Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er normalt oppegående folk, i moderne biler produsert etter år 2005. Dessuten kjører de på gode veier, typisk E6 eller lignende. Sikten er god, veien er tørr. Hvorfor må de da ligge 10 km/t under fartsgrensa? Hvis vedkommende ikke klarer å bedømme situasjonen bedre så har man ikke noe på veien å gjøre.

Lenke til kommentar

Hvis det da ikke er problemer med bilen eller andre gode grunner. Kanskje han kjører med reservehjul? Hvem vet før man faktisk har sjekket det? ;)

Selv om bilen måtte ha problemer eller kjører på reservehjulet, er ikke det noen unnskyldning for å ikke slippe forbi bilene som hoper seg opp bak. Av flere årsaker kjører jeg ikke alltid i maksimalt tillatte hastighet, men hvis jeg har biler bak meg og fortsatt ikke kan kjøre så fort som fartsgrensen tillater, sørger jeg for at de kommer forbi.

Lenke til kommentar

Ja, selvsagt.

 

Jeg irriterer meg stadig over at saktegående kjøretøy som anleggsmaskiner og lastebiler med stein må kjøre over den 1,3 km lange brua midt i rushtida. Kan de ikke ta litt hensyn og legge arbeidstida sånn at de ikke hindrer rushtrafikken som går sånn høvelig ok uten de? 50 i 70-sone pga rush går greit uten å irritere seg, men når anleggsmaskinene skal kjøre ca 1,7 km i 15 km/t opp og 30 km/t ned brua før de kan slippe forbi trafikken er utrolig irriterende. Dominoeffekten gjør at hundrevis av biler hoper seg opp bak til en ca 2,5 km lang kø og det tar minst 20 minutter før det begynner å flyte som normalt igjen bakerst i rekka. Hvor mange morgenirriterte arbeidere og tapte arbeidstimer det betyr samlet sett aner jeg ikke, men det må da være nok til å kunne få anleggsmaskinene til å velge andre tidspunkter å kjøre over brua.

Lenke til kommentar

Folk som kjører i 105 i venstrefeltet i 100-sona på E6, og generelt folk som somler i venstrefeltet uansett fartsgrense :thumbdown:

Ser liksom ikke helt poenget med å legge seg ut når man allikevel kjører i samme hastighet som de i høyrefeltet.

 

Tidligere i dag lå jeg lenge bak en rustholk som nekta å legge seg tilbake i høyrefeltet, til tross for at det var god plass der. Først når han skulle ta av la han seg tilbake i høyrefeltet.. :roll:

 

Ellers, folk som ikke blinker når de skal første til høyre i rundkjøringa. Bryr meg ikke noe spesielt om at folk dropper å blinke til venstre eller dropper å blinke seg ut, men det med å ikke blinke når du skal første avkjørsel til høyre er noe jeg irriterer meg grenseløst over. Dersom folk som skal første til høyre kunne satt på blinklyset i god tid før de ankommer rundkjøringen kunne mye tid vært spart.

Lenke til kommentar

Dersom folk som skal første til høyre kunne satt på blinklyset i god tid før de ankommer rundkjøringen kunne mye tid vært spart.

Folk kunne også godt blinket til venstre når de skal ut til venstre fra rundkjøringen.

Lenke til kommentar

 

 

Bilister som mener de er fritatt fra å blinke ut av rundkjøringene så lenge de har blinket til venstre på vei inn. Hva faen?

 

 

Du får skylden uansett, i følge lovene skal du ha nok avstand til å bremse og eventuelt nødbremse. Pluss du kommer sikkert til å miste førekorte pga du ikke har kontroll over farten kjøretøyet har foran deg.

 

Dere som klager over at folk ligger i 70 i 80 sonen så har de faktisk lov til det, de har faktisk lov til å ligge helt nedi 50? vel og enda ikke få noe bøter.

 

 

Har du røyket noen sokker av det sure slaget? Jeg har da aldri snakket om skyld jeg. Jeg bare synes det er irriterende fordi det bidrar til dårligere flyt i trafikken.

Lenke til kommentar

Folk som kjører i 105 i venstrefeltet i 100-sona på E6, og generelt folk som somler i venstrefeltet uansett fartsgrense :thumbdown:

Ser liksom ikke helt poenget med å legge seg ut når man allikevel kjører i samme hastighet som de i høyrefeltet.

Jeg irriterer meg også over slike venstrefilronkere. Ofte må jeg bruke fjernlyset for å signalisere. De fleste flytter seg da. Men én gang brukte jeg både hornet og lyset opptil flere ganger uten at mannen foran reagerte. Slike folk må bare skytes.

 

Ellers, folk som ikke blinker når de skal første til høyre i rundkjøringa. Bryr meg ikke noe spesielt om at folk dropper å blinke til venstre eller dropper å blinke seg ut, men det med å ikke blinke når du skal første avkjørsel til høyre er noe jeg irriterer meg grenseløst over. Dersom folk som skal første til høyre kunne satt på blinklyset i god tid før de ankommer rundkjøringen kunne mye tid vært spart.

Folk innser ikke hvor mye tid som kan spares. Ta bare trafikklys som et eksempel. Folk bruker jææævla lang tid på å rulle i gang. Man kan fint sette bilen i gir og trykke inn clutchen. Da vil hver bil være 1-3 sekunder raskere. Og på ett lysskift kan man presse gjennom flere biler. Da blir trafikkmaskinen mer effektiv. På samme måte blir det med rundkjøringer.

 

Under normal trafikk er det ikke mye å spare. Det er først når det blir rushtrafikk at man ser hvor ineffektive folk er.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg også over slike venstrefilronkere. Ofte må jeg bruke fjernlyset for å signalisere. De fleste flytter seg da. Men én gang brukte jeg både hornet og lyset opptil flere ganger uten at mannen foran reagerte. Slike folk må bare skytes.

 

En gang jeg gjorde det samme, så pekte idioten på høyrefeltet. Det var jo tross alt ledig.

 

Da hadde jeg faktisk lyst til å kjøre inn i han.

Endret av Tee-Zee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gang jeg gjorde det samme, så pekte idioten på høyrefeltet. Det var jo tross alt ledig.

 

Da hadde jeg faktisk lyst til å kjøre inn i han.

Det er strengt tatt ikke lov til å kjøre forbi på høyre side med mindre det er køkjøring. Men jeg har aldri hørt om noen i Norge som har blitt bøtelagt. Derfor kjører jeg ofte forbi på høyre side selv. Hadde folk fulgt litt med i timene skal det allikevel ikke være nødvendig med slikt. Så er jo Norge et fattig land med kun 200 km klasse A motorvei da.

 

Dere er klar over at venstrefeltet er faktisk ikke til forbikjøringer? Det er for at man skal få mer effektiv kjøring under rushtraffiken.

Tuller du nå, eller? Hva skal venstre felt brukes til utenom rushtrafikken da?
Lenke til kommentar

Burde vært påbudt å ligge i høyrefeltet om man kjører saktere enn trafikken bak, eller at det er ledig der. Ingenting er mer irriterende enn å ligge bak to som ligger i ca samme fart i begge feltene, slik at ingen kommer forbi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Burde vært påbudt å ligge i høyrefeltet om man kjører saktere enn trafikken bak, eller at det er ledig der. Ingenting er mer irriterende enn å ligge bak to som ligger i ca samme fart i begge feltene, slik at ingen kommer forbi.

Det er påbudt. Man skal ligge i høyre felt så sant det er ledig, og skal man forbi kan man benytte venstrefeltet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Haha.. det var jeg skyld i her om dagen. Han bak meg blinket med lysene og styrte på. Fjott! Grunnen til at jeg la meg i venstre fil var at det var merket at jeg skulle gjøre det, hvis jeg skulle i retning oslo. Og det skulle jeg altså.

Lenke til kommentar

Eller folk som bruker fjernlys til å blinke på deg når det ligger en til to til foran deg og du ikke får gjort noe med saken i hele tatt ettersom han i venstre ligger i samme fart eller litt kjappere enn han i høyre som tar århundre å kjøre forbi da.

 

Hvorfor skal de bak meg blinke på meg? Da blir jeg skikkelig irritert, engang jeg brå bremset jeg og så han aldri mer ettersom han la seg til høyre og ble der :p. Skjedd vel ti ganger den siste to ukene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...