Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har riktig nok kun hatt lappen i en uke. Men er det en ting som virkelig irriterer meg er personer som kommer kjørende mot meg og ikke klarer å holde den jævla siden sin! Seinest for en time siden, på en vei som er mer enn bred nok til to biler vedsiden av hverandre, holdt hvertfall speilet på å ryke. Kjerringen i bilen mot meg hadde sikkert gode 80cm på sin høyre side!

Lenke til kommentar

Har norske bilister blitt veldig dårlig til å bytte pærer om dagen?

Eller er det blitt for vanskelig å bytte pærer på de nye bilene?

Møter daglig utallig med biler med ett frontlys.

Mulig dette bare er et høstfenomen, og at folk er slappe med å bytte om sommern. Men nå som det blir mørkt om kvelden, så blir det litt ekkelt å møte folk med et frontlyst.

Lenke til kommentar
Og særlig de som har byttet selv, men da lyser som oftest lyset rett til værs..

Er det noen som IKKE bytter selv? :p

Sokkelen pæren sitter i har ingenting med hvilken retning lysene lyser.

Klarer du å få sneppa fast klipsa bak sokkelen, så sitter den riktig. (varierer noe fra bil til bil, men stort sett så står den riktig da)

Lenke til kommentar

2mmy91, jeg opplevde noe slående på en tur over fjellet fra Bærum til Stavanger: Jeg hadde mer plass til rådighet på den asfalterte krøtterstien vi kaller riksvei da jeg møtte vogntog enn da jeg møtte småbiler. Vogntogsjåfører har peiling på hva de driver med og vet nøyaktig hvor bredt kjøretøyet er, Yarispensjonistene legger seg midt i veien, typisk med bredde nok til enda en Yaris på utsiden. Vet ikke helt hvem jeg misliker mest, Yarispensjonistene som alltid ligger midt i veien fordi de er udugelige, eller de unge Solbergimitatorene som er midt i veien av og til fordi de med overlegg kutter svingene.

Lenke til kommentar
Har norske bilister blitt veldig dårlig til å bytte pærer om dagen?

Eller er det blitt for vanskelig å bytte pærer på de nye bilene?

Møter daglig utallig med biler med ett frontlys.

Mulig dette bare er et høstfenomen, og at folk er slappe med å bytte om sommern. Men nå som det blir mørkt om kvelden, så blir det litt ekkelt å møte folk med et frontlyst.

Jeg kan bare svare for min egen del, og det er at det med den fantastiske kosntruksjonen på Hondaen faktisk lønner seg å jekke opp bilen og skru av det ene frontdekket når en pære foran skal byttes. Om du skal komme frem uten å surre via hjulbuen skal du ha svært små hender. På Peugeoten jeg hadde tok det to minutter å skifte pære, og da ble det gjort med en gang jeg oppdaget det. Nå tar det fort nærmere en halv time, og det passer svært dårlig inn i en allerede travel studenthverdag. Har kjørt svært lite siden det pæra gikk, men nærmer seg en uke siden det skjedde.

Det er tiltak rett og slett, og nye biler generelt, og biler med xenon spesielt er svært svake på brukervennligheten på den biten.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
http://www.aftenbladet.no/lokalt/1081455/T...int_bilist.html

Noen som trenger litt anger management?

Det er visst en mann der i Stavanger/Sandnes som burde belage seg på litt spaserturer i fremtiden.. ;)

Men, jeg kan ikke la være å komme med følgende "stikk" til dere "verdensmestere" fra Stavanger/Sandnes.. Derer har nå lekset side opp og side ned om hvor flinke dere er i rundkjøringer. Men så kommer det en kjøreelev, som etter sjåførlæreren kjørte korrekt, gjennom en rundkjøring. Resultat: Sjåførlæreren blir nesten drept av sn slik "verdensmester" som virkelig "kan alt" om rundkjøringer.. ;)

Så over til det alvorlige; dette er noe jeg ikke ville tolerert om jeg hadde vært vitne. Kjøreskoleelever kjører i merkede biler som *ALLE* i trafikken *SKAL* vise hensyn til. Det er derfor bilene er merket. At det da kommer en og leker mafiapoliti og "vet" de har rett burde enhver med litt over romtemperatur i IQ skjønne er feil.

Hadde jeg vært i nærheten tror jeg angriper og dennes bil ville fått smake øksen jeg alltid har liggende i bilen min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...