Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Kjørte moped i går og lå i 65-70, lå litt til venstre i mitt eget kjørefelt. Hører en moped bak meg og ser i speilet at det kommer en idiot i hundreoghælvete på en MT5 bak meg. Jeg hører lyden høyere og legger meg mer til høyre for å gi han plass til å kjøre forbi meg. I det jeg svinger mot høyre kjører han forbi meg på høyre side, jeg trodde han skulle kjøre forbi på venstre side (selvfølgelig). Hadde jeg svingt litt bråere eller han kjørt bittelitt seinere hadde det blitt kræsj og store skader.

 

Fant ut at idioten nylig hadde mista billappen fordi han hadde blitt tatt i 90 i 60 sona.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte moped i går og lå i 65-70, lå litt til venstre i mitt eget kjørefelt. Hører en moped bak meg og ser i speilet at det kommer en idiot i hundreoghælvete på en MT5 bak meg. Jeg hører lyden høyere og legger meg mer til høyre for å gi han plass til å kjøre forbi meg. I det jeg svinger mot høyre kjører han forbi meg på høyre side, jeg trodde han skulle kjøre forbi på venstre side (selvfølgelig). Hadde jeg svingt litt bråere eller han kjørt bittelitt seinere hadde det blitt kræsj og store skader.

 

Fant ut at idioten nylig hadde mista billappen fordi han hadde blitt tatt i 90 i 60 sona.

 

Makan til idiot. Har sett mye idioti ute i trafikken, men denne var ny. Fint at det gikk bra da, kunne blitt stygt det der. Det farlige med moped/motorsykkel er at man er mye mer utsatt for andres idioti.

Lenke til kommentar

Ja, selv om det i utganspunktet var plass til å kjøre forbi på høyresiden betyr ikke det at det er lov! Skulle faen meg hatt juling han som kjørte forbi meg. Kunne blitt jævlig skadd, kanskje død også for den saks skyld, han hadde minst 80 da han dro forbi meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Til helvete med idioter som ikke klarer å holde seg i sitt felt i en rundkjøring med oppmerkede felt hele veien. Holdt på å kjøre i siden av en kødd, jeg lå inderst med en Transporter (stor bil, lett å se), og i den ytterste filen ligger det en tulling som skulle ut en utkjørsel før meg. Nevnte tulling klarte å kutte relativt langt inn i min fil, slik at jeg måtte bråbremse for å ikke kjøre ham i siden. Hvis du ikke vet hvor bilen ligger på veien, vennligst lever fra deg førerkortet!

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Jau, normalt ville jeg ligget bak, men når det var 80 sone og ingen som kom i motsatt kjørefelt så kjørte jeg forbi.

 

Men at det ikke var helt lov skal jeg ikke si noe mot.

Hvis du bremser ned til ganghastighet og syklisten legger seg godt ut går det fint an å gjøre forbikjøringen i samme felt.

 

Nå er det sjelden at syklister legger seg til høyre i feltet, da :p

Lenke til kommentar

Til helvete med idioter som ikke klarer å holde seg i sitt felt i en rundkjøring

Hvis du ikke vet hvor bilen ligger på veien, vennligst lever fra deg førerkortet!

 

Enig her.

 

Situasjon som hendte meg her forleden:

post-56083-1278961903,9342_thumb.jpg

 

Blå er meg, rød er mannen. Først kjørte han i 35 i 60-sona i det partiet før rundkjøringa, og når han kom til rundkjøringa lå han først i høyre felt, men midt i rundkjøringa kjørte han tvers over sånn at jeg måtte bråbremse. Var snakk om centimeter. Når han skulle ut av rundkjøringa igjen la han seg i høyrefeltet igjen.

Lenke til kommentar

Hva er det med bobiler spesifikt som gjør at de ikke klarer å holde fartsgrensa? Og da tenker eg ikke på at de kjører for fort?

