Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om det er tatt opp før men jeg sier det bare..

 

Jeg hater tyske bobil turister. Jeg bor i Finnmark og på enkelt strekk er der litt dårlig standard på veiene. Men selv om det ikke er autobahn standard på veiene så trenger de ikke ligge i 40-50 i 80 sone. Ikke nok med det så går det ikke ant å kjøre forbi fordi aktivt sperrer meg. Når jeg prøver å kjøreforbi så legger de seg ut!

 

En annen ting jeg misliker er gamlinger i mopedbil! De trenger ingen opplærning og kan overhode ikke trafikk regler. Hver gang jeg møter på en mopedbil i et kryss og den har vikeplikt bremser jeg ned, for man vet aldri om de stopper eller ikke.

nå skal det jo sant sies at du må ha klasse B1 for og kunne kjøre en mopedbil lovelig

 

men med en gang di kom var di førerkort frie og di som allerede hadde kjøpt seg biler tror jeg bare fikke lappen :no:

 

mopedbiler er den største floppen pga norske sertifikat lovgivninger

18 år og et sertifikat som er like dyrt og ta som vanlig , ikke mange som gidder og kjøre sånne da nei

 

kunne vært 16 og et sikklig trafikalt kurs tilsvarende klasse b med oppkjøring , men vi får vell bare være glad at det ikke er så mange slike sakte gående biler

 

 

det som er ille er sånne små el biler som gamliger får at hjelpemidel sentralen , di går 15-20 km i timen og akkrat for svære for gagfeltet og for såm til og passe inn i trafikkblide på veien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om det er tatt opp før men jeg sier det bare..

 

Jeg hater tyske bobil turister. Jeg bor i Finnmark og på enkelt strekk er der litt dårlig standard på veiene. Men selv om det ikke er autobahn standard på veiene så trenger de ikke ligge i 40-50 i 80 sone. Ikke nok med det så går det ikke ant å kjøre forbi fordi aktivt sperrer meg. Når jeg prøver å kjøreforbi så legger de seg ut!

 

En annen ting jeg misliker er gamlinger i mopedbil! De trenger ingen opplærning og kan overhode ikke trafikk regler. Hver gang jeg møter på en mopedbil i et kryss og den har vikeplikt bremser jeg ned, for man vet aldri om de stopper eller ikke.

De kjører så seint for å se på naturen...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om det er tatt opp før men jeg sier det bare..

 

Jeg hater tyske bobil turister. Jeg bor i Finnmark og på enkelt strekk er der litt dårlig standard på veiene. Men selv om det ikke er autobahn standard på veiene så trenger de ikke ligge i 40-50 i 80 sone. Ikke nok med det så går det ikke ant å kjøre forbi fordi aktivt sperrer meg. Når jeg prøver å kjøreforbi så legger de seg ut!

 

En annen ting jeg misliker er gamlinger i mopedbil! De trenger ingen opplærning og kan overhode ikke trafikk regler. Hver gang jeg møter på en mopedbil i et kryss og den har vikeplikt bremser jeg ned, for man vet aldri om de stopper eller ikke.

De kjører så seint for å se på naturen...

Det er jo forsåvidt greit at de ligger i 50 for å se på naturen, men hvorfor slipper de aldri meg forbi? Hver gang jeg skal forbi så legger de seg på venstre siden av veien. Det er nesten så jeg er fristet til å kjøre forbi på venstre siden. Heldivis er det høst/vinter nå så det er hvertfall et halvt år til nesten gang bobil-plagen herjer finnmark.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring selv med tyske bobilturister, men blir litt irritert når jeg hører hvor gjerrige de er, og hvor mye de tar seg til rette i Norge. For eksempel når man hører at fergekaier blir plyndret for toalett og tørkepapir går det litt langt, og når de har med dunker med diesel. Snakk om å la være å legge igjen penger i landet man er på ferie i, da. Ja til bompenger fra turister. :p

Lenke til kommentar

Med de norske drivstoffprisene ville jeg også tatt med drivstoff fra utlandet tror jeg. :(

 

Har vel kanskje ikke så mye med trafikk å gjøre men jeg HATER folk som har spesialisert seg på å parkere mest mulig i veien for andre! På jobben kjører vi inn og igjennom en parkerinsgsplass med store biler, og ofte store redskaper hengende etter. Når denne parkeringsplassen er full så gidder ikke folk kjøre over på den andre siden å parkere. Neida. Da parkerer man opp etter grøfter, midt i veien, sperrer inne andre biler og gjør utkjørselen så smal at man knapt kommer gjennom med en mini morris.

 

Like ille de som parkerer på tvers og opptar 2 parkeringsplasser med en liten bil.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg kaste litt stein i glasshus!

Såg nyhetene på lokal TV i Trondheim i går at det er flere kommuner i Nord Trøndelag som planlegger å sette ned hastigheten på komunale veier om vinteren.

Dette bare bekrefter min teori om at Trøndere ikke kan kjøre bil.

Jeg vet at det står i profilen min at jeg bor i Trondheim men jeg er jammen ikke derfra.

Det første jeg reagerte på etter at jeg hadde flyttet til Trondheim var at veiene ble saltet hele vinteren.

Dette er noe som gjør at jeg må få understelsbehandla bilen min på nytt.

Dette hadde vert helt unødvendig dersom folk faktisk fikk kjøre på vinterføre.

Da er det jo ikke rart at de ikke kan kjøre bil, de får jo sjelden prøvd seg på ordentlig vinterføre, og de få gangene de får prøvd det så må de lusekjøre.

Lenke til kommentar

* Alle andre enn meg selv!

 

 

Holder fortsatt på med lappen( hadde jeg vært millionær så kunne ting vært bedre..) og irriterer eg over alle folka som ikke bruker blinklys når de kjører inn i en rundkjøring!

 

Folk som kliner seg oppi rævva på bilen bare fordi jeg holder fartsgrensa!

 

 

Gamle folk som kjører så dårlig at jeg ikke kunne merke om det var en potetsekk eller et menneske som styrer bilen!

 

 

Busser som ikke tenker på annet enn "Jeg kan hoppe ut fra en busslomme uten å bry meg om det er andre bilerbak meg!"

 

 

Bomstasjoner!

Lenke til kommentar
Busser som ikke tenker på annet enn "Jeg kan hoppe ut fra  en busslomme uten å bry meg  om det er andre  bilerbak meg!"

 

 

Og vet du hva det verste er? De har lovt til det så lenge fartsgrensen er opp til 60 km/t,

Den regelen er rett og slett bare døv. Greit nok, kan ha forståelse for at det er vanskelig å komme ut av en busslomme i rushtrafikken, men seriøst: Dette er bare en pest og en plage for alle andre. :yes:

Lenke til kommentar
Busser som ikke tenker på annet enn "Jeg kan hoppe ut fra  en busslomme uten å bry meg  om det er andre  bilerbak meg!"

 

 

Og vet du hva det verste er? De har lovt til det så lenge fartsgrensen er opp til 60 km/t,

Den regelen er rett og slett bare døv. Greit nok, kan ha forståelse for at det er vanskelig å komme ut av en busslomme i rushtrafikken, men seriøst: Dette er bare en pest og en plage for alle andre. :yes:

hvor mange ganger må du stoppe for en buss ?

 

og hvor mange ganger tror du en buss skal ut fra en buss lomme ???

 

uansset så hadde vi ikke kommet av flekken hadde det ikke vært for vikeplikten dere andre har

 

og det er Skremmende mange som ikke stopper, selv om man slår på blinklys og det er GOD plass dvs bilen er langt bak ,så man kjører for den bilen har jo god plass til og stoppe , MEN NEI DA plutselgi står di bak meg eller har presset seg fram op siden av bussen og TUTER :realmad:

 

hadde en i går,slår på blinklyset , ser i speiler og ser at nermeste bil er ca 5-10m BAK bussen , begynner og kjøre . sjekker speilet i andre sidne , overhenget på bussen kan jo slå ned folk i busslommen, plutselig hører jeg at det tuter . da har idioten ikke stoppet og står helt intil bussen , mellom bussen og en midtrabatt . :realmad::realmad:

 

jeg vurterte og jeg faktisk skulle svinge litt kanpper ut av buss lommen for og vrake bilen hannes , men hadde ikke til til og skrive skaldemelding , så jeg kjørte bare forsiktig frammover og la en bakhjulet på fortauet for og komme meg ordentlig ut på veien ( han kunne jo ikke rygge for han hadde biler bak seg og framover var det jo ikke plas til han)

 

ca 200 lengre frame er det en rundkjøring , den har 2 og plass til to biler i bredden ved vikelinjen , jeg bruker begge feltene sinden jeg skal helt rund (til venstre)

 

da er det ikke plass til den bilen som skal rett fram på sidne av meg , men tror dere ikke at den SAMME idioten presser seg fram delvis utenfor veien . opp på siden av meg og TUTER :no:

 

snakk om idiot

Lenke til kommentar

Er med på hva du sier FtZ-, men det er ikke deg vi snakker om. Det er påfallende mange av kollegaene dine, i alle fall er i Bergen, som bare kjører ut uten å i det hele tatt sjekke speilet. Om man kommer i 60-65 km/t opp ved siden av bussen, og den ikke blinker hverken inn eller ut, men i stedet plutselig hiver seg ut, ja, så har man et problem. Det tror jeg egentlig at du vet.

 

Regelen sier at bussen faktisk har lov til dette, noe som rett og slett er horribelt. Horribelt. :yes:

Lenke til kommentar

Det er ikke horribelt at bussene har forkjørsrett i soner fra 60 og nedover

Se førr dæ, du sett på bussn, det er rushtid. Intet kollektivfelt..

Bussen blir stående i l5-10 min før den begynner i det hele tatt å få mulighet til å smette ut, hadde ikke du som passasjer vært rimelig pisst da?

Og med forkjørsretten, så hadde bussen kommet seg ut på 1 min..

Tok litt i med dette eksempelet, men du fatter pointet.

 

Men, så lenge bussen ikke har sett på blinkelyset, så har han IKKE forkjørsrett.

Lenke til kommentar
Er med på hva du sier FtZ-, men det er ikke deg vi snakker om. Det er påfallende mange av kollegaene dine, i alle fall er i Bergen, som bare kjører ut uten å i det hele tatt sjekke speilet. Om man kommer i 60-65 km/t opp ved siden av bussen, og den ikke blinker hverken inn eller ut, men i stedet plutselig hiver seg ut, ja, så har man et problem. Det tror jeg egentlig at du vet.

 

Regelen sier at bussen faktisk har lov til dette, noe som rett og slett er horribelt. Horribelt. :yes:

vi har forkjørs rett ikke påkjørs rett

 

og vi skal sjekke speil og blinke , hvordan skal bilisten ellers vite at vi vill ut av busslommen ?

 

men jeg ser jo biler som stopper bare jeg står i busslomen og bare venter på at jeg skal kjøre , uten at blinklyset er på

Lenke til kommentar
Er med på hva du sier FtZ-, men det er ikke deg vi snakker om. Det er påfallende mange av kollegaene dine, i alle fall er i Bergen, som bare kjører ut uten å i det hele tatt sjekke speilet. Om man kommer i 60-65 km/t opp ved siden av bussen, og den ikke blinker hverken inn eller ut, men i stedet plutselig hiver seg ut, ja, så har man et problem. Det tror jeg egentlig at du vet.

 

Regelen sier at bussen faktisk har lov til dette, noe som rett og slett er horribelt. Horribelt. :yes:

vi har forkjørs rett ikke påkjørs rett

 

og vi skal sjekke speil og blinke , hvordan skal bilisten ellers vite at vi vill ut av busslommen ?

 

men jeg ser jo biler som stopper bare jeg står i busslomen og bare venter på at jeg skal kjøre , uten at blinklyset er på

Som FtZ sier har bussen forkjørsrett, ikke påkjørsrett, dette med at bussen bare spretter ut av busslomma uten blinklys må den enkelte sjåfør stå til ansvar for.

 

Det at noen biler stopper og venter til at bussen skal kjøre selv om ikke blinklyset er på er vel beviset på at dette foregår.

Det er jo et faktum at etter at bussen har stoppa for å slippe folk av og på så skal den jo ut igjen.

 

Jeg har tidligere i denne tråden uttrykt min frustrasjon over lyskryss som prioriterer kollektivtransport, det betyr ikke at jeg ikke vil at denne type trafikk skal ha prioritering men det er så utrolig irriterende der og da, når man står og venter.

 

Selvsagt skal busser ha forkjørsrett ut av busslomma, det er jo denne snedige loven som gjør at bussene kan holde ruta i rushtrafikken og ellers.

Alle som kan ta bussen burde gjøre det.

 

I Trondheim er det så håpløst en lørdag formiddag å finne parkeringsplass og også veldig dyrt, at det kan lønne seg å la bilen stå og ta bussen istedenfor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...