Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Har du noen gang kjørt moped sjøl? Hvis man ikke kjører midt i veibanen kommer det masse idioter og kjører forbi deg i det feltet du ligger i, det er livsfarlig! Derfor SKAL mopedister ligge midt i feltet eller til venstre i feltet.

Hvorfor kan ikke disse mopedistene kjøpe seg en 100-kubikk i steden. Er vel fortsatt 16 års-grense på 100 ccm? Hadde vært mye bedre for alle i trafikken.

Pantera

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
Ja, hvis man MÅ ha nytt, kanskje. Men man finner jo lett 100 ccm fra 5000 og oppover.

mvh

Pantera

Hurra, da får jeg skru litt også. Det er jo mye kjekkere enn å bare vri om tenninga og kjøre. :ermm:

Lenke til kommentar
Folk som kjører mopeden midt i kjørebanen. Ja, jeg vet at de har rett på hele feltet, men praktiske årsaker gjør at de absolutt bør bruke kanten av veien - noe de aller fleste gjør, heldigvis.

Hehe... kjørte nettopp bak en moped ganske lenge, og hoppet over mange muligheter for forbikjøring nettopp for å kunne være sikker på at jeg holdt god avstand - for mopedføreren sin skyld. Da jeg endelig begynte å kjøre forbi, begynte idioten å presse meg lenger ut i andre felt... :nei:

Lenke til kommentar
Folk som kjører mopeden midt i kjørebanen. Ja, jeg vet at de har rett på hele feltet, men praktiske årsaker gjør at de absolutt bør bruke kanten av veien - noe de aller fleste gjør, heldigvis.

Hehe... kjørte nettopp bak en moped ganske lenge, og hoppet over mange muligheter for forbikjøring nettopp for å kunne være sikker på at jeg holdt god avstand - for mopedføreren sin skyld. Da jeg endelig begynte å kjøre forbi, begynte idioten å presse meg lenger ut i andre felt... :nei:

Kjenner den igjen...

Nei, jeg har aldri kjørt moped, enkelt og greit fordi jeg har innsett at de er en pest og en plage for trafikken.

Lenke til kommentar
Yrkessjåfører er generelt noe lort!

...Og blant dem topper taxisjåførene, som verken gidder å se seg for eller å holde trafikkreglene. :roll:

det er jeg uenig i hvertfall.. er jo selvfølgelig forskjellig fra person til person, men generelt sett har jeg ikke jeg hatt noe problemer med de i trafikken..

Lenke til kommentar

...Og blant dem topper taxisjåførene, som verken gidder å se seg for eller å holde trafikkreglene. :roll:

det er jeg uenig i hvertfall.. er jo selvfølgelig forskjellig fra person til person, men generelt sett har jeg ikke jeg hatt noe problemer med de i trafikken..

Har et prakteksempel fra bussturen til byn i går kveld. Taxien skal til venstre etter et lyskryss der det er rødt. Han finner ut at det å vente på grønt er kjipe greier, så han fyrer over i motsatt felt, og kjører slalom fram til avkjørselen. Det var et par som stod på fløyta da ja... ;)

Lenke til kommentar

skal du komme med slike uttaelser så bør du seriøst begynne å tenke over hvordan du formulerer deg, og ikke minst skrive litt mere enn bare å trekke en kam over alle yrkessjåfører.

Er selv yrkessjåfør av yrke, kjører lastebil, og jeg ser jævlig mye rart i trafikken daglig. Så å komme med slike uttalelser uten å gi eksempler, eller grunn er bare jævli useriøst

Lenke til kommentar

Begynner å bli vant til det nå da, men det er jo fantastisk at de klarer det.

Eldre sjåfør: hmmm alle kjører jo galt her?... ja ja, får vel kjøre rett jeg da, hmmm det var da så mange som ikke kan kjøre her da! Oi oi oi der var det en som kom i mot gitt.

Det er jo fint at de mister lappen da, nok en potensiell drapsman som er avvepnet :w00t:

Lenke til kommentar
Vel, forbikjørt blir man uansett, så de vil vel bare komme så langt bort fra de passerende bilene som mulig. Jeg forklarer, ikke forsvarer; det er farlig. Seriøst, folk kjører forbi meg selv når jeg over fartsgrensa, bare fordi jeg kjører scooter.

Poenget med at de ikke skal ligge helt i kanten av veien er jo at de kan trekke seg inn når bilene kommer for nærme. Noe som er litt vrient når de allerede ligger 2cm fra grøfta.

Er forresten litt morsomt å se ansiktutrykka på folk hvis du har en tålig sprek moped og de ikke klarer å komme forbi. :)

Hadde du funnet på noe slikt når jeg skulle ha kjørt forbi deg hadde du ikke levet i dag. sorry . en annen ting er disse pappaguttene som kjøret runt i bmw og tror de har kjøpt seg rallybil eller en F1 som det er helt høpløst å komme forbi. Disse skulle det vært lov til å banke opp. :!: Har faktiskt kjørt en av veien en gang. han ble litt sint :innocent:

Lenke til kommentar

Eldre mennesker i motsatt kjørefelt ja. Det har jeg sett også. Sjefen kom også inn døra her om dagen og fortalte at en gammal kall i en Saab hadde kommet i motsatt kjøreretning inn i en rundkjøring mens sjefen febrilsk prøvde å styre unna. Gamlingen skjønte visst ikke hvor bremsene var og braste rett inn i sida på sjefens bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...