Takk for meg Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Passer kanskje ikke helt men ... Rart at Vy har flere el-golfer enn tog. (føles i alle fall slik for ser disse bilene flere ganger om dagen, så de må ha noen) - Erstatter lokaltog? 1 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 D0vendyret skrev (Akkurat nå): Passer kanskje ikke helt men ... Rart at Vy har flere el-golfer enn tog. (føles i alle fall slik for ser disse bilene flere ganger om dagen, så de må ha noen) - Erstatter lokaltog? Har ikke Vy Renault Zoe...? Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 RaptorStrike skrev (Akkurat nå): Har ikke Vy Renault Zoe...? Ikke det jeg ser av Vy i Trondheim. (eller har lagt merke til) Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 D0vendyret skrev (17 minutter siden): Ikke det jeg ser av Vy i Trondheim. (eller har lagt merke til) Ånei! De har det i Oslo nemlig Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 9 hours ago, Theo343 said: I dag var jeg ute på en 5 mils tur og uansett hvilken hastighetssone jeg var i lå folk foran meg kronisk 10kmt under fartsgrensa. Det foregikk selv på motorveien med 90 sone. De få gangene jeg kjørte forbi i 80 sone så ga sjåførene alltid full gass. Det er merkelig hvordan dette fenomenet har eksplodert dette året. 10-under forstår jeg litt. En del biler hvor speedometeret ligger der. Der ligger en del av feilen. Fartsvariasjonen opp/ned forstår jeg også: Sjåføren kjører ikke nok bil til vanlig, og justerer derfor ikke gassen manuelt for å unngå tap av moment oppover. Men jeg skjønner meg fortsatt ikke på å redusere farten mot svinger eller å være livredd tunneller. Vis speilene på bilen er så dårlig, så finnes det små Vidvinkelspeil å få kjøpt, så du ser både dekket og kantlinja mot hverandre. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Jeg skal kjøpe meg vidvinkelspeil på egen bil da jeg er lei av å parkere så langt fra kanten Må som regel rygge inntil kanter da jeg må foran tingen for å se hvor langt ut jeg ligger Det er store speil på bilen, men de viser bare bakover Ønsker meg samme speil som på lastebilen, hvor det er vidvinkelspeil foran og på høyre side som peker nedover så jeg kan parkere helt inntil ting Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Dubious skrev (8 timer siden): Jeg skal kjøpe meg vidvinkelspeil på egen bil da jeg er lei av å parkere så langt fra kanten Må som regel rygge inntil kanter da jeg må foran tingen for å se hvor langt ut jeg ligger Det er store speil på bilen, men de viser bare bakover Ønsker meg samme speil som på lastebilen, hvor det er vidvinkelspeil foran og på høyre side som peker nedover så jeg kan parkere helt inntil ting Kan du ikke vippe de nedover når du parkerer da? Noen biler jeg har kjørt har speilet vippet ned automatisk når bilen forstår at jeg skal lukeparkere. Det var gromt, og ga følelsen av luksus for en enkel arbeiderklassemann som meg selv. ? Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Kjørte hjem fra Gaustatoppen med noen venner og det må ha vært noe møte oppe på der, fordi det lå flere motorsykler bak meg bare en halvmeter, de bråbremset noe virkelig når sensoren sa fra at jeg var for nærme bilen foran. Bremset rolig men likevel måtte de ligge så jævlig nærme meg at om jeg måtte bråbremse ville alle dødd... Litt rart det der? Alle svarte sykler, like nærme bak meg.. Null IQ med et kjøretøy med INGEN beskyttelse? Noen hadde full drakter og noen bare hadde t-skjorte.. Var ikke varmt ved Gaustatoppen på bunn heller.. Ikke veldig uvanlig, men de så ut til å være i 30-40 alderen så forventet mye mer egentlig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 On 9/1/2020 at 3:42 PM, RaptorStrike said: Ånei! De har det i Oslo nemlig Hva trenger Vy alle disse bilene til? