Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

motorveien ut av stavanger/sandnes burde forlenge så det er 4felts vei helt til ÅLgard, siden det er KØ hver dag der det overgange mellom 4 og 2 felt er .. LANG KØ og

Den er jeg enig i. Forferdelig irriterende med den køen, hver gang jeg kjører komer jeg dit midt i rushet. :mad:

 

Men på en annen side, et sted må jo overgangen fra 4 til 2 felter gå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
motorveien ut av stavanger/sandnes burde forlenge så det er 4felts vei helt til ÅLgard, siden det er KØ hver dag der det overgange mellom 4 og 2 felt er .. LANG KØ og

Den er jeg enig i. Forferdelig irriterende med den køen, hver gang jeg kjører komer jeg dit midt i rushet. :mad:

 

Men på en annen side, et sted må jo overgangen fra 4 til 2 felter gå...

jop men den bør ikke gå på en plass som er hardt trafikert , heller flytters til en plass der det ikke er behov for 4 felt lenger

Lenke til kommentar
motorveien ut av stavanger/sandnes burde forlenge så det er 4felts vei helt til ÅLgard, siden det er KØ hver dag der det overgange mellom 4 og 2 felt er .. LANG KØ og

Den er jeg enig i. Forferdelig irriterende med den køen, hver gang jeg kjører komer jeg dit midt i rushet. :mad:

 

Men på en annen side, et sted må jo overgangen fra 4 til 2 felter gå...

jop men den bør ikke gå på en plass som er hardt trafikert , heller flytters til en plass der det ikke er behov for 4 felt lenger

Kan være enig i den, men det skal sies at det er generelt stor trafikk hele veien. Men selvsagt minker den etter Ålgårdsområdet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Folk som kjører noen monstre av dogd ram osv.... som ikke skjønner at disse bilene er store og ikke tar hensyn til øvrig trafikk..... Dette gjelder ikke alle men spesielt damer!

kan vell legge med neste alle som bare har klasse b , ingen som fatter at bussen min TRENGER stor plass for og komme framm , og di stopper for og slippe og kjøre når jeg pasere , bare det at det ikke er plass og pasere dem der , så må eg stoppe og se på at det er plass til en bil og en moped i bredden der eg står , men ingen biler som kommer di bare står der og venter

Lenke til kommentar
Folk som kjører noen monstre av dogd ram osv.... som ikke skjønner at disse bilene er store og ikke tar hensyn til øvrig trafikk..... Dette gjelder ikke alle men spesielt damer!

Enig med deg!

Jeg hater å kunne lese med store bokstaver Ford, Dodge eller GM i bakspeilt.

Jeg hadde en opplevelse på E6 nordover fra Gardemoen, på det stykke av E6 som er bare 2 felt før Eidsvold fikk jeg en stor Ford av noe slag bak meg, det var regnvær og veldig vått, signaliserte litt med bremselysene men jeg kunne fortsatt lese Ford like tydelig i bakspeilet.

Jeg bestemte meg brått for å trampe på bremsen, heldigheten var at grunnet det våte føret fikk jeg vannplaning slik at effekten av bremsingen ble minimal men sjåføren bak der tok hintet.

 

Hater også sykkelister som tror de egentlig kjører rundt i 70 tonn tanks, det må de tro slik de oppfører seg i trafikken.

Var jo en i Trondheim i høst som ble påkjørt av toget på en planovergang med bom og signal.

 

Yrkessjøfører er jeg snarere imponert over.

Sjåførene til Team Trafikk i Trondheim blinker faktisk før de kjører ut i trafikken, og min erfaring med trailersjøfører er at de slipper fram andre dersom det er mulig og slipper de ikke folk forbi så er det forde de kjører tom bil og holder fartsgrensa og vell så det.

Taxisjøfører er vel heller ikke værre en andre, eks, biler som trokler oppover elgsetergata i rushen.

Lenke til kommentar
Yrkessjøfører er jeg snarere imponert over.

Sjåførene til Team Trafikk i Trondheim blinker faktisk før de kjører ut i trafikken

 

Taxisjøfører er vel heller ikke værre en andre, eks, biler som trokler oppover elgsetergata i rushen.

Joda team trafikk sine sjåfører er ikke lendige mend det er endel som ikke bruker blinklyset, men de er bedre enn mange andre.

 

Elgsetergata er et trist skue i rushen, venter med å kjøre jeg hvis jeg må i det området i rushen, unngår faktisk rushen hvis jeg kan.... men de bilistene som som holder fartsgrensa og litt under i det området burde ha blitt ilagt forelegg eller noe slikt :realmad:

Lenke til kommentar
Jeg må desverre det daglig da jeg jobber som serviseelektriker og har kunder over hele byen.

Prinsenkrysset er til å få alergiske reaksjoner av, lyskrysset har en syklus på nesten 5 minutter og kolektivtrafikken har grønt 2 ganger mens man står å venter på sin ene grønn.

må bare si at jeg ELSKER ordet KOLEKTIVPRORITERING

Lenke til kommentar
Jeg må desverre det daglig da jeg jobber som serviseelektriker og har kunder over hele byen.

Prinsenkrysset er til å få alergiske reaksjoner av, lyskrysset har en syklus på nesten 5 minutter og kolektivtrafikken har grønt 2 ganger mens man står å venter på sin ene grønn.

må bare si at jeg ELSKER ordet KOLEKTIVPRORITERING

slask :tease: , bare synd man må være 2 i bilen for å kjøre i det feltet, tenker da fra lerkendalområdet og innover til sentrum. man blir jo bøtlagt hvis man kjører der og blir tatt. Men skal bussene frem og holde rutene så må jo dette til.

Lenke til kommentar
slask :tease: , bare synd man må være 2 i bilen for å kjøre i det feltet, tenker da fra lerkendalområdet og innover til sentrum. man blir jo bøtlagt hvis man kjører der og blir tatt. Men skal bussene frem og holde rutene så må jo dette til.

Det er mange i dyre merzedeser som også ser seg selv i flertall og kjører i kollektivfeltet forde.

Her har FtZ en oppgave, å gjøre dem oppmerksome på det med redskapen sin.

Tror ikke de liker å kunne lese MAN/Volvo/Scania i hele bakspeilet.

Lenke til kommentar
slask  :tease: , bare synd man må være 2 i bilen for å kjøre i det feltet, tenker da fra lerkendalområdet og innover til sentrum. man blir jo bøtlagt hvis man kjører der og blir tatt. Men skal bussene frem og holde rutene så må jo dette til.

Det er mange i dyre merzedeser som også ser seg selv i flertall og kjører i kollektivfeltet forde.

Her har FtZ en oppgave, å gjøre dem oppmerksome på det med redskapen sin.

Tror ikke de liker å kunne lese MAN/Volvo/Scania i hele bakspeilet.

folk blir nok somregel klar over at di ikke burde kjøre i kolektiv feltet her i byen nå eg kommer , spesielt hvist di ikke holder fartsgrensen , et par blink med lysan når eg ligger helt oppe i baken på bilen

 

Btw her er det ikke lov for private biler selve om det er mere enn 2 i bilen

Lenke til kommentar
folk blir nok somregel klar over at di ikke burde kjøre i kolektiv feltet her i byen nå eg kommer , spesielt hvist di ikke holder fartsgrensen , et par blink med lysan når eg ligger helt oppe i baken på bilen

 

Btw her er det ikke lov for private biler selve om det er mere enn 2 i bilen

Synes det står taxi eller 2 i bilen eller noe slikt i nevnte felt jeg, sjekke i morgen når jeg er tilnake på jobb.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om det er tatt opp før men jeg sier det bare..

 

Jeg hater tyske bobil turister. Jeg bor i Finnmark og på enkelt strekk er der litt dårlig standard på veiene. Men selv om det ikke er autobahn standard på veiene så trenger de ikke ligge i 40-50 i 80 sone. Ikke nok med det så går det ikke ant å kjøre forbi fordi aktivt sperrer meg. Når jeg prøver å kjøreforbi så legger de seg ut!

 

En annen ting jeg misliker er gamlinger i mopedbil! De trenger ingen opplærning og kan overhode ikke trafikk regler. Hver gang jeg møter på en mopedbil i et kryss og den har vikeplikt bremser jeg ned, for man vet aldri om de stopper eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...