 

Har vært på bilferie og kjørt fra vestlandet til østlandet via sørlandet, og så tilbake igjen. På turen har eg lagt merke til at de aller fleste(ikke alle) bobiler ligger under fartsgrensen og bruker sinnsykt lang tid på å aksellerere(de fleste tyske i det minste). Noen biler med campingvogner har det samme problemet, men det er flest bobiler.

 

Eg har aldri kjørt en bobil før, så eg undrer meg på om det er bilen eller sjåføren som er problemet? Lå flere titalls kilometer bak en som kjørte i 40-50 i 60 sonene og 60-70 i 80 og 90 sonene. At eg prøvde meg på et par forbikjøringer fortalte ikke sjåføren noe om at han kjørte sent og at eg ville forbi. Idiot.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du mussen verstanden das natuuuur ist so wünderbaaar, wir mussen virklich langsam geflügengeflaksen! (Jeg eier i tysk :p )

 

Jeg tror det kommer delvis av "idioten bak rattet", samt at de har brukt opp alle sparepengene på en jævla villa på hjul, og har ikke råd til annet enn en strikkmotor med dobbel strikk. Og det faktum at de er permanente "mann med hatt" kombinert med permanent søndagstur.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig ikke et problem å ligge 10 km/h under grensen, så lenge man har oversikt over trafikken bak seg. Hjelpe til ved forbikjøringer og slippe frem folk ved feks å stoppe på bussholdeplass ol et par ganger i timen.

 

Ble selv liggende bak endel av de på vei fra Sognefjellet til Oslo og det virker som de ikke har oversikt over køen bakover. Og naturen har nok mye av skylden

Lenke til kommentar

Det slår aldri feil... aldri.

Er jeg alt fra 5 til 15 minutter seinere avgårde enn det jeg egentlig hadde tenkt, kommer jeg bak en semi av australsk størrelse som holder 30 opp bakkene, 60 på slettene og på lange sletter jeg har mulighet til å kjøre forbi - kommer det alltid, uten unntak, biler imot. Biler jeg seff ikke møter på hele strekka, bortsett fra akkurat på forbikjøringspunktene.

 

Videre så er det like typisk at jeg ser nevnte semi komme ut foran meg, 10 sekunder før jeg hadde vært forbi krysset og jeg blir sittende resten av kjøreturen og tenke "hadde jeg bare kjørt et HALVT minutt tidligere.."

 

(Disclaimer: Jeg har ingenting imot lastebiler eller deres sjåfører generelt og har full forståelse at det går ikke an å holde like høyt tempo som små personbiler på veistrekkene det er snakk om - "klaginga" her er mer retta mot utflaks og Murphy's lov)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Murphys lov

det som kan gå galt, vil gå galt!

 

Folk som ikke leser skilt burde skytes.

Lå bak en bil inn fra Tverlandet til Bodø, og denne luringen leste nok ikke mer enn hvert tredje hastighetsskilt. Når vi kjørte inn i 50sona i hopen, holdt han fortsatt 35-40 etter brua, og videre i 80sona gikk det toppen 45-50 helt til vi kom til kvalvåg, da så han plutselig skiltet det sto 70 på, og dundra opp i 80-90km/h... JESUS

Endret av EMiRo
Lenke til kommentar

*snip*

 

Finnes i grunn fint lite mer irriterende hva gjelder vanlig hverdagskjøring... ^^

 

Hadde en morsom hendelse nå idag. Kjørte hjemmmefra (Tjøme) mot Tønsberg, og en badegjest fra Oslo legger seg bak meg. Og jeg mener ikke vanlig "tusenogen, tusenogto, tusenogtre" bak meg.... RETT oppi ræva på meg - i 70 sonen. Avstanden imellom oss var ca 3,5-4,5 meter (~2 lange gule midtlinjer). SÅNN PASSELIG irriterende. Poppa på nødblink for å få han til å lage avstand i tilfelle han var uoppmerksom, men neida - han svarte med å bærte.....

 

Etter ca. 5 min kjørte vi inn i en 50 sone, som etter 200 meter ble til 40 sone. For å gjøre den svette, krøllehårete thaidamekjøpende kukskallen bak meg forbanna, bumpa jeg rett ned i 40 da det ble 50. Og til min store begeistring kom det konstant biler i mot så han ikke kunne kjøre forbi. Innen dette hadde jeg skrudd musikken så høyt at alt jeg fikk med meg av bærtingen hans var en ivrig, viftende bevegelse i speilet. Da det endelig lot seg gjøre at han kunne kjøre forbi, rulla jeg ned vinduet, strakte armen ut og triumferte med langefingeren, og krysset fingerene på at det var radarkontroll langs denne veien i dag OGSÅ.

 

.................men neida :no:

 

 

tldr; Badegjester på Tjøme fra Oslo er et helvete.

Lenke til kommentar

tldr; Badegjester på Tjøme fra Oslo er et helvete.

 

Tja. Hvis du hadde mulighet til å slippe han forbi, så vil jeg si at du var like idiot. Jeg skal ikke forsvare rumpekjøring, men jeg hater folk som nekter å slippe meg forbi.

 

Det er faktisk ikke din jobb å kontrollere hvor fort jeg kjører. For alt du vet, så kan han ha en grunn til, og lov til, å kjøre fortere enn fartsgrensen.

Lenke til kommentar

Fy faen, dere skulle sett. Hadde vært på Tjøme og badet i det fine sommerværet og når jeg skulle hjem og rekke dagsrevyen var det faenmeg en idiot som konstant kjørte tregt. Kom masse biler i mot så jeg fikk ikke kjørt forbi. Var nødt til å blinke og tute på idioten flere ganger fordi han skapte kø, og når det var 50-sone så kjørte han jaggu meg i 40! Han enset meg ikke i speilet en gang, trolig fordi han var mer opptatt av musikken sin som ble spilt så høyt at selv min egen bil ristet.

 

Makan til idiotoppførsel. Kjørte med nødblinken på gjorde han og.

 

...

 

Bare spøker :wee:

 

Må nesten si meg enig med Tee-Zee. Rumpekjørere er irriterende, men folk som leker politi og ikke slipper frem folk er enda mer irriterende. Blir fort mange stygge forbikjøringer av slike situasjoner.

Lenke til kommentar

En lang, gul stripe er vel 12 meter, og så er det 3 meter mellom dem, så du var nok oppe i rundt 30 meter, men det hjelper lite når man kjører cirka 20 m/s.

 

Da var det kanskje ikke de lengste, kanskje de hakket kortere på 5?

 

Han lå i hvertfall så tett oppi at det nederste punktet på bilen hans jeg så var midten av panseret hans (innvendig speil)... Og så såvidt frontlyktene i utvendige.

Endret av The Pimms
Lenke til kommentar

Hadde en morsom hendelse nå idag. Kjørte hjemmmefra (Tjøme) mot Tønsberg, og en badegjest fra Oslo legger seg bak meg. Og jeg mener ikke vanlig "tusenogen, tusenogto, tusenogtre" bak meg.... RETT oppi ræva på meg - i 70 sonen. Avstanden imellom oss var ca 3,5-4,5 meter (~2 lange gule midtlinjer). SÅNN PASSELIG irriterende. Poppa på nødblink for å få han til å lage avstand i tilfelle han var uoppmerksom, men neida - han svarte med å bærte.....

Hvor fort kjørte du i 70-sonen? Var det tørt og godt føre på veien?

Lenke til kommentar

Kjører ikke noe kjøretøy engang, men gud som jeg hater folk som ikke engang vet hva blinklys er til. Kjører rolig og hyggelig i en 50-sone eller noe og plutselig så svinger karen foran en eller annen vei og skremmer livet av både meg og hvem det nå enn er jeg sitter på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...