Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Møtte ei gammal kjerring som kom absolutt midt i veien i en slak sving i ei 80 sone i går.(ganske smal vei)

Det som er enda værre var at hu ikke engang svingte unna når hun så meg, så jeg måtte jo hive meg helt ut på veikanten, felgene på høyre side var faktisk utenfor veibanen, og enda så var det kun cm fra speilet mitt til hennes...

 

Hadde det ikke vært for at jeg hadde med meg gamlingen skulle jeg hivd meg etter å sagt henne noen sannhetens ord..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idio... bilførere som fortsatt er redde for ville blomster i veikanten. Det er det samme når de kommer til kryss og må krysse 2 kjørebaner. Selvsagt stiller de seg midt i så det er umulig å komme forbi der jeg kun trenger èn klar kjørebane. Det kan da ikke være forbudt med hjerne i bil?

Lenke til kommentar
Pekefingerregel jeg lærte av kjørelærer: Er bilen som skal forbi kommet så langt som opp til bakskjermen så er det for sent å avbryte, og man skal heller hjelpe til ved å bremse :)

Hadde du gjort det med meg hadde jeg rivd deg av veien tror jeg. Enkelt og greit. Grunnen er som nevnt tidligere, man bremser når man møter en hindring. Men hadde du venta med å bremse til jeg var på siden av deg hadde det hvert greit vil jeg tro.

 

Hater de som er så smarte og skal bare kjøre forbi, rett før en sving...

 

Møtte ei gammal kjerring som kom absolutt midt i veien i en slak sving i ei 80 sone i går.(ganske smal vei)

Det som er enda værre var at hu ikke engang svingte unna når hun så meg, så jeg måtte jo hive meg helt ut på veikanten, felgene på høyre side var faktisk utenfor veibanen, og enda så var det kun cm fra speilet mitt til hennes...

 

Hadde det ikke vært for at jeg hadde med meg gamlingen skulle jeg hivd meg etter å sagt henne noen sannhetens ord..!

 

Synd man ikke kjører tanks noen ganger altså. Sånne skulle hvert fratatt førerkortet tvert!

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Da holdte det på å ende galt, igjen, her på lofotske svingete veier.

 

Strekka mellom Svolvær og krysset i Vestpolen, et parti som er litt svingete men med en del småbakker. Opp en av de større bakkene ser jeg at der kommer en bil, og har lysene på lenge nok til at det er umulig at den møtene bilen ikke ser at jeg kommer opp bakken. Men dimmer han ned før han runder bakketoppen? Nei, ikke engang når han runder bakketoppen dimmer han ned. Resultatet er at jeg får 1000 metringene hans, langlysene og sprederne rett i fleisen. Hadde i tilegg en idiot bak meg som lå rett opp i rævva på meg så ble dobbelt blendet. Resultatet er at jeg må stå på bremsene og håpe at jeg ikke skeiner ut av veibanen. Så ingen ting, var helt hvit fremfor meg. Bare en guds lykke at det gikk bra.

 

Dette har jeg opplevet alt for mange ganger. Bilene bak legger seg klint i rævva på meg, og jeg har ikke noe problem å slippe dem forbi, så fremst det lar seg gjøre forsvarlig. Samt takket være utrolig idiotisk tenking fra vegvesenet er et par utkjørsler sperret av med et autovær som går rett over utkjørselen.

 

Er så møkka lei av å kjøre med livet som innsats fordi idioter gikk glipp av mørkekjørings kurset. Se til svarte fan å legge dere tilstrekkelig langt bak når det er umulig å kjøre forbi. Å bruke hodet er påkrevd når man setter seg bak rattet, men det ser ut som mange har sagspon mellom ørene når det kommer til bilkjøring.

Lenke til kommentar

Hadde en liten episode her i dag. Jeg kommer kjørende opp en bakke, nesten øverst i bakken er motsatt kjørefelt sperret på grunn av veiarbeid. Det som skjer er at en bil tror han skal klare å komme seg først forbi når det er klart at han har vikeplikt for motgående trafikk(meg) det ender med at jeg står på bremsa for å unngå en ulykke(hadde jeg vært alene i bilen ville det vært en ulykke...) samtidig som han som brøt vikeplikten suste avgårde i litt over fartsgrensa. Han bremset ikke i det hele tatt! Mange mindre pene ord slapp ut påfølgende 10 minutter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

Det er en ting at den andre bilen bryter vikeplikten, men sette ditt eget og andres liv i fare fordi du vil ha ny bil? :nei:

Lenke til kommentar

I den nærmeste byen her er det så alt for mange som benytter seg av dette på pur faen. Det har blitt bedre etter at det plutselig har vokst fram store og fine rundkjøringer langs hovedfartsårene, men fremdeles henger det igjen.

 

Blir det for mye av det så hindrer det trafikkflyten. På et vis virker det som om byer av en viss størrelse gjør det lettere å være bilist, da er det plutselig så mye trafikk at man må ta hensyn til andre, og faktisk klarer å innse at man ikke er feilfri selv heller.

 

Det er nok egoister som kun tenker på egen vinning i trafikken; vil du virkelig være en av de?

Lenke til kommentar

IRONY OVERLOAD!!!! (trooor jeg.....) :whistle:

 

Jeg må whine litt mer om disse tåkelysa, jeg da!

Lett blinking med tåkebaklys har vist seg å være veldig effektivt når det kommer til å få bilister bak til å oppdage at "ooops, jeg har visst både tåke- og nærlysa på samtidig!" Møtende bilister skjønner litt rask "blinking" fra nærlys alene til tåkelys alene og tilbake igjen noen ganger. :thumbup:

 

Men så er det en og annen irritert idiot som ikke skjønner en dritt og bare blunker tilbake på meg med fjernlysa sine som "svar"..... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...