tor_erik Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nå var vel dette en situasjon der begge kom fra samme avkjørsel... Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Irriterer meg daglig over idioter som ikke forstår at de har vikeplikt når de skifter felt i rundkjøringer. Holder daglig på å bli påkjørt i Sinsenkrysset, og i dag klarte en eller annen idiot å gi meg fingeren når jeg tuta på han. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hoho, det er vel noe av det verste.. Når du bare VET du har rett, og får fingern eller lignende.. hoff. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har riktig nok kun hatt lappen i en uke. Men er det en ting som virkelig irriterer meg er personer som kommer kjørende mot meg og ikke klarer å holde den jævla siden sin! Seinest for en time siden, på en vei som er mer enn bred nok til to biler vedsiden av hverandre, holdt hvertfall speilet på å ryke. Kjerringen i bilen mot meg hadde sikkert gode 80cm på sin høyre side! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hoho, det er vel noe av det verste..Når du bare VET du har rett, og får fingern eller lignende.. hoff. Hehe. Da er det blackout. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Har norske bilister blitt veldig dårlig til å bytte pærer om dagen? Eller er det blitt for vanskelig å bytte pærer på de nye bilene? Møter daglig utallig med biler med ett frontlys. Mulig dette bare er et høstfenomen, og at folk er slappe med å bytte om sommern. Men nå som det blir mørkt om kvelden, så blir det litt ekkelt å møte folk med et frontlyst. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Og særlig de som har byttet selv, men da lyser som oftest lyset rett til værs.. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Med Bi-xenon er det faktisk litt tiltak ja. Men helt enig, det er fryktelig mange som kjører rundt med bare et øye. Endel av disse tror også det hjelpe å kjøre med tåkelysa på istedenfor. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Og særlig de som har byttet selv, men da lyser som oftest lyset rett til værs.. Er det noen som IKKE bytter selv? Sokkelen pæren sitter i har ingenting med hvilken retning lysene lyser. Klarer du å få sneppa fast klipsa bak sokkelen, så sitter den riktig. (varierer noe fra bil til bil, men stort sett så står den riktig da) Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Tåkelys i kombinasjon med annet enn parklys i dagslys er forbudt. Det er det dessverre svært få som har fått med seg. Irriterer meg grenseløst. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Men hva er det folk gjør da? Slår til reflektoren? Det er jo bare èn, enkel måte å gjøre det på.. Endret 16. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
Penny Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 2mmy91, jeg opplevde noe slående på en tur over fjellet fra Bærum til Stavanger: Jeg hadde mer plass til rådighet på den asfalterte krøtterstien vi kaller riksvei da jeg møtte vogntog enn da jeg møtte småbiler. Vogntogsjåfører har peiling på hva de driver med og vet nøyaktig hvor bredt kjøretøyet er, Yarispensjonistene legger seg midt i veien, typisk med bredde nok til enda en Yaris på utsiden. Vet ikke helt hvem jeg misliker mest, Yarispensjonistene som alltid ligger midt i veien fordi de er udugelige, eller de unge Solbergimitatorene som er midt i veien av og til fordi de med overlegg kutter svingene. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ser noe av samme tendensene til plassering i kjørebane hver påske på vei til/fra hytta. Er et forholdsvis populært sted å ha hytte, og halvparten av turen på ~8mil har ikke gul stripe i midte. Og støtt og stadig møter man byfolket på vei til påskeferie MIDT i veien. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Har norske bilister blitt veldig dårlig til å bytte pærer om dagen?Eller er det blitt for vanskelig å bytte pærer på de nye bilene? Møter daglig utallig med biler med ett frontlys. Mulig dette bare er et høstfenomen, og at folk er slappe med å bytte om sommern. Men nå som det blir mørkt om kvelden, så blir det litt ekkelt å møte folk med et frontlyst. Jeg kan bare svare for min egen del, og det er at det med den fantastiske kosntruksjonen på Hondaen faktisk lønner seg å jekke opp bilen og skru av det ene frontdekket når en pære foran skal byttes. Om du skal komme frem uten å surre via hjulbuen skal du ha svært små hender. På Peugeoten jeg hadde tok det to minutter å skifte pære, og da ble det gjort med en gang jeg oppdaget det. Nå tar det fort nærmere en halv time, og det passer svært dårlig inn i en allerede travel studenthverdag. Har kjørt svært lite siden det pæra gikk, men nærmer seg en uke siden det skjedde. Det er tiltak rett og slett, og nye biler generelt, og biler med xenon spesielt er svært svake på brukervennligheten på den biten. Endret 17. september 2009 av Atald Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Haha, måtte jekke opp faktisk Ja, det er en del teite pantenter blitt. Teiteste jeg har vært borti er en Citröen Jumper, hvor jeg måtte skru ut grillen for å få vippet ut frontlyktene. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Nå var vel dette en situasjon der begge kom fra samme avkjørsel... Blir fortsatt ord mot ord, og vanskelig og bevise. Ta gjerne sjansen om du vil, men jeg prøver å være obs på at slike situasjoner kan oppstå og derfor unngår jeg dem. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Er det bare meg, eller tror folk at de trenger mye mer plass når de kjører småbiler? De som har de minste bilene ligger mest i midten av veien. Jeg med min 2,55m brede lastebil bruker mindre plass enn småbilsjåførene med sin 1,6m bredde.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 http://www.aftenbladet.no/lokalt/1081455/T...int_bilist.html Noen som trenger litt anger management? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Wow! Det hørtes jo bare sykt ut! Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 http://www.aftenbladet.no/lokalt/1081455/T...int_bilist.html Noen som trenger litt anger management? Det er visst en mann der i Stavanger/Sandnes som burde belage seg på litt spaserturer i fremtiden.. Men, jeg kan ikke la være å komme med følgende "stikk" til dere "verdensmestere" fra Stavanger/Sandnes.. Derer har nå lekset side opp og side ned om hvor flinke dere er i rundkjøringer. Men så kommer det en kjøreelev, som etter sjåførlæreren kjørte korrekt, gjennom en rundkjøring. Resultat: Sjåførlæreren blir nesten drept av sn slik "verdensmester" som virkelig "kan alt" om rundkjøringer.. Så over til det alvorlige; dette er noe jeg ikke ville tolerert om jeg hadde vært vitne. Kjøreskoleelever kjører i merkede biler som *ALLE* i trafikken *SKAL* vise hensyn til. Det er derfor bilene er merket. At det da kommer en og leker mafiapoliti og "vet" de har rett burde enhver med litt over romtemperatur i IQ skjønne er feil. Hadde jeg vært i nærheten tror jeg angriper og dennes bil ville fått smake øksen jeg alltid har liggende i bilen min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå