Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
busser som gir totalt F i alt som heter vikeplikt.. hvor har disse sjåførene fått lappen???!!!

Mener du generelt i trafikken eller når de kjører ut av busslommer i 60 eller under soner?

Jeg ville sagt generelt i trafikken og ved utkjøring fra busslommer med 60-sone eller under. Jeg vet jeg har vikeplikt for dem, men da må de slå på blinklyset og la meg registrere at blinklyset er på, det nytter ikke å slå på blinklyset og bare svinge ut når jeg er kommet til midten på bussen. Jeg er generelt skeptisk når jeg passerer busser i busslommer, noen ganger har jeg opplevd at de fortsatt blinker til høyre når jeg passerer rompa på bussen, og idet jeg nærmer meg midten på bussen ser jeg at sideblinklyset tennes og bussen begynner å svinge ut. Jeg undres noen ganger om de bruker speil i det heletatt. For all del, det er mange bussjåfører som slår på blinklyset og lar andre bilister oppfatte det, og kommer jeg da bak en buss som jeg ser skal ut vil jeg såklart stoppe (til og med om fartsgrensen er 70, dersom det er mye trafikk).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som parkerer helt tett inntil førersiden din! Sånn at man må begynne en klatremanøver fra passasjersiden for å kunne kjøre bilen sin ut :realmad::wallbash:

Sånne idioter tenker bare på seg selv og parkerer bilen sin noe helt jævlig (og som regel er det kvinner verst, fordi jeg så at det var dem etterpå). F.eks. er det dritmye plass på ene siden, mens på andre siden (mot min førerside) så ligger bilen deres klint opp mot min. WTF?!

Neste gang de folka ikke er i nærheten svarer jeg på sånne parkeringer med en tegning i lakken deres med min husnøkkel.

Selv sørger jeg alltid for at min parkering er best mulig forsvarlig for de som skal parkere ved siden av meg. Så folk som parkerer som idioter får fortjene en "påminnelse".

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

En bil gikk i grøften på riksveien rett utenfor huset her. Jeg skjønner ikke hvordan han fikk det til... Gammel volvo, 240 elns.

Vegen går nesten rett fram, 70-sone -7c og greit føre, da skal det ikke gå ann å skli såpass at man havner i grøften på feil side av veien med fronten halvveis ut i feil kjørebane.

Menmen, heldigvis traff han ingen andre. Gikk relativt uproblematisk å få dratt han opp også - pasasjeren fikk låne traktoren her, siden han hadde lappen og pappa ikke var kjørbar, og dro bilen opp uten større problemer.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte meg en tur i dag,

og skulle rundt en sving.

I veien stod en dame med en hund,

jeg skjønte ingenting.

Jeg tutet og jeg ropte,

men fikk ikke no svar.

Så så hun bare dumt på meg,

og jeg visste hvor det bar.

Jeg hoppet ut av bilen,

og kastet henne vekk.

Da kalte hun meg "tulling".

Går det an å bli så frekk?

Lenke til kommentar
En bil gikk i grøften på riksveien rett utenfor huset her. Jeg skjønner ikke hvordan han fikk det til... Gammel volvo, 240 elns.

Vegen går nesten rett fram, 70-sone -7c og greit føre, da skal det ikke gå ann å skli såpass at man havner i grøften på feil side av veien med fronten halvveis ut i feil kjørebane.

Menmen, heldigvis traff han ingen andre. Gikk relativt uproblematisk å få dratt han opp også - pasasjeren fikk låne traktoren her, siden han hadde lappen og pappa ikke var kjørbar, og dro bilen opp uten større problemer.

Hørtes ut som noen har vært ute og hatt det litt gøy med bakhjulstrekk :p

Pent dikt, CraigFinn :p

Lenke til kommentar
Folk som parkerer helt tett inntil førersiden din! Sånn at man må begynne en klatremanøver fra passasjersiden for å kunne kjøre bilen sin ut :realmad::wallbash:

Sånne idioter tenker bare på seg selv og parkerer bilen sin noe helt jævlig (og som regel er det kvinner verst, fordi jeg så at det var dem etterpå). F.eks. er det dritmye plass på ene siden, mens på andre siden (mot min førerside) så ligger bilen deres klint opp mot min. WTF?!

Neste gang de folka ikke er i nærheten svarer jeg på sånne parkeringer med en tegning i lakken deres med min husnøkkel.

Selv sørger jeg alltid for at min parkering er best mulig forsvarlig for de som skal parkere ved siden av meg. Så folk som parkerer som idioter får fortjene en "påminnelse".

Jeg har vært borti de der. Det finnes to typer kvinnfolk:

1) De som bruker 3 parkeringsplasser med sin knøttlille Nissan Micra

2) De som, uansett bil, parkerer millimetre fra din førerside slik at *de selv* har en fotballbane på *sin* førerside.

Vel, vel. Nå har jeg, som skrevet litt tidligere i tråden, kjøpt meg gammel "tanks", så jeg smeller opp døren min uten å være redd for bulk eller lakkskade. Men nabobilen er ikke alltid like hel etterpå.. :evil:

Lenke til kommentar

Enig i det siste du skriver. Jeg parkerer alltid midt i feltet, slik at det blir best mulig plass på begge sider.

However...dersom noen har parkert helt på stripa eller over i mitt felt, sørger jeg selvsagt for å parkere så tett på at vedkommende ikke har en snøballs sjanse i helvete til å komme inn i bilen sin uten å gjennomføre et par akrobatiske manøvre fra passasjersiden. Jeg klatrer gjerne ut av passasjerdøra på min egen bil for å påføre den andre parten en god dose irritasjon ;) Tar selvsagt et bilde eller to av situasjonen, der vedkommendes skiltnummer er med på bildet, i tilfelle han får noen gode ideer. Legger gjerne igjen en lapp på vedkommendes frontrute også - det gjelder forsåvidt ved de fleste tilfeller av tilbakestående, egoistisk møkkaparkering.

Lenke til kommentar

Da jeg var på Ski Storsenter i går, så parkerte jeg i parkeringshuset da jeg synes det er greiest. På noen av parkeringsplassene som er der så står det automater, noe som gjør at plassene blir bittelitt mindre enn de andre.

Det var da en eller annen fjert i en Mini Cooper som parkerte på en sånn plass, noe som resulterte at han gjorde det umulig for andre å få brukt automaten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg lå bak en bil i dag som vinglet veldig mye, den kjørte med ene hjulet på stripa mellom kollektivfeltet og vanlig felt, noen ganger enda lengre over. Så måtte vi stoppe for rødt lys, da kom jeg litt nærmere, og jeg ser at de sitter og kliner i forsetene! Det blir grønt lys, og jeg må tute på dem for at de skal reagere. Get a fuckin' room!

Lenke til kommentar
Folk som på død å liv må forbi meg når jeg sykkler.

Dvs:

I en 40 sone, rett før en 4 armet rundkjøring, og med biler imot. Hastigheten min er vel på 30km/t

Som syklist har du egentlig ingenting i vegbanen å gjøre. Du bør helst holde deg på gang- og sykkelstien, men nå på vinterstid kan det være vanskelig. Dersom du på liv og død må ratte rundt i vegbanen, får du enten a) holde fartsgrensa eller b) finne deg i å bli forbikjørt i hytt og pine. Du er fritt vilt, en katt i en hundegård.

Lenke til kommentar
Som syklist har du egentlig ingenting i vegbanen å gjøre.

"Jurist"?

Uansett, som syklist på landeveissykkel som er rimelig godt trent, er det å bruke sykkelsti umulig.

Du må klare å skille mellom ytringer basert på personlig oppfatning og ting som er basert på lov og rett.

Min personlige mening er at syklister på generell basis bør holde seg unna vegbanen, og at de, dersom de likevel befinner seg i vegbanen, må finne seg i å bli forbikjørt i hytt og pine. Var det forståelig for deg?

Lenke til kommentar
Min personlige mening er at syklister på generell basis bør holde seg unna vegbanen, og at de, dersom de likevel befinner seg i vegbanen, må finne seg i å bli forbikjørt i hytt og pine. Var det forståelig for deg?

Ja, ingen grunn til å være nedverdigende.

Uansett, jeg finner meg i å bli forbikjørt, annet enn biler som på liv skal gjøre det livsfarlig. Har flere ganger hatt biler som har sneiet meg på trang vei, selv når jeg ligger over fartsgrensen. (70 km/t nedover f. eks.)

Men jeg legger meg midt i veibanen, så trekker jeg meg til siden når de kjører forbi. Da slepper man for det meste idiotiske forbikjøringer.

Lenke til kommentar

Ja, ingen grunn til å være nedverdigende.

Uansett, jeg finner meg i å bli forbikjørt, annet enn biler som på liv skal gjøre det livsfarlig. Har flere ganger hatt biler som har sneiet meg på trang vei, selv når jeg ligger over fartsgrensen. (70 km/t nedover f. eks.)

Men jeg legger meg midt i veibanen, så trekker jeg meg til siden når de kjører forbi. Da slepper man for det meste idiotiske forbikjøringer.

Det var du som la opp til en nedverdigenge tone, så kom til ro.

Drittsekker finnes overalt. Hvis du er i stand til å holde fartsgrensa/følge trafikkflyten og ikke er til fare eller hinder for øvrig trafikk, kan du godt sykle i vegbanen, men det er en forsvinnende liten andel av syklistene som virrer rundt i vegbanen som kvalifiserer til de kravene jeg nettopp satte opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...