Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

En annen ting som irriterrer meg; Folk som [kjører] til de grader over fartsgrensen, sånn at de ville mistet lappen og vel så det [...]

Hvorfor irriterer du deg over de som kjører fort?

Se for deg at du kjører i 60, og blir truffet front mot front av en som kjører i 90, kontra 60...

Lenke til kommentar

Møtte på en idiot i en nyere landrover nå nettopp på en smal asfaltert vei uten gulstripe.

 

80-sone. Han holdt grei hastighet, sikkert 90-100 elns. Greit. Men han lå midt i veien og hadde over en meter klaring ut mot kanten. Han gjorde ikke engang et forsøk på å nærme seg kanten. Ikke greit. Jeg endte opp med å legge meg så langt ut at jeg hadde hjulet utenfor asfalten, og selv da var det såvidt speilet berget. Utrivelig og irriterende!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du kan da ærlig talt ikke forvente at en så viktig fyr i en slik bil skal måtte ta hensyn til en uviktig kar som deg? Hva du og dine speil finner på driter vel han i.

 

(Det skulle være unødvendig å si, men dette er sarkasme altså ^^)

Lenke til kommentar

Som jeg tidligere har sagt: Om man ikke klarer å holde sia si på smale veier i 60, klarer man det hvertfall ikke i 90-100! Er man usikker på hvor man ligger på smale veier, kan man fint bremse helt ned, om ikke stoppe hvis det ser ut så det blir for trangt. Heller et ekstra stopp enn sammenstøt, og det gjør det lettere for meg som kommer i mot å komme forbi.

Lenke til kommentar

En annen ting som irriterrer meg; Folk som [kjører] til de grader over fartsgrensen, sånn at de ville mistet lappen og vel så det [...]

Hvorfor irriterer du deg over de som kjører fort?

Se for deg at du kjører i 60, og blir truffet front mot front av en som kjører i 90, kontra 60...

Det kan være så mye mer enn hastigheten som står bak en ulykke at jeg mener det blir feil med slike eksempler. Hva om alle kjørte i 30 km/t?

Lenke til kommentar

Om du kommer i alt for høy fart rundt en sving med fuktige veier kan det ende stygt. Akkurat hva som skjedde like her i nærheten, endte med dødsfall i den møtende bilen. Jeg er ikke så moraliserende at fartsgrensen er noe jeg følger helt slavisk, men man kan ta det litt rolig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det var et eksempel da. Og så er det dessverre også slik at de som har lett for å tøye fartsgrensen ganske godt ikke helt tenker seg om hvor de gjør det ... som å kjøre i 50-60km/t i en Sone 30 som er en skolevei el.lign.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Syklister som ikke skjønner at de ikke har vikeplikt når de kommer fra fortauet...

 

Syklister som ikke stopper for meg når jeg er i fotgjengerfeltet, de har tross alt vikeplikt på samme måte som bilister og motorsklister...

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men allikevel handler det om å samarbeide og vise hensyn i trafikken, nærmere bestemt på T-banen.

 

Folk som tar opp to sitteplasser

Dette er høyst unødvendig. Oftest er det menn som skrever og breier seg ut. Den er ikke så stor den du har mellom beina. Ellers er det andre nisser som sitter med veska, avisen eller noe annet i det ledige setet.

 

Folk som spiller for høy musikk

Vi har alle sett dem. De blå eller røde headsettene av typen Koss PortaPro spiller muligens bra, men så lekker de lyd som ei sil. Eieren ender bare opp med permanent skadet hørsel. Og medpassasjerer opptil flere rader unna blir irriterte.

 

Folk som holder igjen døra

Har du kommet for sent er det bare å vente 8-15 minutter til neste tog. Vi bor tross alt ikke på landet der kollektivtrafikken bare kommer hver time. Er du klar over at det i rushtiden kan være opptil 1000 passasjerer i ett tog?

 

Lista er egentlig mye lengre, men jeg får stoppe her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag kjørte jeg i en 50 sone forbi en bil som lå i en veikant som var like stor som en busslomme. I akkurat det jeg kjører forbi han, trår han plutselig på gassen og kjører skråttfrem i veibanen min så jeg måtte bråbremse og var bare centimeter unna krasj. Skjønner faen meg ikke hvordan denne hjernedøde idioten fikk lappen, livsfarlig å ha sånne idioter som bare legger seg ut uten å se seg ordentlig for, hadde jeg hatt en dritt bil skulle jeg faen meg å krasja i han bare for at han skulle fått svidd, men nå hadde jeg ikke det.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Flere stygge og noen teite hendelser i det siste på meg ja..

 

Kjørte langs Falkenstensveien i Horten(Apenes) mot Falkensten/Nykirke, kom ved Meny, og jeg kom i 60 jeg, som var fartsgrensa, og jeg var ikke langt ifra inn/utkjørslen til Meny, og en dott presser seg ut, og jeg var nær ved å kjøre rett i rævva på han. Måtte bråbremse.. HERREGUD.

 

Og idag kjørte jeg langs Strandpromenaden, ved Kongsberg Maritime/Indre Havn Sykehjem og mot gamle brannstasjon, karljohansvern osv.. Hadde vikeplikt fra høyre, oki, jeg roa ned farta, som jeg alltid pleier der, og ut kom det ei gammel dame. Lå bak hu, og hu lå i 15-20 km/t bortover.. Bare heiv meg forbi hu, var ingen biler som kom imot.. Slike ting gjør meg litt irritert.

 

Og kan nevne en ting til.. Folk som ligger feil i feltene fra Horten Hotel, og mot rundkjøringa mot Borre.. Folk legger seg i høyrefelt, jeg regner jo med at de da skal opp mot høyre, og ikke rett fram.. Men når jeg ligger side om side med de, finner de ut at de skal rett fram allikevel da.. Smart må jeg si! Hatt noen close call's der ja.

Lenke til kommentar

Blir fette irritert av folk som parkerer i med 10% av bilen ut i veibanen på allerede smale veier. Dette fører til at jeg må stoppe når det er trangt og kommer biler i mot kun fordi folk faen ikke klarer å lukeparkere.

 

 

Bilister som mener de er fritatt fra å blinke ut av rundkjøringene så lenge de har blinket til venstre på vei inn. Hva faen?

Lenke til kommentar

Kan man egentlig foreta seg noe med folk som mangler bremselys eller totalt mangler baklys?

 

Har flere ganger i det siste havnet bak biler på vei inn og ut fra Oslo i rushtiden uten baklys, og da gjerne litt større biler a la Hiace og små kassebiler. Det er helt umulig å være frampå når man kjører bak disse, man ser ikke hva som skjer videre foran og får ikke reagert før man ser at avstanden forover plutselig bare minker - gjerne grisefort. Det ender med at jeg må holde ekstra god avstand og sitter på nåler og kommer på jobb med stiv nakke :p

 

For de som ikke har prøvd det, eller ikke forstår problemet - prøv det, så innser du fort verdien i at bilen foran har bremselys, spesielt om den er litt større slik at den blokkerer mye av sikten videre forover!

 

EDIT;

Kan man, teoretisk sett, kjøre i ræva på en slik en og så skylde på at baklysene til den foran ikke fungerte - og slippe unna skyld?

Uh, jeg tviler egentlig..

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

EDIT;

Kan man, teoretisk sett, kjøre i ræva på en slik en og så skylde på at baklysene til den foran ikke fungerte - og slippe unna skyld?

Uh, jeg tviler egentlig..

 

 

Det vil jeg tro! Uten bremselys vet ikke du hva bilen foran foretar seg, og reaksjoner på dens hastighetsforandring vil være totalt ukjent for deg innen du ser om avstanden øker eller minker. I det den minker, kan du godt ha hatt god avstand, men ikke klart å registrere fartsendringen før det er for sent. Når det da krysses av for "manglet kjørelys" (for det gjør det når man ikke har baklys på) og så spesifiserer at det ikke var bremselys heller, burde jo helt klart forankjørende få all skyld.

 

såvidt jeg har forstått lovverket, er det ikke lov å ta en bil med slike betydelige mangler ut på veien!

Lenke til kommentar

Kjørte med IKEA-tilhenger bak på en bil med ustabil kontakt. Lysene var ok da jeg reiste fra IKEA og ble sjekka igjen før avreise da jeg skulle levere den. Ved ankomst ble jeg konfrontert av en herremann i dress som hadde kjørt bak i en dyr Lexus. Han ga meg huden full av kjeft for ikke å ha fungerende bremse- og blinklys på hengeren, til min fulle forståelse. Det var bare å legge seg flat.

Lenke til kommentar

Det er litt moro da, hvordan skal man vite sånt? Man har ikke checklist før man fyrer i gang heller, er ikke noe Boeing man skal starte...

 

Skulle vært feillampe på det, om det er henger koblet på kroken så blinker ei varsellampe om du mister kontakt med lysnettet på hengeren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...