Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Skulle vært feillampe på det, om det er henger koblet på kroken så blinker ei varsellampe om du mister kontakt med lysnettet på hengeren

Det burde være mulig å se det ut av lysene på dashbordet. For eksempel min fars 10 år gamle Audi har en lyspære som skrus på bare når man skrur på blinklyset og har koblet alt rett bak, er det noe feil med koblingen vises ikke dette lyset. Så da ser man rimelig fort om det er noe galt med koblingen. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen, folk som gasser på idet jeg kjører forbi. De skaper farlige situasjoner der det ikke er en fra før av. Rakk akkurat inn foran han tidligere i dag. Han lå i 60 i en 80-sone en god stund før jeg ga opp og la meg ut, så akselererte han til omtrent 80 mens jeg kjørte forbi med en tredje bil som nærmet seg imot oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy faen, folk som gasser på idet jeg kjører forbi. De skaper farlige situasjoner der det ikke er en fra før av. Rakk akkurat inn foran han tidligere i dag. Han lå i 60 i en 80-sone en god stund før jeg ga opp og la meg ut, så akselererte han til omtrent 80 mens jeg kjørte forbi med en tredje bil som nærmet seg imot oss.

Sånne folk har ikke noe på veien å gjøre. Slike typer kjører ofte fort i rettstrekkene, men slakker av så snart det kommer en sving.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Det er litt moro da, hvordan skal man vite sånt? Man har ikke checklist før man fyrer i gang heller, er ikke noe Boeing man skal starte...

 

Skulle vært feillampe på det, om det er henger koblet på kroken så blinker ei varsellampe om du mister kontakt med lysnettet på hengeren

 

Mener det står et sted at man skal sjekke bilen før man starter, selv om man ikke engang eier bilen. Man skal iallefall lære det under kjøreopplæringen ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde jo sjekket hengeren ved avreise hjemmefra tilbake til IKEA, feilen har oppstått underveis, antagelig ved en dump i veien. Tror jeg vet akkurat hvor og når det skjedde også. Jeg kjører '86 Volvo 740, og det vises ikke på noe vis i dashbordet dersom det er feil på tilhengerlys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Jeg hadde jo sjekket hengeren ved avreise hjemmefra tilbake til IKEA, feilen har oppstått underveis, antagelig ved en dump i veien. Tror jeg vet akkurat hvor og når det skjedde også. Jeg kjører '86 Volvo 740, og det vises ikke på noe vis i dashbordet dersom det er feil på tilhengerlys.

 

Da er jo saken en annen ;)

Lenke til kommentar

 

 

Bilister som mener de er fritatt fra å blinke ut av rundkjøringene så lenge de har blinket til venstre på vei inn. Hva faen?

 

 

Du får skylden uansett, i følge lovene skal du ha nok avstand til å bremse og eventuelt nødbremse. Pluss du kommer sikkert til å miste førekorte pga du ikke har kontroll over farten kjøretøyet har foran deg.

 

Dere som klager over at folk ligger i 70 i 80 sonen så har de faktisk lov til det, de har faktisk lov til å ligge helt nedi 50? vel og enda ikke få noe bøter.

Endret av Andzel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går møtte jeg en syklist på ei smal bru. Det var plass nok til oss begge, men grunnen til at jeg nesten stoppet han og skjelte han ut var at brua er lysregulert ettersom det kun er plass til en bil om gangen. Syklisten, som syklet i kjørebanen og ikke på gang- og sykkelveien på utsiden av brua (det kom faktisk en syklist der også, nøyaktig samtidig) hadde rødt lys. Jeg så stygt på ham, ihvertfall.

 

Jeg respekterer syklister, men hvis de absolutt skal sykle i veien får de jammen meg følge trafikkreglene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere som klager over at folk ligger i 70 i 80 sonen så har de faktisk lov til det, de har faktisk lov til å ligge helt nedi 50? vel og enda ikke få noe bøter.

Når folk tilsynelatende helt uten grunn kjører i 50 km/t i en 80-sone, blir andre bilister irriterte. Hvis du har et behov for å kjøre så sakte skal du ihvertfall slippe forbi bilene bak deg.

Lenke til kommentar
Dere som klager over at folk ligger i 70 i 80 sonen så har de faktisk lov til det, de har faktisk lov til å ligge helt nedi 50? vel og enda ikke få noe bøter.

Det bryter faktisk med §3 og §6 i vegtrafikkloven.

 

§3. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

§6. Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.
Lenke til kommentar

Ja, men i Norge er veien så dårlig at faktisk folk ligger kjørere saktere for å ikke ødelegge bilene osv. Veit det er irriterende men jeg gidder faen meg ikke å få ødelagt bil.

 

Derfor ligger jeg 70 i 80 noen steder også gasser jeg opp til 80 igjen der det kan kjøres. Ellers ligger jeg alltid i fartsgrensen. Dette her er bare spesielle farlige veier jeg ligger under fartsgrensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men i Norge er veien så dårlig at faktisk folk ligger kjørere saktere for å ikke ødelegge bilene osv. Veit det er irriterende men jeg gidder faen meg ikke å få ødelagt bil.

De gangene jeg har opplevd at andre bilister kjører så sakte at jeg (og de bak) blir irritert, har vært på noen av de nyeste og beste veiene, ofte motorveier, vi har. At man tilpasser farten etter forholdene er en selvfølge, og heller ikke det vi irriterer oss over.

Lenke til kommentar

Som Runar sier så er det ikke det at folk kjører i 60-70km/t i en 80-sone pga veiforholdet. Man skal tilpasse farten etter forholdene og samtidig til enhver tid ha kontroll over kjøretøyet. Det eg irriterer meg over er nå folk kjører 10+ under fartsgrensen over lengre tid på flotte veier. Om vedkommende som kjører ikke klarer å holde 80km/t i en 80-sone under optimale forhold så bør førerkortet revurderes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...