Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Mens vi er inne på akselerasjonsfelt, er det bare jeg som synes det er fryktelig mange som faktisk ikke øker farten i disse feltene? Er ofte at jeg havner bak folk som kjører inn på motorveien i rundt 60 km/t. Om det da er litt trafikk skaper det lett farlige situasjoner, særlig om det er flere biler bak dem.

 

Jaaaaaaaaa, dette er måten 98% av de jævla trønderne bruker for å få passelatene ut på motorveien. 60km/t er isåfall av de bedre i en 80 sone. Har opplevd helt ned til 45km/t også. Men da ble jeg rimelig forbanna og tuta som faen og peisa forbi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først ødelegger de Carl Berner, så massakrerer de Ring 1 fra Hammersborgtunellen til Henrik Ibsens gate, så roter de til Festningstunnellen, så forkrøpler de Schweigaardsgate, og nå skal de pokker meg gjøre livet enda surere for oss på Ring 3 de tre neste åra også!

 

Sitter snart ikke igjen med en eneste brukbar vei i hele Oslo :nei:

Sorry å si det. Men slutt å klag! :) Dere får hvertfall nye veier. Her i Bergen har vi sittet med de samme underdimensjonerte veiene i alt for mange år allerede.

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

Forferdelig irriterende med folk som bare peiser ut i rundkjøringa. Holdt på å kræsje med en for noen dager siden. En lilla Mercedes hvor sjåføren bare stirrer rett frem, som resulterte i at jeg måtte bråbremse. Forøvrig så har jeg vært borti akuratt denne bilen før, med samme sjåfør :angry: .

 

I går måtte jeg bråbremse for en dust med henger som bare kastet seg ut i rundkjøringa. Var kun meg i rundkjøringa, så kan kunne da ventet de 2 ekstra sekundene til jeg var forbi.

 

Legger til syklister som ikke følger trafikkreglene. Har møtt på så mange som bare kaster seg ut fra fortauet og mange som rett og slett sykler mot kjøreretningen :no: .

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar

Først ødelegger de Carl Berner, så massakrerer de Ring 1 fra Hammersborgtunellen til Henrik Ibsens gate, så roter de til Festningstunnellen, så forkrøpler de Schweigaardsgate, og nå skal de pokker meg gjøre livet enda surere for oss  på Ring 3 de tre neste åra også!

 

Sitter snart ikke igjen med en eneste brukbar vei i hele Oslo  :nei:

Sorry å si det. Men slutt å klag! :) Dere får hvertfall nye veier. Her i Bergen har vi sittet med de samme underdimensjonerte veiene i alt for mange år allerede.  

 

Man klager i henhold til de forhold man er vant til.

Forsåvidt ikke Ring 3 som ryker i denne omgang, men nedre del og hovedknutepunkt av Østre Aker vei, noe som egentlig er verre, da det er hovedsnarveien for alle som ikke følger saueflokken gjennom Ulvensplitten, eller alle som skal noe mer fornuftig enn til og fra kontorjobben sin.

 

Ring 1 har blitt utsatt for kollektivfelt, noe som har ført til langt større kødannelser enn det var før, Carl Berner har blitt bygd for å med vite og vilje prøve å avskrekke folk fra å kjøre der (noe som ikke kommer til å funke uansett, da det er et kjekt knutepunkt mellom RV4, Ring 2 og Grenseveien), Scwheigaardsgate blir lei i et halvt år eller deromkring for å hekte innpå Bjørvika-prosjektet, mens det eneste som ser noenlunde fornuftig ut er Festningstunnellen, hvor det ene løpet som nå er åpent hele veien gjennom ser ut til å gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar

Jeg opplever det samme hele tiden, kommer i akselerasjonsfeltet og får en bil noen meter bak, og i stedet for å slippe på gassen (slik de skal), trør de gassen i bunn og bruker hele resten av akselerasjonsfeltet på å komme forbi meg, og jeg må bremse.

Hadde akkurat samme opplevelse i dag. Endte med at jeg måtte stå på bremsen (det er vel strengt tatt ikke poenget i et akselerasjonsfelt...) og tute det jeg var god for. Tror dere ikke kødden da skulle "markere seg" da jeg endelig hadde fått lagt meg ut bak ham, og plutselig bremset hardt helt uten videre. ENDA en gang måtte jeg stå på bremsen, makan til idiotoppførsel!

 

Vurderte sterkt å følge etter ham da han tok av til en butikk for å gi ham mine "five cents", men hadde dessverre ikke tid til det.

Lenke til kommentar

...Tror dere ikke kødden da skulle "markere seg" da jeg endelig hadde fått lagt meg ut bak ham, og plutselig bremset hardt helt uten videre. ENDA en gang måtte jeg stå på bremsen, makan til idiotoppførsel!

For en drittsekk! Folk kan bare gi faen i å bremse hardt når de har en bil bak seg. Greit nok at bilen bak er for nær, men å bremse gjør ikke saken bedre.

 

Jeg har også opplevd å ligge bak en mann som lusekjørte 20 km/t under fartsgrensa. Jeg lå kanskje 1-2 sekunder bak han fordi jeg lå klar til å kjøre forbi. Flere ganger prøvde han å bremse hardt for å muligens hinte til meg. Men en sånn gammel holk han hadde kan ikke måle seg med min bil som er utstyrt med ventilerte skivebremser og panikkbremsassistanse.

Lenke til kommentar

Først ødelegger de Carl Berner, så massakrerer de Ring 1 fra Hammersborgtunellen til Henrik Ibsens gate, så roter de til Festningstunnellen, så forkrøpler de Schweigaardsgate, og nå skal de pokker meg gjøre livet enda surere for oss på Ring 3 de tre neste åra også!

 

Sitter snart ikke igjen med en eneste brukbar vei i hele Oslo :nei:

Glad jeg tar banen i stedet for å sitte i bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først ødelegger de Carl Berner, så massakrerer de Ring 1 fra Hammersborgtunellen til Henrik Ibsens gate, så roter de til Festningstunnellen, så forkrøpler de Schweigaardsgate, og nå skal de pokker meg gjøre livet enda surere for oss på Ring 3 de tre neste åra også!

 

Sitter snart ikke igjen med en eneste brukbar vei i hele Oslo :nei:

Glad jeg tar banen i stedet for å sitte i bilen.

 

Hadde det vært en mulighet for meg som omreisende servicetekniker å ta banen, så skulle jeg vurdert det, men enn så lenge er jeg litt avhengig av å kunne ha med meg deler og verktøy fra jobb til jobb, samt litt fleksibilitet i reisetidspunkter og ruter.

 

edit: Personlig skulle jeg gjerne likt å sett at de større tettstedene i Norge (eksempelvis Oslo) innførte forbud mot privatbilisme i normal arbeidstid, men jeg er realistisk nok til å forstå at det kun er en våt drøm for oss som har bilen som en del av vår arbeidsplass.

Endret av TøsMan™
Lenke til kommentar

Hvorfor klarer ikke folk å åpne dørene sine? Jeg har tydeligvis parkert min nyinnkjøpte 316 '08 ved siden av en amøbe, for tror du ikke jeg har fått et hakk i siden som går helt ned i metallet? Det er rimelig høyt oppe, så det var sikkert et eller annet SUV-helvete.

 

Det går jo tydeligvis ikke an å parkere ved siden av folk uten å se tusenlappene fly ut av lommeboka!

Endret av TechTiger
Lenke til kommentar

Parkerer alltid så langt unna inngangen som mulig. Mye mindre trafikk der, samt færre folk som skal inn og ut av bilene. Parkeringsplasser er rene destruction derbys, hater å sette fra meg bilen på slike plasser. Kjøpesentre er helt ille.

Lenke til kommentar

Hva søren tenker suicidale fotgjengere på når de bare hopper ut i veibanen uten å se seg for? Da jeg var liten lærte jeg å ALLTID se meg for når jeg skulle over veien, om det så var fotgjengerovergang eller ikke. Kjørte nettopp nedover en vei i ca 40 km/t, med en fotgjengerovergang ca. 100 meter foran meg. Ser en eldre dame spasere innerst på fortauet, og av erfaring vet jeg at "sånne" damer har en tendens til å sprette ut i veien uten å se seg for først, så jeg sakner farten litt. Da jeg kommer veldig nærme og dama ikke gir tegn til å skulle passere veien, fortsetter jeg videre i samme tempo, men tror du faen ikke at ho BRÅTT tar et stort steg ut i veien uten så mye som å snu seg for å se om det er klart?? Hva faen, VIL ho bli påkjørt eller?? Jeg svinger unna og ser i speilet at hun ser "dumt" etter meg. :dontgetit: Hva skjedde med det å stille seg opp ved fotgjengerovergangen for tydelig å vise at man skal over? Det er greit at man har "retten" på sin side hvis man skulle bli påkjørt der, men faen heller, jeg ville heller hatt livet i behold enn å bevise rettighetene mine som fotgjenger, for å si det sånn.

Til vanlig bor jeg i Porsgrunn, og når man kjører fra sentrum og opp til E18 er det en lang strekke hvor det går fra 70-sone til 60, og rett etter 70-sona slutter er det en fotgjengerovergang. Hver morgen når jeg kjører til skolen ser jeg en meget spesiell, eldre dame vente på bussen, og ofte når jeg kjører hjemover går hun av bussen på andre siden, altså må hun over veien for å komme på riktig side når hun skal hjem... Hun er selve definisjonen av suicidal fotgjenger. Jeg har sett henne flere ganger hvor hun brått begynner å løpe ut i overgangsfeltet, mens bilistene blir tatt helt på senga og må enten bråbremse eller svinge unna fordi hun dukker opp fra ingensteds, hun kan gå vanlig og brått "sprinte" ut i veien! :no: Hva er det med sånne mennesker?

Lenke til kommentar

Kom kjørende i en 40 sone i dag opp mot en fotgjengerovergang. Der kommer det en syklist i full fart, bråstopper, hopper av sykkelen, venter til eg har stoppet og så setter han seg pokker meg på sykkelen og sykler over. *facepalm*

 

Det som derimot tok hele kaka var at så snart han var over veien så fortsatte han å sykle I VEIBANEN. Eg ble derfor(pga mye trafikk) liggende bak han i svært varierende tempo i et par kilometer før han la seg på midtstripa og blåste forbi en liten kø.

 

Han evnet heller ikke fotgjengerovergangene en tanke selv. :mad:

Lenke til kommentar

Hvorfor klarer ikke folk å åpne dørene sine? Jeg har tydeligvis parkert min nyinnkjøpte 316 '08 ved siden av en amøbe, for tror du ikke jeg har fått et hakk i siden som går helt ned i metallet? Det er rimelig høyt oppe, så det var sikkert et eller annet SUV-helvete.

 

Det går jo tydeligvis ikke an å parkere ved siden av folk uten å se tusenlappene fly ut av lommeboka!

Dette noen av metodene som jeg bruker, og som foreløpig har gjort at min bil er totalt uten parkeringsskader:

 

1: Unngå kjøpesentre, spesielt på lørdager og når det er mye trafikk. Dette gjelder også andre steder hvor det er mye trafikk av folk som generelt sett ikke bryr seg.

2: Unngå å parkere tett inntil andre, og unngå å få små mellomrom på èn eller flere sider av bilen hvor det er mulig for noen å presse inn en bil. Dvs. kan du parkere slik at det er en meter (men ikke to, fordi da er det akkurat plass til at noen kan presse seg innimellom) mellom deg og bilen på siden, så er det bra.

3: Forsøk å finne ut hvor andre ikke vil parkere, det vil somoftest si de plassene lengst unna der folk flest skal fra stedet. Helst bruk plassen helt på et hjørne hvor minst 2 sider av bilen havner utilgjengelig for trafikk.

4: Unngå å parkere ved siden av biler som definitivt kan relateres til barn.

5: Finn objekter som er trygge å plassere seg ved siden av. F.eks unngå å parkere på siden av en Toyota Corolla eller lignende. Unngå å parkere på siden av SUVer. Unngå å pakere på siden av stygge biler, prioriter biler med skikkelig lakk.

6: Ha kontinuerlig ren bil uten skader. Dette tror jeg bidrar til å gi enkelte, men langt langt fra alle, litt mer respekt.

 

Markeringer på veien om hvordan biler skal være parkert er mest intressant fordi de fleste forsøker å følge disse markeringen. Dette kan utnyttes for å sørge for at bilen på minst èn av sidene parkerer langt unna ved plassere bilen med en av skillemarkeringene midt under bilen. For all del unngå å sette bilen tett inntil en av disse linjene, da det er nærmest garantert at det vil komme en bil veeeldig tett inntil iløpet av kort tid.

 

Parkeringsplasser hvor det bare er en og annen plass ledig til en hver tid, midt innimellom er noe som absolutt skal unngås.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Med min gamle bil (Peugeot 406 '96-modell) ga jeg blanke faen i hvor jeg parkerte, tok den nærmeste plassen jeg fant. Når jeg i neste uke får den splitter nye bilen min kommer jeg til å parkere så langt unna som jeg bare orker. Hvorfor har ikke nye biler en form for airbag som blåses opp i en ring rundt bilen når man låser den? Båter har jo slike dingser som henger over rekka, biler burde hatt en lignende beskyttelse! Det er vel ikke lenge til E-klasen til Mercedes kommer med noe slikt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Apropo parkering, opplevde nettopp dette utenfor butikken:

 

 

 

Bilen (rød) kommer inn på parkeringsplassen, stanser foran meg (grønn), setter bilen i revers og voldtar hele poenget med oppmerkede parkeringsplasser. Hvor jævla vanskelig er det å plassere bilen innenfor strekene? Og ja, den sto skrått.

 

EDIT: Jeg har forøvrig skills i MS Paint :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det jeg har merket er at det er håpløst å følge prøve å parkere etter linjene hvis én kødd først har begynt å parkere skjevt. Det blir en kjedeeffekt og gjør at flere biler parkerer utenfor linjene. Det er typisk en gnom slik som Kiire illustrerer.

Lenke til kommentar

Dette noen av metodene som jeg bruker, og som foreløpig har gjort at min bil er totalt uten parkeringsskader:

 

1: Unngå kjøpesentre, spesielt på lørdager og når det er mye trafikk. Dette gjelder også andre steder hvor det er mye trafikk av folk som generelt sett ikke bryr seg.

2: Unngå å parkere tett inntil andre, og unngå å få små mellomrom på èn eller flere sider av bilen hvor det er mulig for noen å presse inn en bil. Dvs. kan du parkere slik at det er en meter (men ikke to, fordi da er det akkurat plass til at noen kan presse seg innimellom) mellom deg og bilen på siden, så er det bra.

3: Forsøk å finne ut hvor andre ikke vil parkere, det vil somoftest si de plassene lengst unna der folk flest skal fra stedet. Helst bruk plassen helt på et hjørne hvor minst 2 sider av bilen havner utilgjengelig for trafikk.

4: Unngå å parkere ved siden av biler som definitivt kan relateres til barn.

5: Finn objekter som er trygge å plassere seg ved siden av. F.eks unngå å parkere på siden av en Toyota Corolla eller lignende. Unngå å parkere på siden av SUVer. Unngå å pakere på siden av stygge biler, prioriter biler med skikkelig lakk.

6: Ha kontinuerlig ren bil uten skader. Dette tror jeg bidrar til å gi enkelte, men langt langt fra alle, litt mer respekt.

 

Markeringer på veien om hvordan biler skal være parkert er mest intressant fordi de fleste forsøker å følge disse markeringen. Dette kan utnyttes for å sørge for at bilen på minst èn av sidene parkerer langt unna ved plassere bilen med en av skillemarkeringene midt under bilen. For all del unngå å sette bilen tett inntil en av disse linjene, da det er nærmest garantert at det vil komme en bil veeeldig tett inntil iløpet av kort tid.

 

Parkeringsplasser hvor det bare er en og annen plass ledig til en hver tid, midt innimellom er noe som absolutt skal unngås.

Amen, jeg tenker på akkurat samme måte :)

Lenke til kommentar

Det er derfor det har vært så greit å kjøre rundt med en gammel Polo og en gammel Audi. Parkerte akkurat hvor jeg ville, men nå som vi straks plukker opp en helt ny bil så må jeg vel faktisk tenke meg om hvor jeg parkerer. Nekter å være den som får første skrapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...