qualbeen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (34 minutter siden): Hvorfor tillater vi dette ? Er ikke dette i verste fall en form for organisert kriminalitet ? En organisert kriminell gruppe er «..et samarbeid mellom tre eller flere personer som har som hovedformål å begå en handling som kan straffes med fengsel i minst 3 år, eller som går ut på at en ikke ubetydelig del av aktivitetene består i å begå slike handlinger». Jeg klarer ikke helt å se at brukergruppen har som hovedformål å begå ruskjøring. Jeg klarer ei heller å se at brukergruppen har som hovedformål å begå noen annen handling som er straffbare med minst tre år. Til nød, kan jeg være villig til å akseptere at brukergruppen har til formål å kjøre litt over fartsgrensen. Det kan jo hende. Men jeg er ikke 100% overbevist om det heller. Ergo: Det er selvfølgelig ikke snakk om organisert kriminalitet! Endret 2 timer siden av qualbeen Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden del_diablo skrev (1 minutt siden): Liker du ikke å få en melding om total stans i trafikken, halvtime før det blir meldt på f.eks trafikkmelding eller lokal radio? Eller muligheten for elgen der den krysser? kjekt det, men det er vel ikke det vi snakker om her, hadde det bare vært i funksjonene så greit. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden qualbeen skrev (1 minutt siden): Jeg klarer ikke helt å se at brukergruppen har som hovedformål å begå ruskjøring. Deler av den har jo åpenbart det, deler av den varsler om alkotesting, det er jo det saken handler om. Poenget er at det skjer, og det med hjelp. qualbeen skrev (2 minutter siden): Jeg klarer ei heller å se at brukergruppen har som hovedformål å begå noen annen handling som er straffbare med minst tre år. De aller fleste har nok ikke som hovedformål at de skal miste kontroll på bil, men det skjer jo. qualbeen skrev (3 minutter siden): Til nød, kan jeg være villig til å akseptere at brukergruppen har til formål å kjøre litt over fartsgrensen. Det kan jo hende. Men jeg er ikke 100% overbevist om det heller. Det er jo uansett ikke greit. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Just now, skaftetryne32 said: kjekt det, men det er vel ikke det vi snakker om her, hadde det bare vært i funksjonene så greit. For de av oss som har funnet cruise controllen i bilene, så er det nok det som det er snakk om. jeg kan og legge merke til at du linker til en dårligere artikkel enn https://www.nrk.no/vestland/promillekontroll-blir-varsla-pa-safedrive-_-tenesta-kan-bli-forbode-1.17221417 Det er noe kritikkverdig her, og det er tidligere politikere som går videre til næringslivet som ren solgt kontaktnettverk. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden del_diablo skrev (1 minutt siden): For de av oss som har funnet cruise controllen i bilene, så er det nok det som det er snakk om. Vel og bra, men de som bruker det for å omgå rustesting gjør det jo problematisk. Er vel ikke akkurat overrasket over at et tidligere medlem av "lov og orden partiet" er involvert. 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (22 minutter siden): Deler av den har jo åpenbart det, deler av den varsler om alkotesting, det er jo det saken handler om. Poenget er at det skjer, og det med hjelp. Dette stemmer ikke. Du er rett og slett feil-informert. Appen varsler IKKE om promillekontroll. Det er IKKE lov å informere medtrafikanter om promillekontroller, heller. Dersom noen har gjort det, må det rapporteres inn. Jeg vet at én bruker valgte å rapportere inn promillekontroll en gang. Vedkommende ble utestengt fra appen i lengre tid, da dette var helt og holdent uholdbart! De som bruker app har lov til å varsle om fotobokser, laserkontroll, etc., men ikke promillekontroll. (Det burde være åpenbart hvorfor varsel om promillekontroll er forbudt!) Jeg har aldri betalt for denne tjenesten, da jeg ikke får såpass mange fartsbøter at jeg føler jeg "trenger" slike påminnelser. En bedre strategi må jo være å prøve å kjøre innenfor regelverket. Men selv om politiet prøver seg på alternativ fakta, og kommer med sine tåpelige utspill som at «enhver politikontroll er også en promillekontroll» (🤪), så forventer jeg bedre. Jeg ønsker fakta inn i diskusjonen! Denne appen kan ikke brukes for å bedrive promillekjøring. (Hvilket uansett er svært utrygt, og vil uansett fort bli innrapportert av medtafikkanter.) Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden qualbeen skrev (9 minutter siden): Dette stemmer ikke. Du er rett og slett feil-informert. Når vi ber bilister tenke seg om før de varsler andre om politiets trafikkontroller, er det fordi alle våre kontroller også er ruskontroller. Alle UP er i kontakt med, må blåse i alkometeret. Når alle trafikkontroller også er ruskontroll, og det varsles om trafikkontroll så varsles det jo også om ruskontroll, og det er jo det som er problemet ? Er det løgn dette altså ? Er det ikke ruskontroll på trafikkontroll ? Rart de sier det. 1 Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 41 minutter siden Del Skrevet 41 minutter siden qualbeen skrev (1 time siden):! De som bruker app har lov til å varsle om fotobokser, laserkontroll, etc., men ikke promillekontroll. (Det burde være åpenbart hvorfor varsel om promillekontroll er forbudt!) Hvorfor burde det ikke være like åpenbart at varsel om fartskontroller er forbudt? Det saboterer jo for politiets mulighet til å stoppe råkjørere. At Ketil Solvik-Olsen er styreleder for et selskap som tjener penger på å ødelegge for politiets arbeid med trafikksikkerhet er ikke overraskende. Som samferdselsminister motarbeidet han ATK og ignorerte fullstendig skadepotensialet når utleie av elsparkesykler ble innført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå