasjonale "vikeplikt gjelder ikke ved feltskifte"-dagen i dag.

Jeg kjører ring 3 mot Sinsenkrysset (fra Storo) og ligger i midterste felt fordi jeg skal tvers igjennom krysset, og så er det jaggu en kar som fant ut at han ikke hadde lyst til å stå i køen i feltet som går opp til rundkjøringa lenger, og dermed vrengte ut i mitt felt bare noen meter foran meg. Uten blinklys eller å se seg for overhodet. Det var akkurat før skiltet der det blir 60 så jeg kom kjørende i ca 70. Flaks at venstrefeltet var ledig sånn at jeg kunne svinge unna, for det kunne fort endt stygt (for ham -jeg kjører svenskt stål :p ).

Lenke til kommentar

Må være den nasjonale "vikeplikt gjelder ikke ved feltskifte"-dagen i dag.

Jeg kjører ring 3 mot Sinsenkrysset (fra Storo) og ligger i midterste felt fordi jeg skal tvers igjennom krysset, og så er det jaggu en kar som fant ut at han ikke hadde lyst til å stå i køen i feltet som går opp til rundkjøringa lenger, og dermed vrengte ut i mitt felt bare noen meter foran meg. Uten blinklys eller å se seg for overhodet. Det var akkurat før skiltet der det blir 60 så jeg kom kjørende i ca 70. Flaks at venstrefeltet var ledig sånn at jeg kunne svinge unna, for det kunne fort endt stygt (for ham -jeg kjører svenskt stål :p ).

Vikeplikt opphører å eksistere i det du krysser grensa til Oslo, det er den som nøler mest som må vike. Jeg opplever stadig at folk bak tuter på meg når jeg overholder vikeplikten.

I dag har det definitivt vært en fotgjenger-konspirasjon, tror ikke det har vært et eneste fotgjengerfelt jeg ikke har vært nødt til å stoppe foran i hele dag. :dontgetit:

Også ønsker jeg å takke tullingen som prøvde å foreta et feltskifte gjennom min bil på E6 ved Furuset på søndag for at han nok en gang beviste at høyrefila egentlig er til for å kjøre forbi de som ligger i den midtre av tre filer. :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...