Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Nå må det snart bli slutt på disse som ligger 10 km/h under fartsgrensen i svingene, og 10 km/h over fartsgrensen på rettstrekkene. Skjønner de ikke at alle bilene i køen bak dem gjerne vil forbi, men ikke har spesielt lyst til å satse livet i samme slengen?

 

Endte (som vanlig) med at jeg likevel dro forbi på et rettstrekke, men ikke akkurat i fartsgrensen.

 

Tillegg: Så en video på Dagbladets nettutgave denne uken om forbikjøringer, der en kjørelærer lærte sine elever at dersom man må bryte fartsgrensen ved en forbikjøring, vil det være en unødvendig forbikjøring. Jeg er meget uenig, disse sjåførene jeg omtaler i denne posten er bare et av eksemplene på at dette ikke fungerer i praksis. Og dersom man skal forbi noen, cet. par. (alle andre forhold like), må det vel være til det beste at det går så hurtig som mulig (innenfor rimelighetens grenser)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg lærte at man heller skal bryte fartsgrensen og foreta en kjapp forbikjøring, enn bruke 2 dager på å kjøre i 60km/t forbi en som ligger i 50km/t. Det er tryggere å bryte farsgrensen i en liten periode enn å ligge en lengre periode i motsatt kjørefelt.

Lenke til kommentar

Heldigvis hadde jeg en kjørelærer av den mer fornuftige sorten, som innså at man noen ganger er nødt til å bryte fartsgrensen ved forbikjøring.

 

Det mener nok kjørelærene i videoen også, for meg fremstår det som relativit tydelig at de uttaler seg "politisk korrekt" og ikke nødvendigvis slik de mener det selv.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer så til å dø i trafikken en dag.

 

Holdt på å krasje i en stor bil i 80km ettersom han ikke holdt sin vikeplikt. Tutet på han osv, ligger i 120km i venstrefelt. (PS: Pleier alri å kjøre fort men dette var motorvei i 100km og måtte rekke noe). Tror du han fyrer flytter seg...?!! Måtte blinke og tute også etterhvert flyttet han seg.

 

I dag var det en utenlandsk bil som kom sikkert i 120km i 60 sonen ettersom han plutselig var oppi ræva mi. Endte bare med at jeg bremset kraftig og hadde nesten bilen i bagasjen. Var vel fordi han bremset der og da akkurat. Deretter legger han seg nærmere meg og jeg hiver inn bremsen endte med at vi sto helt stille. Kjører på igjen og der kjører han forbi meg og viser fingeren XD. Jeg er 20 år og han var sikkert 25. Og folk sier at ungdommer er dumme bak rattet?

 

Har nesten alltid bare krasjet med eldre folk...

Lenke til kommentar

Fortell meg hvorfor? Jeg venter alltid til det er klart, følger lovene osv. Så hva jeg gjør jeg feil? Ingenting som jeg veit om.

Blinker inn og ut av rundkjøringer blinker mer enn jeg skal også for å vise hvor jeg skal. Legger meg til høyre vist bilen foran skal til venstre for å vise bilene bak at det er noen som skal til venstre eller omvendt.

Lenke til kommentar

Når han ligger helt oppi ræva mi og jeg gir tegn i speilene at han skal legge seg lenger bak så betyr det bare at han er idiot nok til å ikke forstå det.

 

Han kjørte forbi meg og irritert en lastebil foran meg ettersom lastebilen gjorde det samme så. Kompisen han bak kjørte forsiktig og pekte fremover mot han sin kompis å ristet på hodet. Så tror kompisen syntes han var idiot også.

 

Å stanse helt i veibanen i en 60 sone pga at en bak deg irriterer deg er verken aktpågivende eller varsom.

 

 

Han for uansett straffen ikke jeg. For det første veit du aldri om jeg bremser for noe farlig i veien som dukker opp eller noe? Pluss å kjøre forbi der eller å legge seg til høyre på den veien der er umulig. Egentlig er det bare en dritt vei. Pluss hjelper ikke når man er irritert fra før av heller også kommer han idioten på også.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Han for uansett straffen ikke jeg. For det første veit du aldri om jeg bremser for noe farlig i veien som dukker opp eller noe? Pluss å kjøre forbi der eller å legge seg til høyre på den veien der er umulig. Egentlig er det bare en dritt vei.

Det skal du ikke være for sikker på. Om du for eks bråstopper i veibanen uten at dette er en unnamanøver fra din side så kan det like godt bli delt skyld.

 

Det korrekte her vil være for deg å holde farten og plasseringen din i veibanen og deretter svinge inn i en busslomme eller annet egnet sted for å slippe han forbi.

 

At han kjører som en idiot kan så være, men det er ikke din oppgave å være politi.

 

Pluss hjelper ikke når man er irritert fra før av heller også kommer han idioten på også.

Hold aggresjonen din unna veien er du snill.

Endret av nomore
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ekke politi pluss den veien der var det ikke busslomme på i løpet av 10 min +. Pluss den er trang.

 

Kan du bevise at jeg ikke bremset for å ikke drepe en mus eller ekorn foran bilen min?

 

Her om dagen bråbremset jeg pga en jordrotte eller noe kom i veien. Han bak klarte fint å bremse ned han også da. Men når de ligger oppi ræva så vil de ha bråk. Pleier nesten aldri å gjøre det men er jeg sur ifra før av noe som har skjedd i trafikken gjør det ikke meg noe å dra opp døra å ta en alvorsprat med fyren. Gjort det før og kan godt gjøre det igjen.

 

"Hold aggresjonen din unna veien er du snill. "

 

Prøver å holde den unna jeg men er alltid noen idioter som skal fucke noe voldsomt. Som sagt var ikke bare meg var til og med en lastebil som fikk nok. Så finnes flere dere ute, så da veit dere det. Hold dere lenger bak enn oppi bagasjen.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Å stanse helt i veibanen i en 60 sone pga at en bak deg irriterer deg er verken aktpågivende eller varsom.

 

I tillegg så kan det vel også sies at det er en underlig vurdering å si at man nesten kræsjer når man har tid til å tute ved flere anledninger og å blinke med lysene, det er ikke noen ensten-kræsj, det er en irritasjon fordi den andre personen hindre trafikkflyten.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...