SeaLion Skrevet 17. mars 2021 Del Skrevet 17. mars 2021 MultiGamerClub skrev (6 timer siden): Folk som tror de er usynlig i trafikken.. Enten de hiver seg ut rett foran biler med forskjørsrett eller kjører ut så fort de har sett til høyre å bare kjører ut.. 🙃 Forkjørsrett eksisterer ikke i norske trafikkregler, kun vikeplikt. Hvis de som kommer fra en vikepliktsvei ikke viker, har man plikt til å bremse og/eller vike unna for å hindre en ulykke. Derfor skal de som har vikeplikt alltid tydelig vise at de vil overholde vikeplikten ved å saktne farten og om nødvendig stoppe. Å bråbremse rett ved ei vikepliktslinje er derfor ikke godkjent. Jeg har selv flere ganger måttet bråbremse for "kjekkaser" fra sideveier som ikke tydelig har vist at de hadde tenkt å vike. Man bør dog sjekke speilet før man bråbremser, hvis det ligger et vogntog rett bak bør man nok vurdere en unnamanøver i stedet. 1 2 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 18. mars 2021 Del Skrevet 18. mars 2021 SeaLion skrev (23 timer siden): Forkjørsrett eksisterer ikke i norske trafikkregler, kun vikeplikt Men man har forkjørsveg Lenke til kommentar
koots Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 (endret) Som medfører at alle som kommer på veien har vikeplikt, ikke at de på forkjørsveien har forkjørsrett. Sitat 206 FORKJØRSVEG Skiltet angir at kjørende som kommer fra sidevei eller kryssende vei, er pålagt vikeplikt med skilt 202 «Vikeplikt» eller 204 «Stopp». https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/trafikkskilt/vikeplikt-og-forkjorsskilt Endret 19. mars 2021 av koots 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mars 2021 Del Skrevet 19. mars 2021 Og hvertfall ikke påkjørsrett. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/slik-fraktet-mannen-flaggstanga-pa-e18-1.15427272 Det er bra slike mister retten til å kjøre, for denne personen har lite vett i huet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Skjønner ikke hva du mener, han markerte til og med enden på stanga med en vimpel. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 1. Audi stasjonsvogn som hiver seg ut foran en lastebil i en forskjørsrett vei... 2. Mustang noe 2021 bil gir på som faen på en slette, kjører forbi andre biler å oppfører seg som et rasshøl på veien.. Høres ut som han har demontert alt av demping.. For når han dro på aktiverte det bil alarmen min og noen andres sin på kiwi sin parkering 🤔🙃 Dette er vel bare starten på disse bilene som kommer på sommeren. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 21 minutes ago, MultiGamerClub said: 1. Audi stasjonsvogn som hiver seg ut foran en lastebil i en forskjørsrett vei... 2. Mustang noe 2021 bil gir på som faen på en slette, kjører forbi andre biler å oppfører seg som et rasshøl på veien.. Høres ut som han har demontert alt av demping.. For når han dro på aktiverte det bil alarmen min og noen andres sin på kiwi sin parkering 🤔🙃 Dette er vel bare starten på disse bilene som kommer på sommeren. Om noe støyer så mye kan man ringe politiet og få de til å sjekke opp bilen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mars 2021 Del Skrevet 22. mars 2021 Med mindre de henger rundt et sted og støyer så vil det neppe bli prioritert Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 NF4378- eller noe, var en liten type brun/sølv type suv av noe slag. Hev seg ut i en forskjørsvei.. Dermed senere i en rundkjøring ikke lese noe skilter, kjøre over strek/nye malt opp striper som avskiller 2 felt og blåser rett fram i rundkjøringen 😐 Så dermed hive seg til høyre mot det første verkstedet.. Noen folk bare gir absolutt faen. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 30. mars 2021 Del Skrevet 30. mars 2021 De som ligger i venstre fil på E18 under Bygdøy-lokket og må bremse til 60 for å klare svingen - vennligst lever tilbake lappen! Snarest! 😠 1 Lenke til kommentar
koots Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Ja fy fader, at folk våger å følge anbefalt hastighet i en krapp sving blir for drøyt 4 Lenke til kommentar
FiveInline Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dleQPq/kjoerte-med-flaggstang-paa-biltaket-mistet-foererkortet Praktiseres lobotomi enda altså? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Jeg kjører mye med L bakpå bilen for tiden. Både med samboer som øvingskjører og alene når jeg har glemt å ta den bort.. Og fy faen, med L bakpå må man finne seg i jævlig mye dritt fra medtraffikanter som ikke fatter at de bør være litt ekstra tålmodig og gi litt rom. I tillegg skjønner jeg ikke hvordan folk med bittesmå biler som yaris, mini og diverse franske kakebiler tror de må ha mer plass å svinge på enn en semitrailer.. Skal du til venstre? Plasser deg inn til venstre inn mot gulstripa da, ikke ta brøytestikkene med speilet. 7 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Bensin bmw der jeg bor drar på så hardt at det gjør vondt å gå tur ute. Ørene er redde. Hørte en svitsj/klikke lyd som hørtes ut som om han byttet på lyden eller noe.. Hørtes jævlig høyt ut. Bor rett ovenfor der jeg bor 🙃 Ser veldig nytt ut. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 1. april 2021 Del Skrevet 1. april 2021 Rune_says skrev (På 30.3.2021 den 20.34): De som ligger i venstre fil på E18 under Bygdøy-lokket og må bremse til 60 for å klare svingen - vennligst lever tilbake lappen! Snarest! 😠 Jeg irriterer meg også over dette. Skaper unødvendig kø i venstre felt. Syns de får legge seg over i høyre hvis de syns svingen er for skarp. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. april 2021 Del Skrevet 3. april 2021 Er det lov å klage over alle de pissedårlige forsøkene på å scamme deg når du skal selge en bil på Finn? Eller «gode» byttehandler formulert på så dårlig norsk at Ben Reddik fy Fasan må ha forfattet faenskapet? Faen jeg har fått alt det der opp til -hit-! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Har aldri solgt bil privat utenom forhandler og kommer aldri til å gjøre det. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. april 2021 Del Skrevet 4. april 2021 Har ingen planer om å selge bilen, med mindre jeg vinner mange millioner i lotto og kan kjøpe Hummer EV. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. april 2021 Del Skrevet 7. april 2021 Hadde en travel buss bak meg i dag. Jeg lå ifølge GPSen i 66 km/t i 60 sonen og bussen lå ca 5 meter bak meg. Så fort veien delte seg inn i to felt der høyre feltet er kollektivfelt, la han seg over der og ga gass. Problemet er at jeg også må over i kollektivfeltet fordi jeg skal inn til høyre, men det kan jeg ikke nå fordi bussen er på vei forbi. Og jeg kan ikke bremse fordi det er en bil bak meg. Så jeg må kjøre et par km ekstra for å snu. Ikke verdens undergang, men irriterende. Hadde bussen holdt jevn fart hadde det gått fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå