Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Folk som kjører mopeden midt i kjørebanen. Ja, jeg vet at de har rett på hele feltet, men praktiske årsaker gjør at de absolutt bør bruke kanten av veien - noe de aller fleste gjør, heldigvis.

Noe jeg hater når jeg er ute og kjører moped er billister som skal forbi deg koste hva det koste vil. En gang ble jeg nesten presset av veien av en kakse i en BMW som skulle legge seg imellom meg og bilen foran meg. Bak meg skulle han ikke ligge nei. Over fartsgrensa lå vi også, minst 10 km/h. Så dere får pent kjøre bak meg. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk som kjører mopeden midt i kjørebanen. Ja, jeg vet at de har rett på hele feltet, men praktiske årsaker gjør at de absolutt bør bruke kanten av veien - noe de aller fleste gjør, heldigvis.

Noe jeg hater når jeg er ute og kjører moped er billister som skal forbi deg koste hva det koste vil. En gang ble jeg nesten presset av veien av en kakse i en BMW som skulle legge seg imellom meg og bilen foran meg. Bak meg skulle han ikke ligge nei. Over fartsgrensa lå vi også, minst 10 km/h. Så dere får pent kjøre bak meg. :p

Hehe, sånn skal det være. Husker jeg banka en bulk i en varebil som absolutt skulle presse seg forbi meg en gang. Han kjørte forbi meg med ca 5cm klaring mellom styret mitt og bilen hans så da bare slengte jeg ut en knyttneve :p

Lenke til kommentar

Hehe, sånn skal det være. Husker jeg banka en bulk i en varebil som absolutt skulle presse seg forbi meg en gang. Han kjørte forbi meg med ca 5cm klaring mellom styret mitt og bilen hans så da bare slengte jeg ut en knyttneve :p

Banka, med knyttneven? Isåfall: konge! :!:

Vet om en fyr som ble så forbanna over at han foran ikke brukte blinklyset, så da de stoppa på rødt lys gikk han likegodt ut og stakk hånda inn førervinduet til bilen, brakk av hele blinklys-spaken og sa: "Den trenger ikke du, for du bruker den jo faen ikke!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Banka, med knyttneven? Isåfall: konge! 

Vet om en fyr som ble så forbanna over at han foran ikke brukte blinklyset, så da de stoppa på rødt lys gikk han likegodt ut og stakk hånda inn førervinduet til bilen, brakk av hele blinklys-spaken og sa: "Den trenger ikke du, for du bruker den jo faen ikke!"

:!: Konge!

En jeg kjenner gjorde noe tilsvarende, men han tok ut bilnøkla og kasta dem ut på et jorde, og sa sånn omtrent: "Den trenger du ikke, for du kan faen ikke kjøre!"

Husker ikke situasjonen, men det var noe med vikeplikt eller noe....

mvh

Pantera

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder han gamlingen som klarte å kjøre feil vei opp hele moholtlia her i Trondheim så har jeg enda ikke skjønt hvordan det er mulig. Fra sluppen og oppover må man gjøre noe helt bak mål for å komme seg ut på feil side av veien. Det er jo midtrabatter og veiskiller over alt rundt de påkjøringene til omkjøringsveien :dontgetit:

Lenke til kommentar

Sikkert vært oppe en del ganger men....

Havnet bak en golf som kjørte ut rett foran meg i en rundkjøring og som gjorde at jeg måtte bremse ganske kraftig. Irriterende nok i seg selv.

I tillegg så er høyeste hastighet 30km/t i 50-sonen. Enda mere irriterende.

Så la jeg merke til at det sto GTI på den. Hva er vitsen med å kjøpe en GTI om du helt fint kunne klart deg med en 1,2 liters motor?

Lenke til kommentar
Sikkert vært oppe en del ganger men....

Havnet bak en golf som kjørte ut rett foran meg i en rundkjøring og som gjorde at jeg måtte bremse ganske kraftig. Irriterende nok i seg selv.

I tillegg så er høyeste hastighet 30km/t i 50-sonen. Enda mere irriterende.

Så la jeg merke til at det sto GTI på den. Hva er vitsen med å kjøpe en GTI om du helt fint kunne klart deg med en 1,2 liters motor?

Da tuter du som faen, da :)

Lenke til kommentar

Er et pes å havne bak folk som tror de kan kjøre fort.

De drar på som faen på rette strekker, men så fort det kommer en sving de fleste andre klarer å holde fartsgrensa + i, slakker de ned til godt under fartsgrensa, slik at man henter de inn og ligger og trykker i baken på de, helt til neste rettstrekke.... Da er det på'n igjen.

Hadde en episode i fjor da jeg lå foran en slik fyr, det var litt morsomt...

Han lå og trykka i baken på meg helt til det kom en moderat sving, da var han borte.

På midten av neste rettstrekke var han i baken på meg igjen, neste sving... borte.

Slik fortsatte den noen km, helt til at det ble veldig svingete, da fant jeg ut at "dette gidder jeg ikke mer", så jeg holdt fartsgrensa+ eller det svingen måtte tillate, i 2-3 km.

Tok det så rolig en stund og tror du ikke at han kom fykende etter et par min., :roll: men da var jeg lei av idioten, så jeg stoppet på en bensinstasjon.

