Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Elger er skumle dyr.

 

Bor i en kommune med "mye" elg. I årets elgjakt skal det tas ut litt over 300 elg.

 

Er man utrent så ser man 3-5 elger før man har kjørt en mil herfra om høsten. Kan man å se elger på langt hold så ser man fort mange flere, som ikke representerer noen direkte fare, men fremdeles viser at det faktisk er mye elg her.

 

De har blitt flinkere til å rydde lengre ut fra veikanten. Men ei strekning midt i elgenes favorittområde er fremdeles skummel. Grunneieren er en sta idiot som nekter for hogst bare for å bedre trafikksikkerheten. Han skal hogge der først når skogen gir mest utbytte. wallbash.gifwallbash.gifwallbash.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article5194344.ece

 

I mai 2008 kjørte hele 74 biler i mer enn 150 kilometer i timen forbi målepunktet på Kvatningmyra. I mai året etter var det 50 bilister som holdt samme høye hastighet, mens det i år har passert 50 biler med større fart enn 150 kilometer i timen forbi målepunktet.

Hva tenker de med? Slike hastigheter hører ikke hjemme på en vanlig vei med 80-sone. Det hadde nesten gjort seg med fotobokser. Uansett hva man mener om fartsgrenser så er 150 langt over det som kan kalles forsvarlig på en vei med slik standard.

Skulle gjerne likt å sett slik statistikk for resten av månedene i året. F.eks hvor mange idioter som kjører så fort i elg-sesongen.

Lenke til kommentar

Det er vel så vidt jeg vet slutt på å vise fart langt over fatsgrensa av denne grunn? Men de registrerer vel farten fordi om den viser over 80? Tipper de fører en slags statistikk over dette. De jeg har vært borti viser farten opp til 90 ish i 80 sona mener jeg å huske.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mobiltelefon ja, faen som jeg får lyst til å kjefte på mamma noen ganger. Hun skulle kjøre meg for å hente bilen min her om dagen, og da tok vi motorveien. Som vanlig kjører mamma farlig nær bilen foran, men akkurat den dagen ble jeg skikkelig skremt av hvordan hun kjørte. Kommer ned på motorveien, durer rett ut i venstrefeltet og blir liggende der med en avstand på mindre enn 5 meter til bilen foran (i 100km/t). Og som om ikke det var nok, så ringer mobilen, og hun blir liggende klin oppi ræva på denne bilen, med mobilen i den ene hånden, et godt stykke. Plutselig sier hun høylytt til personen i andre enden "JAMMEN JEG VIL LEGGE PÅ, SÅ JEG KAN GIRE OPP I FEMTE!".

 

 

... jeg liker ikke å sitte på med mamma. Ikke stefaren min heller, for den saks skyld. Mammas bil sine blinklys funker også dårlig, kan hende det er fordi den er bruktimportert, og de bruker en annen type blinklysolje i utlandet...

Lenke til kommentar

Her i Midt-Norge er blinklys fjernet som standardutstyr på bil til fordel for mobiltelefon.

Liker spesielt småbarnsforeldre som sitter med mobilen når de kjører, men barna i baksetet. Så mye er de verdt.

Noen skriver også tekstmeldinger mens de kjører. Ikke så rent sjelden godt voksne kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Honk if you love ...

Jeg har sett bildet før, men det morsomme er jo at de som skriver SMS mens de kjører sannsynligvis ikke får med seg skiltet uansett.

 

Det hender både titt og ofte at jeg flasher med lyshornet på folk som kjører med feil lys/uten lys, kun for å legge merke til at de ikke engang ser på veien, men ned på en mobiltelefon. Get the fuck off the road, please.

Lenke til kommentar

Det hender både titt og ofte at jeg flasher med lyshornet på folk som kjører med feil lys/uten lys, kun for å legge merke til at de ikke engang ser på veien, men ned på en mobiltelefon. Get the fuck off the road, please.

Jeg har også flashet til folk som har glemt å slå på kjørelysene. De fleste ser bare dumt på meg idet de passerer. Nå i det siste har jeg nesten bare driti i det fordi det er så mange som kjører med feil lys.

Lenke til kommentar

Det hender både titt og ofte at jeg flasher med lyshornet på folk som kjører med feil lys/uten lys, kun for å legge merke til at de ikke engang ser på veien, men ned på en mobiltelefon. Get the fuck off the road, please.

 

Opplever akkurat det samme her. Men jeg gir ikke opp og flasher dem likevel, om de ikke har IQ nok til å koble ting sammen er deres problem, jeg har ihvertfall bidrat med det jeg kunne.

 

Når det gjelder mobiltelefoner. Det er irriterende nok med folk som kjører og snakker i dem, men så har du de som stopper på helt retarderte steder for å snakke i telefonen!

 

Var nylig i et fullpakket og travelt lyskryss i rushtrafikken så var det ei som stoppet MIDT I SVINGEN til høyre for å snakke i mobilen, det er såvidt man kan skvise seg gjennom der, wtf?!

Lenke til kommentar

Da har jeg vært ute på min første lengre kjøretur etter at jeg fikk lappen, og fy fader hvor enkelte folk sliter. Kjørte fra Sandefjord til Kristiansand, og det er forøvrig et skyhøyt antall fotobokser nedover der også. Så også en som var stoppet av uniformert politi, og en som var stoppet av sivilt politi (etter dette kjørte jo førsteman selvfølgelig 10 km/t under grensa).

 

Ting som irriterte meg:

 

Folk som legger seg 20 km/t under fartsgrensa ved hver fotoboks, folk som ikke skjønner at de må gasse på for å holde farten i oppoverbakker, folk som legger seg ut i venstrefelt for å kjøre forbi, men bruker så himla lang tid at ingen andre rekker forbi før venstrefeltet forsvinner igjen, for så å gasse på når de ligger først.

 

Så til dagens idiot:

Sto en Audi i en nødstopplomme, sto plassert så det så ut som om han ville utpå igjen, selv om det virket som om han var tom for blinklysolje eller mistet hendelen, for blinket gjorde han ikke. Plutselig begynte han å kjøre, men så ut som om han ville akselerere i veiskulderen, som var ganske bred her, men neida, han skulle ut i veien og jeg sto nesten på bremsen og var nede i 30 km/t (fra 90 km/t) før jeg kunne slutte å bremse. Verdt å nevne at det var lite trafikk og det hadde vært mye tryggere og ventet noen sekunder, men neida. Etter dette fikk han det veldig travelt og forsvant avgårde, håper han ble tatt av en av de mangfoldige fotoboksene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...