Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterer meg VELDIG over folk som ikke bruker refleks når de ferdes ved veien om morgenen (eller kvelden). Passerer endel elever på vei til skolen, og de går gjerne 3-4-5 på rekke, alle uten refleks selvfølgelig, og det skaper endel potensielt farlige situasjoner.

(Nei, det er ikke noe skolevei, men en helt vanlig forkjørsvei hvor dem har plassert et midlertidig skolelokale)

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Kjører man forsvarlig så klarer man å se selv en full neger i svarte klær før det går galt.

Dog, det er irriterende.

Den lokale løpeklubben har valgt meget smarte farger i dressen de alle løper i - helsvart, med en refleksstripe som er ubrukelig. At det går an. :wallbash: :wallbash: :wallbash:

(Forøvrig, det er i slike situasjoner man trenger godt nærlys. Orginal Xenon / Halogen med gode pærer utgjør enormt mye i disse situasjonene.)

Lenke til kommentar
Irritasjoner i trafikken ja.

Vel...nei, tja.

Blir jo litt oppgitt over folk som blir helt frenetiske bak rattet når jeg gir dem et kort og vennlig blink for å signalisere at de enten mangler et frontlys, eller kjører med fryktelig feil innstilte lys. Selv (og det har jeg sagt tidligere) setter jeg pris på slike hint, og sjekker lysa med en gang jeg har fått et blink. Hva er galt med litt hjelp?

I dag blinka jeg kort mot en møtende bil uten noe lys i det hele tatt i skumringstimen (hadde det ikke vært gatelys hadde det vært svart), og ble møtt av agressive håndbevegelser og en tydelig finger.

Det samme gjelder når jeg passerer biler (motgående) som står parkert med fullt lys. Masse aggresjon. Parkeringslys, anyone?

Dette er ikke en klage som sådan, men heller en undring over at et hint fra en medtrafikant forbausende ofte tolkes som en ren provokasjon. Er det flere som opplever dette?

Daglig!

Blir også ganske forbanna, fordi jeg fort kan sitte med skylda om det skulle skje noe..

Holdt på å kjøre ned en kjerring her en kveld og kan jo nevne på situasjonen sånn at det er gjort:

Jeg kommer kjørende på en vei som ikke er mye breiere enn 2 biler, klokka er 8-9 på kvelden og ingen gatelys, og der stopper møtende bil en god stund før vi møtes.

Siden bilen står med kjørelys tenker jeg at den har stoppet for å vente til vi har møttes, men i det jeg ikke lenger blir "blendet" av lysende på bilen (5-10 meter før jeg er på høyde med den) som står der ser jeg at kjerringa står i svart kåpe og skraper is av rutene ! ! !

Nummer 1: Hun har da kjørt noen hundre meter med helt nedisa ruter for så å stoppe DER for å skrape is..

Nummer 2: Det ferdes en del unger fra den lokale fotballbanen der som nå er skøytebane, og igjen, der kommer hun kjørende med nedisa ruter! ? ! ? !

La oss bare si det sånn at etter at jeg har vrengt bilen min opp på brøytekanten for å ikke treffe henne, så fikk hun høre hva jeg mente om hun og hennes kjøreferdigheter..

Til forsvar kommer hun med: Jamen jeg bor noen hundre meter borti gata og skal bare på butikken, men så ikke så mye så jeg måtte skrape litt is av frontruta..

Med andre ord kjenner hun til området og ungene som ferdes der, og kjører FORTSATT med nedisa ruter.

Hun hadde også bare skrapa et lite felt av frontruta med en CD og mente det holdt..?

Jeg ringte politiet så de kunne ta en prat med henne siden jeg tydeligvis ikke nådde fram..

Lenke til kommentar

Holdt på å bli en stygg smell i dag. Antageligvis flere ganger.

Skulle ut på E18 og Da jeg kom til aksellerasjonsfeltet og begynte å aksellerere ser jeg i speilet at bilen bak (på selve E18) mest sansynlig vil forbi meg selv om det er flettefelt. Jeg ser foran meg for å se om det går bra og da ser jeg to biler stå parkert midt på E18 uten nødblink i 90-sona! Bilen bak må bråbremse, bilen foran meg ble også overraska og bråbremsa og jeg hadde heldigvis god nok avstand til å senke farten litt mer kontrollert. Var forøvrig saltvanns-slapseføre på stedet. Skikkelig sklient!

De som stod parkert var ei som hadde kljørt i ræva på en annen og de stod der å pekte på bulkene og prata. De kunne selvfølgelig ikke kjørt inn til høyre i aksellerasjonsfeltet og satt på nødblinkene. :p

Lenke til kommentar

Joda. Fikk med meg det.

Lå forresten bak en semitrailer på vinteren for noen år siden. Den mista hengeren i en høyresving mens det kom en buss og noen biler imot. Hengeren og traileren ble stående klin fast over hele veien etterpå. Heldigvis liten fart så det ble ingen kollisjon.

Lenke til kommentar

Det sto overraskende mange biler parkert i veiskulderen med nødblink på E6 nordover fra Oslo i kveld. Jeg ringte politiet etter å ha møtt på en bil som sto parkert i kollektivfeltet i svingen etter Vålerengatunnelen, uten noen form for lys eller varsling. Bilen ble senere tauet vekk av Viking.

Lenke til kommentar
Det sto overraskende mange biler parkert i veiskulderen med nødblink på E6 nordover fra Oslo i kveld. Jeg ringte politiet etter å ha møtt på en bil som sto parkert i kollektivfeltet i svingen etter Vålerengatunnelen, uten noen form for lys eller varsling. Bilen ble senere tauet vekk av Viking.

Du fortjener ros for at du sa i fra, sånn at den farlige situasjonen ble avverget rimelig raskt. :thumbup:

Her fant jeg en fornøyelig sak: Fyllekjørte med gressklipper

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

I dag vil jeg klage på dere, mine medtraffikanter.

Fordi om DU ikke klarer eller vil holde samme hastighet som MEG på vinteren så trenger du ikke gå helt av skaftet om jeg kjører forbi eller kjører fra deg... Det gjelder bruk av både lydhorn, lyshorn og diverse fingre.

Det ser sikkert ufattelig skummelt ut der en gammel råtten volvo graver seg sidelengs bortover veien, men tro meg, jeg VET når bakhjulene ikke følger samme spor som forhjulene. Derfor er det helt unødvendig at du som ligger bak og nettopp ble forbikjørt begynner å blinke med lys og prøver å ligge så tett inntil bakfangern min som du klarer... Hva var galt med å holde samme tempo som du hadde før jeg kjørte forbi? Var det flaut å bli forbikjørt av en råtten volvo, når du selv kjører dyr 4x4 med høy bakkeklaring?

Lenke til kommentar

Fordi om DU ikke klarer eller vil holde samme hastighet som MEG på vinteren så trenger du ikke gå helt av skaftet om jeg kjører forbi eller kjører fra deg... Det gjelder bruk av både lydhorn, lyshorn og diverse fingre.

Det ser sikkert ufattelig skummelt ut der en gammel råtten volvo graver seg sidelengs bortover veien, men tro meg, jeg VET når bakhjulene ikke følger samme spor som forhjulene. Derfor er det helt unødvendig at du som ligger bak og nettopp ble forbikjørt begynner å blinke med lys og prøver å ligge så tett inntil bakfangern min som du klarer... Hva var galt med å holde samme tempo som du hadde før jeg kjørte forbi? Var det flaut å bli forbikjørt av en råtten volvo, når du selv kjører dyr 4x4 med høy bakkeklaring?

Måtte le litt av den der. :!:

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så provoserende å bli forbikjørt av en gammel Volvo men heller det at de ble forbikjørt med skrens men det er alikavel hjernedødt å henge seg på hjul for klarer ikke han som kjørte forbi å holde seg på vegen er det meget sansynlig at han bak blir med i grøfta når han ligger så tett.

Lenke til kommentar

Hvis du ligger sidelengs bortover på veien har du faen ikke noe å gjøre på den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...