Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

I dag smalt det også to plasser på omkjøringsveien. Skjønner ikke at folk klarer det jeg, så godt som alle i trondheim vet at omkjøringsveien er ulykkesbelasta i rushtiden og derfor bør man holde litt avstand og være oppmerksom..

Da jeg var på vei hjem i nordgående så la jeg merke til en smell i sørgående rettning 200 meter før avkjøring til moholt, da var klokken 1530 (igjenn). Skjønner ikke hva folk driver med, alle ligger jo rett i hekken på bilen foran og bruker ikke hodet. Så smeller det og det blir kø.... :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjerne klage på grusveien jeg måtte stikke av fra vegvesenet på idag. Det var den sykeste, mest humplete veien jeg har sett. Stakkars racingmoped.

Sikker på at det ikke var E6 du forvillet deg inn på??

Picture.jpg

 

Bildet er tatt på E6 mellom Oslo og Trondheim, litt sør for Støren. Riktignok var det veiarbeid og 50 sone på stedet, men når jeg kvelden før hadde kommet oppover i mørket så hadde jeg en god 50 (dvs ca 60) når jeg traff på denne veien. Det ble en ganske brutal opplevelse. Hadde det vært en liten sidevei så hadde det kanskje vært "greit", men når hovedveien mellom Oslo og Trondheim er en grusvei?!?!

 

Bildet er tatt på et bedre parti.....

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke var E6 du forvillet deg inn på??

http://home.online.no/~rahaugla/Picture.jpg

 

Bildet er tatt på E6 mellom Oslo og Trondheim, litt sør for Støren. Riktignok var det veiarbeid og 50 sone på stedet, men når jeg kvelden før hadde kommet oppover i mørket så hadde jeg en god 50 (dvs ca 60) når jeg traff på denne veien. Det ble en ganske brutal opplevelse. Hadde det vært en liten sidevei så hadde det kanskje vært "greit", men når hovedveien mellom Oslo og Trondheim er en grusvei?!?!

 

Bildet er tatt på et bedre parti.....

Hmm, dere østlendinger som klager på veinettet deres der borte, men E6 og allting, har dere noen gang hatt gleden av å kjøre på den vestlandske versjonen av europavei? Jeg bare nevner strekningen Utne-Kvanndal... :thumbup:

 

Ikke klag, dere aner ikke hvor heldige dere er.

 

Som bildet viser, hos dere utbedrer de faktisk en tofeltsvei, men på nevnte strekning gidder de ikke engang gjøre noe med enfeltsveien. Heldigvis er det bedre veier her jeg bor, i Bergen. :)

 

Men jeg tok poenget ditt though, det burde vært bedre skiltet.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Jeg bare nevner strekningen Utne-Kvanndal...  :thumbup:

Det er ikkje ein Europavei, men ein riksvei og ferjestrekning. Men ok, det er mange artige veiar på Vestlandet.

 

Sjøl om eg er vestlending meiner eg at samferdselen i Oslo området er for dårlig. Daglig står jo blærumneserane, og det som værre er, i køar lange som qken.

Det må jo vere eit større tap for Norge at 50 000(?) personar kastar vekk ein time enn at 1000 personar mister ein time?

 

 

Men for å klage litt: Trafikkreglane gjeld for syklistar og Nettbuss også! Ingen av dei har regulert hastigheten etter forholdene på år og dag.

Lenke til kommentar

fyr'n her på feltet som vertfall skal kjøre i 50(30 sone) hvor det bor masse barn og eldre.

 

Mopedister, neida dem har jeg faktisk ikke noe imot, bare digg å cruise bak dem littegrann.

 

Folk som hiver seg ut foran meg når det ikke er andre biler tilstede for så å bruke evigheter med å komme opp i fart.

 

Folk som ikke bruker tegn når dem vet at medtrafikanter trenger dem.

 

Folk som har stilt spyledysene feil og spruter på meg som ligger bak(når det ikke regner).

 

Folk som ikke holder fartsgrensa sånn nogenlunde langs skoler/skoleveier

 

Folk som ikke reagerer når jeg stopper for dem når jeg har vikeplikt.

Folk som begynner å vinke meg fram når jeg har vikeplikt.

 

Og folk som kjører når dem er rusa!!!

Ja til hardere straff for fyllekjøring!

Lenke til kommentar

Folk som skryter av at de har kjørt i fylla med dama på sida og nesten kollidert etc...

 

Edit: Kanskje ikke noe som skjer i trafikken da, men er på en måte trafikk-relatert.

 

Hadde forresten en arbeidsleder på jobben som kjørte i fylla med alle oss som jobba der som passasjerer.. i rundt ei uke.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Han hadde alle kvalitetene som trengs for å være leder virker det som. :p

Ja, beslutningsterk og greier. :wee:

Kan vel legges til at han mista jobben, lappen og en god del penger da han bomma på utgangsdøra da han skulle gå ut til bilen en dag. :lol: Fyllekjøring i kommunal bil på jobb i mange dager, med mange passasjerer er ikke så veldig billig om man blir tatt. (Mulig han fikk seg en liten "ferie i syden" også, men det er jeg ikke sikker på.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men for å klage litt: Trafikkreglane gjeld for syklistar og Nettbuss også! Ingen av dei har regulert hastigheten etter forholdene på år og dag.

hva har vi i nettbuss gjort galt og hvor ???

 

og ja er mange rare ting på veien her i sørvestlandet .. som at det er 2 rundkjøringer på E39 mellom eigersund og stavanger ... RUNDKJØRINGER på en europavei.. burde være 2 felts motor vei uten kryss med 100sone hele veien stv-kr.sand , men neida er faktisk nede i 1 kjøre felt (under 5.5m) hvit striplet linje på veien :no: en distanse

 

og for og ikke snakke om kvinesheia , som heldig vis er under utbedrekse

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar

Uff, idag var det en dust til som gjorde det jeg hater mest. Jeg ligger bak en bil som ligger i 50 km/h i (i 50-sona). Bak meg ligger det et glis som synes det er en utfordring for penislengda hans å ligge bak en moped. Han drar forbi meg, men ikke forbi bilen foran, men slenger seg inn mellom meg og bilen foran, og det er såvidt plass til ham der. Ca. 40-50 cm. mellom meg og støtfangeren hans, så jeg må bremse ned for å gjøre litt mellomrom... Argh, fanken... skulle ønske folk sluttet med det tullet der. :mad:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
og ja er mange rare ting på veien her i sørvestlandet .. som at det er 2 rundkjøringer på E39 mellom eigersund og stavanger ... RUNDKJØRINGER på en europavei.. burde være 2 felts motor vei uten kryss med 100sone hele veien stv-kr.sand , men neida er faktisk nede i 1 kjøre felt (under 5.5m) hvit striplet linje på veien :no: en distanse

 

og for og ikke snakke om kvinesheia , som heldig vis er under utbedrekse

Jeg har kjørt Bergen - Mandal siden jeg var liten gutt på noen mnd, og jeg vet hva du snakker om. Synes allikevel at du kan legge til at veiene allerede har blitt utbedret mye på visse steder. Tofelts vei og hundre hele tiden tror jeg ikke er mulig, bare se på landskapet. Noen steder hadde det nok gått an though, som sør for Sandes et lite stykke. Kvinesdalsheia er jo et, hva skal man kalle det, "friskt pust," men nå får de faenmeg penger fra en bomstasjon der oppe også. :wee:

 

...Så det er nok ikke så lenge til dagenms veier på Kvinesdalsheia er historie.

Lenke til kommentar
og ja er mange rare ting på veien her i sørvestlandet .. som at det er 2 rundkjøringer på  E39 mellom eigersund og stavanger ... RUNDKJØRINGER på en europavei.. burde være 2 felts motor vei uten kryss med 100sone hele veien stv-kr.sand , men neida er faktisk nede i 1 kjøre felt (under 5.5m) hvit striplet linje på veien :no: en distanse

 

og for og ikke snakke om kvinesheia , som heldig vis er under utbedrekse

Jeg har kjørt Bergen - Mandal siden jeg var liten gutt på noen mnd, og jeg vet hva du snakker om. Synes allikevel at du kan legge til at veiene allerede har blitt utbedret mye på visse steder. Tofelts vei og hundre hele tiden tror jeg ikke er mulig, bare se på landskapet. Noen steder hadde det nok gått an though, som sør for Sandes et lite stykke. Kvinesdalsheia er jo et, hva skal man kalle det, "friskt pust," men nå får de faenmeg penger fra en bomstasjon der oppe også. :wee:

 

...Så det er nok ikke så lenge til dagenms veier på Kvinesdalsheia er historie.

med 2felt mener jeg et felt hver hvei , er ikke behov for 4 felt på lange tider på denne veien , men sidne det er enkelte plasser det ikke er mere en 1 1/2 felt så trengs det utbedringer

 

ting som er under utbedring er kvinesheia , drangsdalen , der rettes det svinger og lages krabbefelt for lastebiler , så det er bra og se at veier blir utbedret ,

 

motorveien ut av stavanger/sandnes burde forlenge så det er 4felts vei helt til ÅLgard, siden det er KØ hver dag der det overgange mellom 4 og 2 felt er .. LANG KØ og

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...