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 On 9/1/2020 at 10:55 PM, del_diablo said: 10-under forstår jeg litt. En del biler hvor speedometeret ligger der. Der ligger en del av feilen. Fartsvariasjonen opp/ned forstår jeg også: Sjåføren kjører ikke nok bil til vanlig, og justerer derfor ikke gassen manuelt for å unngå tap av moment oppover. Men jeg skjønner meg fortsatt ikke på å redusere farten mot svinger eller å være livredd tunneller. Vis speilene på bilen er så dårlig, så finnes det små Vidvinkelspeil å få kjøpt, så du ser både dekket og kantlinja mot hverandre. De forklarer ikke hvorfor sjåførene aksellerer i det jeg skal passere. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 (endret) On 9/2/2020 at 12:31 AM, Dubious said: Jeg skal kjøpe meg vidvinkelspeil på egen bil da jeg er lei av å parkere så langt fra kanten Må som regel rygge inntil kanter da jeg må foran tingen for å se hvor langt ut jeg ligger Det er store speil på bilen, men de viser bare bakover Ønsker meg samme speil som på lastebilen, hvor det er vidvinkelspeil foran og på høyre side som peker nedover så jeg kan parkere helt inntil ting Etter 360 kamera sett ovenfra trenger jeg sjelden justere speilene. Har vel hatt det i 8 år nå. Endret 5. september 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 Theo343 skrev (På 5.9.2020 den 20.10): Hva trenger Vy alle disse bilene til? Det er bildeling som man kan leie. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. september 2020 Del Skrevet 7. september 2020 9 hours ago, RaptorStrike said: Det er bildeling som man kan leie. Oh men det er topp Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Jeg var redd - hmmm, hva skal man si Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Mange av de der som ikke klarer å komme opp i nok fart før de kommer ut på veien, og skylder på andre fordi de andre ikke slipper deg inn Det var god plass bak lastebilen, og hadde kommet seg foran om de hadde gasset på litt 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Et under at det ikke skjer flere fletteuhell. Får dårlig planlegging og for mye passivitet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Klassisk liten drittbil som ikke kommer opp i fart. Også typisk av disse å ligge bak en lastebil i høyre felt på motorveien, så legger de seg ut i venstre felt i en oppoverbakke, da har de ikke gira ned og ender opp med å bruke over ett minutt på å passere. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 (endret) Dubious skrev (1 time siden): Mange av de der som ikke klarer å komme opp i nok fart før de kommer ut på veien, og skylder på andre fordi de andre ikke slipper deg inn Det var god plass bak lastebilen, og hadde kommet seg foran om de hadde gasset på litt Folk i Toyota... Vedkommende ligger sikkert i 60 i 80 sona til vanlig også, og kjører med tåkelysa på sammen med nærlys som 99% av alle Toyota sjåfører. Endret 16. september 2020 av Simkin Lenke til kommentar
RaptorStrike Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Simkin skrev (37 minutter siden): Folk i Toyota... Vedkommende ligger sikkert i 60 i 80 sona til vanlig også, og kjører med tåkelysa på sammen med nærlys som 99% av alle Toyota sjåfører. Hehe. Tar folk som ligger i 110 i 80-sona any day of the week. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 16. september 2020 Del Skrevet 16. september 2020 Simkin skrev (1 time siden): Folk i Toyota... Vedkommende ligger sikkert i 60 i 80 sona til vanlig også, og kjører med tåkelysa på sammen med nærlys som 99% av alle Toyota sjåfører. Faktisk ikke helt enig i at selve merke har så mye å si. Egen erfaring er spesielt de små bilene av ymse merker utmerker seg. Merker selv at jeg tilpasser f.eks inngang til rundkjøringer utifra hvem som er på vei inn i rundkjøring mm - stemmer som oftest. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå