Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Fint at folk bruker blinklys, men hvorfor i h**** kan de ikke slå det av igjen. Havnet bak en som blinket til venstre hele tiden jeg lå bak idag, umulig å kjøre fordi, umulig å forstå hvor han skal i en rundkjøring. Slapp heldigvis unna når han svingte veien (til høyre!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg skal bli forbannet eller om jeg skal tildele diplom.

Hvordan i hæ*vete klarer gamle kjærringer i Nissan Micra å okkupere tre -3- parkeringsplasser med de der knøttsmå parodiene på bilene sine?

Trange parkeringshus og/eller overfylte parkeringsplasser med tildelte "rom" burde indikere hvor bilen(e) skal stå.

Slike svemlinger som klarer å okkupere 2-3 slike plasser burde i beste fall betale 5-dobbel parkeringsavgift. Eller aller helst burde det vært skuddpremie på dem :mad:

Lenke til kommentar

Ser det er en del her som sliter med at andre ikke overholder vikeplikten.

Opplever det stikk motsatte etter å ha kjøpt meg amerikansk flak.

Plutselig stopper folk jeg har vikeplikt for til og med.

Er det virkelig slik at så lenge man har stor og "viktig" nok bil har man forkjørsrett?

Saken er bare det at jeg ikke opplever samme oppførsel når jeg kjører minst like stor Hyundai H1 varebil.

Er det noe med statussymboler og rettigheter i trafikken eller er det jeg opplever nå bare tilfeldigheter?

 

Er det slik er det noe riv ruskende galt på færde samtidig som jeg ser for meg at mange i dyrere biler er vandt til dette og tar seg til rette fordi de kan.

Lenke til kommentar

Enda engang problemer med rundkjøringer og vikeplikt. Folk kjører som om at den som kommer fortest inn i rundkjøring har forkjørsrett. Selvom det allerede står en bil godt inne i rundkjøringa... Greit at noen gjør feil av og til i rundkjøringer, men når flertallet ikke vet hvordan rundkjøring skal kjøres, da er det noe riv ruskende galt med opplæringa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Rundkjøringer + rushtid = %¤#@!!!

 

Sånn er det bare. Senest for en time siden var det en som kastet seg ut foran meg, hadde jeg ikke bremsa hadde jeg tatt ræva på ham. Og det med å ta 2 parkeringslommer er det ikke bare Micraer som klarer, kjerringer i SUV og kjerringer generelt er veldig flinke til det. Kommer inn på parkeringsplassen og kjører på skrå inn i nærmeste lomme, uten så mye som å kikke i speilet en eneste gang.

Selv rygger jeg alltid inn, da ser jeg stripene veldig tydelig, og kan tilpasse meg dem, samt at jeg har full kontroll hva som er foran bilen når jeg skal ut. Å rygge ut av en lomme på en trang og travel parkeringsplass gjør bare vondt verre.

Lenke til kommentar

At det overhode fortsatt er lov å parkere front inn er noe jeg ikke forstår. I en tidligere jobb var det veldig enkelt: Ble man tatt med fronten inn (med egen eller firmaets bil, arbeidstid eller fritid) = mistet tilgang på firmaets biler.

 

Hvorfor synes så mange at det er helt greit å sabotere trafikkflyten og jevnlig begå drapsforsøk på små barn?

Lenke til kommentar
Hvorfor synes så mange at det er helt greit å sabotere trafikkflyten og jevnlig begå drapsforsøk på små barn?

Man forstyrrer trafikkflyten like mye når man rygger inn. Og man har like mye et ansvar for å sjekke at det er klart når man rygger inn.

 

Jeg er enig i at det er mindre optimalt å rygge ut enn å rygge inn. Men det er ærlig talt svært mye man kan ta tak i før man er på det pirkenivået at man krangler på hvordan folk parkerer.

Lenke til kommentar
At det overhode fortsatt er lov å parkere front inn er noe jeg ikke forstår. I en tidligere jobb var det veldig enkelt: Ble man tatt med fronten inn (med egen eller firmaets bil, arbeidstid eller fritid) = mistet tilgang på firmaets biler.

 

Hvorfor synes så mange at det er helt greit å sabotere trafikkflyten og jevnlig begå drapsforsøk på små barn?

 

Da skal du få lov til å farte rundt med Ford Transit Connecten min et par dager og rygge inn på alle parkeringsplasser mot vegger, få fronten innenfor stripa, så prøve å få noe som helst ut gjennom bakdøra...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er litt forskjell på store varebiler og normale personbiler da. Dessuten pleier kvinnfolk flest (hvertfall de jeg har observert) å legge hånden bak nakkestøtta på passasjersiden og snu hodet bak når de skal rygge, og blir effektivt blinde for det meste på venstresiden av bilen. Jeg syns ikke det burde være forbudt å parkere med fronten inn (om du er på elkjøp og skal ha en 42" TV med deg er det praktisk å komme til bakluka), men at det burde oppfordres mer til å rygge inn. Dessuten er det rart at det ikke er bedre opplæring med rygging når man tar sertifikatet. ALLE burde lære å rygge med speil, og så kan man eventuelt slenge nakken bak om man skulle ønske det etter man har fått lappen. Når jeg hadde kjøretimer gnålte kjørelæreren om at jeg skulle snu meg bak når jeg rygget, men jeg mener det er feil måte å lære å rygge. På jobb kjører jeg en Caddy uten sidevinduer, og mye rot bak, og da må du rygge med speil.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Trafikkregler har ingenting med vikeplikt å gjøre. Det som teller er lokal definisjon av "hovedvei". Er man på denne "hovedvei" kan høyreregel og vikepliktskilt bare pakke sammen.

 

Rundkjøring..? Hvem som er inne i den har selvsagt ikke noe å si, bare at "de har jo vikeplikt for meg når jeg kommer fra deres venstre"... *sukk*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Uff ja Caddy med blindsoner fra 90 grader ut fra sideveinduene og bakover med en liten kile bakerst som speilene dekker.

Må kjøre 90 grader inn mot kryss som en stor lastebil for å kunne se til begge retninger.

Det er nok en passende bil til å lære å rygge med speil for alternativene er ikkeeksisterende.

Ja, dersom du har høyreregel for en vei som skråer litt har du et stort problem, du må stoppe nesten helt opp og strekke nakken så langt du bare klarer for å få et ørlite overblikk, for å så kjøre og håpe på det beste. Jeg hater den bilen :p

Lenke til kommentar
ALLE burde lære å rygge med speil, og så kan man eventuelt slenge nakken bak om man skulle ønske det etter man har fått lappen.

Støttes. Rygging med speil er tryggere og mye mer effektivt. Blir oppgitt når jeg ser folk legge seg langflate over seter og unger hver gang de skal flytte bilen noen få meter bakover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og nå snør det bittelitt i Stavanger, og alle sjåfører blir plutselig til nervevrak av typen "ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! Det er et supertynt teppe av nyfalt snø på veien!!! Det er best å kjøre i 40km/t i 60-sona! JEG KOMMER TIL Å DØØØØ!"

 

 

:realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...