qualbeen Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Dubious skrev (På 26.2.2024 den 11:30 AM): De har prøvd det i Trondheim, men byen bygges ut og nå ligger omkjøringsveien snart midt i byen. Neste blir tunnel. I Bergen ledes dessverre derimot all trafikk fra alle bydeler inn i ett større spaghetti-kryss. Uansett hvor du skal fra, føres trafikken inn i sentrum og gjennom dette kryss. 🤦♂️ Et ringveg-system er påbegynt, men byggingen går over mange ulike etapper og byggetrinn, hvor de viktigste elementene ikke engang er ferdig tegnet (eller bestemt). Sukk. Så da sitter vi her i kø, da. 3 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 27. februar Del Skrevet 27. februar Man bygger ikke større veier for å fjerne køer. Man bygger større veier for å gjøre det mulig å ha høyere trafikk og/eller bedre sikkerhet. Husk at trafikk også er verdiskaping, det er mange tilfeller av at mer trafikk er ønskelig. 2 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar sverreb skrev (2 timer siden): Man bygger ikke større veier for å fjerne køer. Man bygger større veier for å gjøre det mulig å ha høyere trafikk og/eller bedre sikkerhet. Husk at trafikk også er verdiskaping, det er mange tilfeller av at mer trafikk er ønskelig. Høyere trafikk og bedre sikkerhet fjerner køer. Før sto man stille i en evighet ned Moholtlia, nå går det stort sett fartsgrensen, selv i rush, kun ved at de fjernet flettinga ved at de laget nytt felt uten større kostnader. Grunnen til at det tok så lang tid er fordi kommunen la inn krav om sykkelvei under E6, som ikke hadde noe med dette området å gjøre siden sykkelveien ligger en helt annen plass. Suppehuer som bestemmer sånt. 2 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar sverreb skrev (9 timer siden): Man bygger større veier for å gjøre det mulig å ha høyere trafikk Da burde man slutte å bygge, ref nullvekstmålene til alle de store byene. Dubious skrev (6 timer siden): Suppehuer som bestemmer sånt. Jepp, dumt å bygge ut veier om det går på tvers av alt man vil oppnå. sverreb skrev (9 timer siden): eller bedre sikkerhet. Å bygge flere felter, 110 sone, brede motorveier osv er det som koster absolutt mest per sparte menneskeliv / hardt skadde. Så det er et tåpelig argument mange dytter foran seg. Om man virkelig ønsket økt sikkerhet er det mange andre tiltak man burde kjempet for. Og så er det jo biltrafikk som dreper, så å redusere (og ikke øke) den er jo noe de som *faktisk* bryr seg om sikkerhet kjemper for.. 3 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar 10 minutes ago, Matsemann said: Da burde man slutte å bygge, ref nullvekstmålene til alle de store byene. Stort sett alt av veibygging i de større byene er oppgraderinger av standard, ikke kapasitet. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Matsemann skrev (3 timer siden): Jepp, dumt å bygge ut veier om det går på tvers av alt man vil oppnå. Fint at du siterte en liten del av det jeg skrev og mistet hele poenget. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Bør ikke bilhaterne juble når det bygges mer veikapasitet siden de er overbevist om at flere veier fører til mindre biltrafikk? Merkelig gjeng. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar Hvem er bil-hatere? Jeg kjenner ingen! Køhatere kjenner jeg til. Og også de som mener at myke trafikanter blir forfordelt, kontra bilister. Men ikke spesifikt hat mot biler. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar qualbeen skrev (2 timer siden): Hvem er bil-hatere? Det er en hersketeknikk enkelte bruker når de ikke har noe godt svar på legitime argumenter mot at alt i samfunnet skal tilrettelegges bilisme. 1 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 28. februar Del Skrevet 28. februar qualbeen skrev (3 timer siden): Hvem er bil-hatere? Jeg kjenner ingen! Kjører du bil eller kjører du rundt i en "drapsmaskin"? Gikk du til forhandleren og skulle se på en "drapsmaskin" med firehjulstrekk? Det er noen som til stadighet bruker slike utrolige overdrivelser og begreper i debatten. Nei, jeg kjenner heldigvis ingen. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 29. februar Del Skrevet 29. februar uname -i skrev (6 timer siden): Det er noen som til stadighet bruker slike utrolige overdrivelser og begreper i debatten. Nei, jeg kjenner heldigvis ingen. Sikker på at du ikke kjenner noen ? uname -i skrev (17 timer siden): Bør ikke bilhaterne juble når det bygges mer veikapasitet siden de er overbevist om at flere veier fører til mindre biltrafikk? Merkelig gjeng. 1 4 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Folk som risikerer andre folks liv i trafikken kun for å spare seg noen sekunder.. Jeg lå bak en mopedbil for noen minutter siden, mildt sagt uoversiktlig vei der, opp over ei bratt bru, 0 sikt til veien på andre side. Jeg skulle vente til jeg kom over og ned på andre siden før forbikjøring. Hadde en volvo klint såpass oppi hekken at h*n hadde mista fronten om jeg bare hadde sett på bremsen. Men utålmodig som dette mennesket er, kliner gassen i bånn og fyker forbi meg som ei kule (i den grad en diesel v70 kan fyke som ei kule). I det vedkommende starter passering av mopedbil, kommer det bil imot, jeg hiver meg på brems for å lage luke sånn at volvo kan smette inn der, men nei. Fortsatt full skuv forbi mopedbil, og smetter inn foran den med en hårsbredd. Hadde ikke den likbleke personen som kom imot og hivd seg på brems, hadde dette gått riktig ille. Tok regnr, blir en tlf til politiet i morgen, evt kontakt av denne guttevalpens foreldre.. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Duriello skrev (18 minutter siden): Tok regnr, blir en tlf til politiet i morgen Desverre så kan ikke politiet gjøre noe, med dagens lover. De må taes på fersken eller med videobevis med bilde av fører. Bøter skal desverre skrives ut til fører, ikke til bileier. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8. mars Del Skrevet 8. mars Beste "straffen" er å legge ut videosnutt fra dashcam på sosiale media, hvor regnr. synes. 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 10. mars Del Skrevet 10. mars Kjørte bak en TYLR i påkjøringsrampe. Kjørte i 50 og vi skulle inn i 90 sone. Hater folk som ikke klarer å komme seg opp i fart, med en god nok bil. Heldigvis ikke mye trafikk så jeg dro forbi han. Blinka på meg med fjernlysene. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Det er et vedvarende problem. Det er null problem å klare de rampene med en 50hk elbil, så her er det ingen trøst om man har pudding bil. Både rampa og veien har hatt samme fartsgrense siden før elbilene kom. Det handler om å være våken og følge på, og det der er skikkelig trafikkfarlig. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars DrAlban3000 skrev (27 minutter siden): Det handler om å være våken og følge på, og det der er skikkelig trafikkfarlig. Men.. men.. Hva om den neste snappen jeg får er ustyrtelig hysterisk å få med seg? Eller hva nå enn folk surrer med bak rattet for tiden. 2 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars DrAlban3000 skrev (2 timer siden): Det er et vedvarende problem. Det er null problem å klare de rampene med en 50hk elbil, så her er det ingen trøst om man har pudding bil. Både rampa og veien har hatt samme fartsgrense siden før elbilene kom. Det handler om å være våken og følge på, og det der er skikkelig trafikkfarlig. Jeg trodde jeg kom til å ha en Leaf i rævva når jeg gasset på for å komme meg ut på E6 med fullastet varebil. Men neida, når jeg hadde kommet meg opp i 80 så tipper jeg at den bare kjørte i 60, fordi den var langt bak. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Selv som elbileier støtter jeg ikke elbilforeningen. For en sutrete gjeng. https://www.nettavisen.no/okonomi/advarer-om-bom-og-avgiftssjokk-pa-elbiler/s/5-95-1697395 Å bytte ut bilparken med elbil bør ikke være målet, det bør være at man kjører mindre. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. mars Del Skrevet 12. mars Jeg skal kjøre mindre når sykler blir momsfri. Det har jeg sagt helt siden elbiler ble momsfrie. Hvorfor ta bussen/sykkelen når det er mer praktisk, og noen gangere billigere å kjøre elbil. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå