Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er med på hva du sier FtZ-, men det er ikke deg vi snakker om. Det er påfallende mange av kollegaene dine, i alle fall er i Bergen, som bare kjører ut uten å i det hele tatt sjekke speilet. Om man kommer i 60-65 km/t opp ved siden av bussen, og den ikke blinker hverken inn eller ut, men i stedet plutselig hiver seg ut, ja, så har man et problem. Det tror jeg egentlig at du vet.

 

Regelen sier at bussen faktisk har lov til dette, noe som rett og slett er horribelt. Horribelt. :yes:

vi har forkjørs rett ikke påkjørs rett

 

og vi skal sjekke speil og blinke , hvordan skal bilisten ellers vite at vi vill ut av busslommen ?

 

men jeg ser jo biler som stopper bare jeg står i busslomen og bare venter på at jeg skal kjøre , uten at blinklyset er på

Det gjør meg for så vidt lite å stoppe i 5 sek mens bussen kjører ut, så lenge den bruker blinklys og speil slik at jeg faktisk oppfatter at den skal ut.

 

Det er et viktig poeng.

Lenke til kommentar

Har akkurat begynt å kjøre moped selv, og må si det er ufattelig plagsomt med biler som ikke bruker blinlys! så står du der i 4veis krysset og mener at han fra høyre skal rett fem, men neida, han svinger til sin høyre.. da kunne jo jeg ha kjørt for lenge siden, men neida..

 

 

Selv bruker jeg altid blinklys.. Utenom de ganger kl. 04 om natta, og det ikke er en dævel i nærheta..

 

 

Det andre må være gamle folk som kjører de moped bilene sine.. fy flate altså..

 

 

For å si en posititv ting, var jeg i trondheim sentrum for ikke lenge siden, og kom bak en stor trailer. Laste tingen bak var utrolig skitten, og noen hadde skrevet: HA EN FIN DAG =)

 

 

Istedet for noe annet, som feks favoritt ordet til de som skal skrive noe: "qk"

 

=)

Lenke til kommentar

Folk som ikke vet at de har vikeplikt for folk i gangoverfelt og folk som går i veien på en vei du svinger inn til. Mest pakistanere som gasser på når du er på vei over og bilen er langt unna. Noe som virkelig irriterer meg er de lærlingene som slipper ut i traffiken før de vet noe om en bil i det hele tatt. Stod bak en bil som brukte te grønne lys på å kjøre over krysset. Han skrudde på blinklys, vindiwsviskere, rygget, og når det ble rødt andre gang, så kjørte han og stlte seg midt i krysset, og på grønt igjen, greide han og kjøre.

Også folk som legger seg i fila som går litt fortere enn køen til avkjørlselen, også presser de seg fram lenger framme. De kommer fortere fram, men vi må sitte lenger. :mad:

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Liten liste med eksempler på folk som irriterer meg i trafikken (Som passasjer da vel og merke ):

 

*Folk som kjører med "ujevn" fartgrense de kjører enten 20 km/t under eller 20 km/t over (Virker som de gir faan i skiltene og heller kjører sitt eget løp)

 

*Som nevnt tidligere: Folk som ligger i rushtrafikken for eksempel fra Oslo og ut fra byen. Det har skjedd en ulykke lengre fremme og derfor er ene kjørefeltet delvis stengt. Men da buser de fremover og kjører kanskje forbi 5-10 biler, de mener de skal spare tid. Dette kommer det bare irriterende situasjoner ut av.

 

*Folk som ikke overholder det berømte flettesystemet, spesielt nordmenn er unnavikende for dette. Flettesystemet er altså samarbeid med å slippe inn biler i køen.

De tenker: "Nei, jeg gidder ikke å stoppe det kan han bak meg gjøre".

Eller gjør: Bare kjører på.'

 

*Folk som ikke overholder venstrevikeplikten man har i en rundkjøring. I en rundkjøriing har man faktisk vikeplikt for de til venstre. De kjører inn i rundkjøringa og tenker att: "Kommer jeg først inn i rundkjøringa, så får ihvertfall ikke jeg skylden."

Legger også til at når folk ikke blinker seg UT av rundkjøringene vet man jo ikke hvor de skal.

 

*Folk som tar livsfarlige forbikjøringer mot svinger og på uoverasiktelige strekninger som f.eks sperret dobbel linje. Her indikerer linjen at det er strengt forbudt å kjøre forbi, men her skal vi forbi koste hva det koste vil.

 

*Folk som ligger klin i baken på bilen din, slik at de ikke har nubbesjangs for å stoppe. "Jammen, jeg har jo så gode bremser" Nei, det tar faktisk 1 sekund bare å reagere.

 

*Turister som skal ta naturbilder, de stopper der det passer dem best. Ikke for å sjikanere men det virker som noen av dem er så late at de ikke orker å parkere og deretter gå de stakkars 50 meterene bort til sine "fine" plass.

Isteden for å gå de 50 meterene finner de det passelig å stoppe midt rundt en sving, livsfarlig! :mad:

Kunne i det minste satt opp varselstrekanten!

 

Håper for all del ikke innlegget virker støtende for noen, men bare som en definisjon på mine synspunkter innenfor trafikken. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
*Folk som ikke overholder venstrevikeplikten man har i en rundkjøring. I en rundkjøriing har man faktisk vikeplikt for de til venstre. Det kjører inn i rundkjøringa og tenker att: "Kommer jeg først inn i rundkjøringa, så får ihvertfall ikke jeg skylden."

Legger også til at når folk ikke blinker seg UT av rundkjøringene vet man jo ikke hvor de skal.

 

Stort sett enig i alle punktene, men akkurat dette punktet har et minus.

 

Om du køyrer inn i ei rundkøyring i vanlig fart, mens folk som kommer i 60 km/t inn i rundkøyringa og er mildt sagt forbanna fordi du tulla deg inn i rundkøyringa framfor dei, og må bremse ned. Slike folk misliker eg. Lat oss sei at du skal til høgre i ei rundkøyring, og en bil som kommer til venstre for deg skal rett fram. Har opplevd å bli tuta på til og med 20-25 meter etter rundkøyringa, fordi eg då ikkje køyrte fort nok for bilen bak meg igjennom rundkøyringa.

 

Hadde lyst å stoppe bilen midt i veien, finne balltreet i bagasjerommet (har ikkje det, men det skulle ha vært der), og knuse begge frontlyktene og laga en stor og fin bulk på panseret :whistle:

Lenke til kommentar
Folk som kjører med tilhenger uten å koble til lysa , har lyst til å bare kjøre inn i de, gjøre bilen demmes rammeskeiv, men har dessverre bare en motorisert 2 hjuling!

komme til meg når eg er på jobb så skal vi fikse det ;)

 

motorisert 4 hjuling på 15m og rundt 9 tonn skulle lære dem en ting eller to

Lenke til kommentar

Hehe, folk som kjører sånt fortjener ikke bedre.

 

Har holdt på å kjøre på en tilhenger 2 ganger pga mangel på bremselys.

Er endel idioter på veien, som kjører moped uten bremselys... En kamerat av meg presterte å si "Er det bremselys på Furia? Trudde det bare var på enkelte mopeder det var bremselys" .. Men når man ikke skjønner såpass engang, så får de heller bli kjørt på, og få sin straff. (ja man får jo litt vondt av å bli kjørt på i ræva når man kjører moped) :p

Lenke til kommentar
når noe i trafikken gjør dere sure, stå på hornet! Det hjelper

Det hjelper ikke, for tror du folk gidder å bry seg om "duster" som deg? Nei, balltre og påkjørsler er eneste utvei :p Ikke alltid man i det hele tatt vet hvem som tuter på hvem. Særlig ikke de som gjør slikt, ettersom de tror de gjør noe som er helt greit, og skjønner ikke hvorofr andre idioter tuter på dem.

 

I Nepal fikk man nesten vondt i ørene pga. all tutinga, men hjalp det? Nei.

Lenke til kommentar

sikkert noen som har klaget på dette alt, men jeg føler for å gjøre det igjen da det irriterte vettet av meg da ejg var ute og kjørte ikveld.

 

Folk som bruker for sterke/for mange lys. helt forferdelig hvor mange egoister som er ute og kjører. Selv på godt opplyste veier så har de på et stort lysorgel, blender jo øynene ut av skallen på møtende trafikk. Skrur selv på fjernlysene hver gang jeg møter slike for tiden. (med mindre de har noen liggende bak seg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...