Lenke til kommentar
Når det gjelder han gamlingen som klarte å kjøre feil vei opp hele moholtlia her i Trondheim så har jeg enda ikke skjønt hvordan det er mulig. Fra sluppen og oppover må man gjøre noe helt bak mål for å komme seg ut på feil side av veien. Det er jo midtrabatter og veiskiller over alt rundt de påkjøringene til omkjøringsveien :dontgetit:

Skal man komme i galt kjørefelt i moholtlia så må man kjøre av feil i en av de 2 rundkjøringene.... og det er godt gjort med den merkinga som er der :no:

Men det som er farligst på den strekkningnen er at det skjer en ulykke i eks sørgående felt så stopper nrk osv opp i ventre fila oppi middtrabbaten for å filme osv, med det resultat at noen kjører inn i den parkerte bilen :ermm: dette skjer 2 ganger i året, det er jeg sikker på...

Lenke til kommentar

Det værste jeg vet er muslimer med senka Mercedes, bling bling felger og Dj Kebab på full pupp!! :yucky:

Misforstå meg rett! Jeg har ingen ting mot muslimer generelt (bortsett fra "Knulla Greker" (Mullah Krekar))

Det nest-væreste jeg vet er når en eller annen idiot klarer å parkere sånn at de opptar 2 felter på oppmerket parkeringsplass! :realmad:

Lenke til kommentar
Banka, med knyttneven? Isåfall: konge! 

:!: Konge!

En jeg kjenner gjorde noe tilsvarende, men han tok ut bilnøkla og kasta dem ut på et jorde, og sa sånn omtrent: "Den trenger du ikke, for du kan faen ikke kjøre!"

Husker ikke situasjonen, men det var noe med vikeplikt eller noe....

mvh

Pantera

og flere urbane legender finner dere her: Urban Legends Reference Pages :p

Lenke til kommentar

Kjørte i 50-sonen i dag, og kom forbi en avkjørsel fra venstre, hvor bilene har vikeplikt for veien jeg kjørte på. Det kom en liten rød Toyota Yaris frekt ut slik at jeg først måtte bremse litt ned pga at luken var liten. Men det var ikke saken, for rett etter at hun var kommet i mitt felt, kjørte hun bremsen i gulvet for å stoppe for en barnehage på vei over. Luken, som uten fotgjengerene hadde vært for liten til at Toyotaen ikke skulle forstyrre meg, ble ikke noe større da Toyotaen bråbremset.

Jeg så selvsgagt barnehagen, og hadde foten på bremsen slik at jeg skulle stoppe rett foran fotgjengerfeltet, slik alle andre ville ha gjort. Men pga denne nå mye omtalte Toyotaens manøvre, var deg kun få cm fra å dundre i den bak.

Poenget mitt er at det aller viktigeste i trafikken er å ha oversikt. Det hadde ikke føreren av denne bilen.

Til slutt et spørsmål: Om jeg hadde rent i henne, hadde jeg fått skylden? Jeg hadde jo tross alt kjørt i henne bakfra, men samtidig brøt hun vikepliktsloven... :hmm:

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Kjørte i 50-sonen i dag, og kom forbi en avkjørsel fra venstre, hvor bilene har vikeplikt for veien jeg kjørte på. Det kom en liten rød Toyota Yaris frekt ut slik at jeg først måtte bremse litt ned pga at luken var liten. Men det var ikke saken, for rett etter at hun var kommet i mitt felt, kjørte hun bremsen i gulvet for å stoppe for en barnehage på vei over. Luken, som uten fotgjengerene hadde vært for liten til at Toyotaen ikke skulle forstyrre meg, ble ikke noe større da Toyotaen bråbremset.

Jeg så selvsgagt barnehagen, og hadde foten på bremsen slik at jeg skulle stoppe rett foran fotgjengerfeltet, slik alle andre ville ha gjort. Men pga denne nå mye omtalte Toyotaens manøvre, var deg kun få cm fra å dundre i den bak.

Poenget mitt er at det aller viktigeste i trafikken er å ha oversikt. Det hadde ikke føreren av denne bilen.

Til slutt et spørsmål: Om jeg hadde rent i henne, hadde jeg fått skylden? Jeg hadde jo tross alt kjørt i henne bakfra, men samtidig brøt hun vikepliktsloven... :hmm:

Kommer vel an på om du har vitner som kan bevitne hendelsen :hmm:

Lenke til kommentar

I dag da jeg kjørt hjemover på E6 fra sluppen og rettning nord så begynte det å gå sakt så jeg bremser ned og har god avstand til bilen forean, så ser jeg til venstre (ligger i høyre fila) i sideruta og der er det en som ligger nære, for nære bilen foran og bilen foran bremser brått det gjør nevnte bil som liiger for nære også men det er for sent, det ble da en kræsj.... :ermm: . Grunnen til at det var kø var jo at det faktisk var en ulykke helt oppe i moholtlia rett før :dontgetit:

Denn ceien er jo ille belastet med rar sjåfører og det hender nesten bestandig da folk skal hjem.

1535 så smalt det og klokken 1605 så hadde jeg beveget meg stødige 1,5Mil :!:

Måtte pesten ta de som stopper for å se på eller kjører sakte forbi.

Lenke til kommentar

I dag smalt det også to plasser på omkjøringsveien. Skjønner ikke at folk klarer det jeg, så godt som alle i trondheim vet at omkjøringsveien er ulykkesbelasta i rushtiden og derfor bør man holde litt avstand og være oppmerksom..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...