Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at sjangsen for at motparten forklarer akkurat det motsatte til sitt forsikringsselskap er tilstede ;)

Og når det ender opp i ord-mot-ord, så blir skylden delt. Da taper ingen av forsikringsselskapene noe særlig på det.

 

Uansett hvor flink du er til å snakke for deg, så skal du ikke se bort i fra at folka fra forsikringsselskapet til motparten er like flinke ;)

 

 

 

 

Siddiser! LÆR DERE Å SKIFTE PÆRE I FRONTLYSENE!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Siddiser! LÆR DERE Å SKIFTE PÆRE I FRONTLYSENE!
Folk må enten være blinde eller dumme, eller forsåvidt begge deler. Det er så utrolig lett å se at en pære har røket, når man parkerer foran butikkvinduer f.eks. Men det verste er jo de som kjører på kveldstid med kun ett parklys, eller de som kjører med ett tåkelys på den ene siden, og ett nærlys på andre siden, og ingenting annet (ja, jeg har faktisk opplevd det). Hvor vanskelig er det å sjekke lysene sine innimellom liksom?
Lenke til kommentar
Husk at sjangsen for at motparten forklarer akkurat det motsatte til sitt forsikringsselskap er tilstede ;)

Og når det ender opp i ord-mot-ord, så blir skylden delt. Da taper ingen av forsikringsselskapene noe særlig på det.

 

Uansett hvor flink du er til å snakke for deg, så skal du ikke se bort i fra at folka fra forsikringsselskapet til motparten er like flinke ;)

 

Jeg lurer på hvordan forsikringsselskapet skal klare å få det til å være delt skyld hvis en eller annen idiot står planta i venstresiden min på vei ut av en rundkjøring.

 

Det er en klar situasjon, hvor jeg har gjort korrekt, og motparten har tatt feil. Motpartens forsikring skal dekke det.

 

Blir som om jeg skulle lagt meg i siden på en bil som kjørte pent og pyntelig i sitt felt på motorveien. Hvordan kunne det da vært den andre bilens skyld? No fucking way!

 

Det gjelder å ikke la seg tråkke på, og kjenne reglene minst like godt som de som sitter på andre siden av bordet. Det tror jeg ikke de er vant til, og da vil de nok fort skjønne at det ikke nytter å snakke tull for å slippe betaling.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det alltid blir delt skyld.

Men fra hva jeg har hørt så er det veldig ofte det er nettopp det som blir utfallet, uansett hvem sin skyld det er.

 

Vil bare gjøre deg oppmerksom på at verden ikke er så rettferdig som du skal ha det til og at du bør være forsiktig i rundkjøringer uansett om du kjører etter reglene eller ei. :thumbdown:

Lenke til kommentar
De kommer garantert til å prøve seg. Jeg fikk en gang en bil rett i venstre baksjerm i et T-kryss (Jeg kom fra "stammen" i T-en og andre personen kom rett fra venstre). Selv i en så klokkeklar situasjon prøvde motpartens forsikringsselskap seg på skylddeling.

Dersom krysset er høyreregulert høres dette helt utrolig ut. Sikker på at det ikke var andre forhold som spilte inn? Tenker da på fart, lysbruk, osv.

Lenke til kommentar
De kommer garantert til å prøve seg. Jeg fikk en gang en bil rett i venstre baksjerm i et T-kryss (Jeg kom fra "stammen" i T-en og andre personen kom rett fra venstre). Selv i en så klokkeklar situasjon prøvde motpartens forsikringsselskap seg på skylddeling.

Dersom krysset er høyreregulert høres dette helt utrolig ut. Sikker på at det ikke var andre forhold som spilte inn? Tenker da på fart, lysbruk, osv.

"Jeg trodde du ville stoppe for meg" var unnskyldningen hans. :p Hjalp ham uansett lite da han trolig ikke så mye som gadd å tenke på å bremse før han var i ræva på meg selv om han så meg komme inn mot krysset i god tid. Ellers var det midt på lyse dagen og perfekt oversikt fra han sin side.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Bargh! Er så lei av strikkhopp kjører på veien.

 

Forhold: Tørre veier, kald luft, ingen nedbør, klar sikt

Veiforhold: Litt svingete

 

Så, bilen forran meg, kjører 80-90 på langstrekkene hvor det er mulig å kjøre forbi samt legger seg midt på veien. Strekkene er lang nok til å kjøre forbi, så fremst bilen forran tar hintet og avpasser farten og hjelper deg forbi. Må du opp i 95-100 for å komme forbi er ikke strekken lang nok til dette.

Det denne fjompen gjør er å ligge i 60-70 på det svingete partiet for å gasse opp på langstrekkene. Er et par plasser en kan kjøre ut og slippe forbi men neida, midt på veien hele veien og strikkhopp kjøring.

 

Irriterer vette av meg.

 

In other news.

 

Hva er det med folk og refleksvest? Er de allergiske mot det eller? Nå i høstens mørke har jeg nesten kjørt på flere personer fordi de plutselig står fremfor meg. Hvilken logikk er det de følger når de tror at mørke klær blir sett godt på mørke kvelder? En dag kommer det til å smelle grusomt, spesielt fordi man mange ganger og møter andre biler på veien og de fleste av disse bruker naturligvis spredere og 1000 metringer (for den optimale blending) så da ser man niks og nada en liten stund.

En vakker dag blir jeg å stoppe å spørre en av disse konthodene hva de egentlig tenker med å vandre rundt i høstmørke langs trafikerte veier uten refleks.

Lenke til kommentar

Strikkhoppkjøring, som du kaller det, er genialt. Fryyyktelig irriterende, men altså i de fleste tilfeller (etter min oppfatning) et resultat av den innstillingen mange har; finner jeg det passende å kjøre slik, skal da virkelig absolutt alle andre også gjøre det. Ingen skal kjøre forbi meg, åneida!

 

Huff.

 

Ang refleksbruk er det jo bare tragisk at så mange ikke forstår viktigheten av det.

Selvfølgelig er det bilførerens ansvar, per definisjon, å passe på at h*n ikke dulter borti hindringer i veien, og er forberedt på å kunne stoppe for eller styre unna enhver påregnelig hindring, inkludert mennesker man ikke kan se.

Allikevel bør langt flere forstå at refleksbruk er svært viktig for å kunne ferdes trygt langs landeveier. Personlig tør jeg knapt gå utafor døra hjemme i mørket uten refleks, kanskje mye fordi jeg vet hvor innmari vanskelig det kan være for bilførere ..

 

Ellers, konstaterer at ingen kommenterte på tanken min om bruk av tåkebaklys. Det må da være noen som har en mening om dette?

 

 

Nå har jeg, i den evigvarende saken om å holde korrekt avstand til forankjørende, kommet fram til at å hugge i bremsene i sinne når noen kliner seg opp i kroken min, i de fleste tilfeller kan være direkte farlig og gjør ikke situasjonen stort bedre.

Allikevel har man jo så inderlig lyst til å gjøre noe med det når folk er så inn i granskauen dumme og korttenkte at de er villige til å sette sitt eget og andres liv i fare.

 

Det jeg oppdaget heromdagen, er at jeg har et tåkebaklys som, i alle fall i mørket, er lett irriterende å få i fleisen. Jeg har ikke vurdert det som veldig blendende og dermed trafikkfarlig, altså ikke stort verre enn "bare" irriterende.

Det er nå prøvd ut noen ganger, og har vist seg å fungere ganske effektivt for å få den bak til å legge seg noen meter lengre bak.

En svarte med å slå på langlysene, det fungerte dårlig.

 

En god, eller bare dum ide?

 

thumbs.gif

 

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Strikkhoppkjørere som kjører forbi er også ganske trivelig. Ligger rolig og bedagelig på akkurat fartsgrensen ifølge gps - både i svinger og på langstrekninger - da er det gøy når noen kjører forbi og presterer å ligge 10-15 under i enhver sving, selvfølgelig på strekninger dominert av svinger med noen få langstrekninger med mulighet for forbikjøring...

Lenke til kommentar

Og de som må bevise for alle andre at de har betalt veiavgiften sin. Kjører ukentlig en strekning med mye smal og svingete vei. Her er det to strekker det er mulig å komme forbi i løpet av fem-seks mil.

 

Sist var det en eller annen idiot som la seg MIDT i veien når jeg skulle forbi på den første strekka. Ga han noen blink med lysene, og blinket til venstre så han skulle skjønne hva jeg ville. Da bremset han kraftig ned, og mente tydeligvis jeg var idiot.

 

På det neste strekket prøvde han seg på det samme, men da lå jeg allerede nesten ved siden av han, og kom meg heldigvis forbi. Han syntes tydeligvis at det var uhørt at noen kunne kjøre fortere enn ham.

Lenke til kommentar
.. og det hele toppet seg vel med at vedkommende hang på i din hastighet, som selvsagt var vesentlig høyere enn vedkommendes egen? I vertfall er det noe jeg har opplevd mange ganger.

 

Dette er jo bare fordi noen da ser at 'hei, jeg kan jo faktisk holde fartsgrensen uten å kjøre av veien.' For ikke å snakke om hvis det er snakk om over fartsgrensa, up-en stopper sjeldent bil nr 2, hvis de har kontroll.

Skal faktisk tørre å innrømme at jeg henger meg på noen ganger når noen kjør forbi, men dette kommer helt an på.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du henge deg på selv om det kun dreier seg om få ganger?

Det er det dummeste jeg har hørt om.

Den eneste gange jeg følger etter er når jeg tar igjen noen som kun kjører litt saktere en meg.

De som suser forbi skal få lov til det for jeg følger nemlig mitt eget tempo.

Hater disse tullingene som på liv og død skal henge etter inderlig mye.

Jeg har til og med opplevd flere ganger at folk tar forbikjøring som invitasjon til kappkjøring for når de henger etter i 170km/t på nåla ja da er det ikke for at jeg kjører for sakte.

 

Er glad jeg har greid å roe meg ned med alderen.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

I går satt jeg i bilen utenfor Shell og nøt en kopp cappuccino, da jeg ser en ny Volvo XC90 nesten rygge ned en mindre stasjonsvogn. Begge bilene kjører frem, og føreren av volvoen, en kortvokst liten sinnatagg, hopper ut og begynner å kjefte på føreren av den andre bilen. De peker hverandre opp i ansiktet men før jeg får tid til å gå ut, i den kjekke militæruniformen min, og be de roe seg ned, gir de seg.

 

Volvoen kjørte tydeligvis for langt forbi pumpa og skulle rygge tilbake, da stasjonsvognen "tok" plassen "hans". Stasjonsvognen kjørte unna, men likevel ble volvomannen sur. Han hadde fortjent et slag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...