Dubious Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Derfor trenger vi mye mer politi i Norge, så de alltid har kapasitet, både til å ta slike sjåfører og til å rykke ut til innbrudd Ringer man til politiet i dag så må man si at de har våpen for at de skal rykke ut Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Jeg har selv vært vitne til at politiet både har utstedt bøter og ikke minst inndratt førerkort på et ulykkessted ved flere anledninger. Men er som Vegard# skriver; De har viktigere ting å drive med enn å gi tilsnakk til en passasjer som filmer. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Hansien skrev (3 minutter siden): Jeg har selv vært vitne til at politiet både har utstedt bøter og ikke minst inndratt førerkort på et ulykkessted ved flere anledninger. Men er som Vegard# skriver; De har viktigere ting å drive med enn å gi tilsnakk til en passasjer som filmer. Ut ifra artikkelen så er det sjåførene som filmer Boten for bruk av mobil bør også økes betraktelig Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Dubious skrev (1 time siden): Ut ifra artikkelen så er det sjåførene som filmer Boten for bruk av mobil bør også økes betraktelig Tror ikke en bot på 20.000 en gang hjelper. Det er viktig å vise for alle de andre på Facebook (som for det meste ikke bryr seg nevneverdig) at man kjører forbi en ulykke. Jeg smalt nesten inn i hekken i 110 på en Chevy Redneck-van som av alle ting stoppet på motorveien i venstre felt for å filme en brennende bil i motgående. Hadde jeg ikke oppfattet dette i tide (ja, jeg så på bilen som brant jeg også men forventet ikke at folk var så tilbakestående at de stopper helt opp) så er det godt mulig at noen hadde dødd der den dagen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. februar 2020 Del Skrevet 14. februar 2020 Så om denne sjåføren hadde fått 7k i bot og 3 prikker så hadde han kanskje lært, om ikke så vil han miste førerkortet ganske fort Det er nulltoleranse på fart, men alle får filme uten at det skjer noe Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 (endret) On 2/14/2020 at 5:29 PM, Dubious said: https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2020/02/14/Kollisjon-på-E6-i-Trondheim-tre-personer-til-legevakta-21095883.ece Så, hvorfor blir de ikke stoppet og bøtelagt?!? Litt det samme som at hvis 5 biler foran en sivil politibil kjører for fort så blir bare bilen foran sivili politibil stoppet. Man må fokusere på 1 ting av gangen. Endret 18. februar 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. februar 2020 Del Skrevet 17. februar 2020 Theo343 skrev (2 timer siden): Litt det samme som at hvis 5 biler foran en sivilbil politibil kjører for fort så blir bare bilen foran sivili politibil stoppet. Man må fokusere på 1 ting av gangen. Da blir ingen stoppet, med mindre de kjører 30+ over grensen, og da vil nok vedkommende melde det inn og deretter stoppe alle Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 19 hours ago, Dubious said: Da blir ingen stoppet, med mindre de kjører 30+ over grensen, og da vil nok vedkommende melde det inn og deretter stoppe alle Sivilbiler stopper ikke bare 30+ over grensen. En jeg kjenner ble stoppet i 98 i 80-sone av sivilbil. 3800 i bot. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 debattklovn skrev (11 minutter siden): Sivilbiler stopper ikke bare 30+ over grensen. En jeg kjenner ble stoppet i 98 i 80-sone av sivilbil. 3800 i bot. En ja Her var det snakk om flere Lett å slippe unna denne boten om de ikke stopper alle Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 Utfra tanken om ikke være til unødig hinder kan man faktisk si at den bakerste kjører mest ulovlig, for vedkommende kan jo lette på gassen uten at det hindrer noen andre. Derfor er det riktigst å bøtelegge den bakerste i en gruppe med fortkjørere. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. februar 2020 Del Skrevet 18. februar 2020 SeaLion skrev (3 timer siden): Utfra tanken om ikke være til unødig hinder kan man faktisk si at den bakerste kjører mest ulovlig, for vedkommende kan jo lette på gassen uten at det hindrer noen andre. Derfor er det riktigst å bøtelegge den bakerste i en gruppe med fortkjørere. Njet! Den bakerste av de fem bilene har jo politibilen bak seg og vil være til unødig hinder hvis den letter på gassen, mao er den i en fryktelig klemme!! Forelegg er uungåelig! Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 SeaLion skrev (På 18.2.2020 den 17.08): Utfra tanken om ikke være til unødig hinder kan man faktisk si at den bakerste kjører mest ulovlig, for vedkommende kan jo lette på gassen uten at det hindrer noen andre. Derfor er det riktigst å bøtelegge den bakerste i en gruppe med fortkjørere. Du er ikke unødig til hinder om du følger fartsgrensen. Biler som følger fartsgrensen er både en nødvendig og påregnelig "hindring" i veibanen. Det skal en god del til å være unødig til hinder under fartsgrensen og, selv om mange liker å rettferdiggjøre forbikjøringer på denne måten. 2 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 (endret) Vegard# skrev (12 timer siden): Du er ikke unødig til hinder om du følger fartsgrensen. Biler som følger fartsgrensen er både en nødvendig og påregnelig "hindring" i veibanen. Det skal en god del til å være unødig til hinder under fartsgrensen og, selv om mange liker å rettferdiggjøre forbikjøringer på denne måten. Når personer kjører fartgrensen som vist på speedometer i bilen. Da er dem absolutt til hinder og kjører flere km/t for sakte. Mange biler kjører tross alt bare i 74-75 km/t når speedometeret viser 80 km/t . Det kan være ganske slitsomt å ligge bak en som kjører konstant "sakte" Bedre at speedometeret i bilen viser 82-84 km/t for å være sikker på at kjører den reelle fartgrensen på 80 Endret 20. februar 2020 av spetter Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 Derfor det er viktig at vi bygger 4-felts vei, så de som følger fartsmåleren kan ligge til høyre, og vi som vet hvilken hastighet vi kjører i, kan kjøre i venstre. Kjører hele tiden forbi noen når jeg ligger på fartsgrensen, og kanskje litt over, og bremser ikke for fotobokser 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 spetter skrev (7 timer siden): Når personer kjører fartgrensen som vist på speedometer i bilen. Da er dem absolutt til hinder og kjører flere km/t for sakte. Å være til hinder er jo lov, det er unødig hinder man ikke har lov til ... (som det er nevnt) Man får spørre seg om man faller innenfor dette ved å kjøre etter speedometeret. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Rygger med søppelbilen og to eldre folk går foran meg og plutselig forbi. Når jeg parkerer etterpå sier jeg veldig pent og hyggelig "Unnskyld, men dere bør ikke gå på høyre side av en lastebil slik, for jeg mistet dere helt ut av synet, bare et tips" Mannen sa seg enig og skjønte det egentlig, men dama begynte nesten hylskrike at her bor jo jeg og skal få lov gå hvor jeg vil osvosv!!!! Jaja, hjelper det når man ligger under 25t. 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Jaja, du har tlf fastmontert, men du skal f... ikke sitte der å surfe nett med den fordi. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Du ligger i venstre fil og det er så typisk .... du må skifte til høyre felt når man får påkjøringsfelt/rampe. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 spetter skrev (På 20.2.2020 den 10.15): Når personer kjører fartgrensen som vist på speedometer i bilen. Da er dem absolutt til hinder og kjører flere km/t for sakte. Mange biler kjører tross alt bare i 74-75 km/t når speedometeret viser 80 km/t . Det kan være ganske slitsomt å ligge bak en som kjører konstant "sakte" Bedre at speedometeret i bilen viser 82-84 km/t for å være sikker på at kjører den reelle fartgrensen på 80 Mener du å si at alle biler er feiljustert fra fabrikkens side når det gjelder høyeste tillatte hastighet? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 hermosa skrev (1 time siden): Mener du å si at alle biler er feiljustert fra fabrikkens side når det gjelder høyeste tillatte hastighet? Det er et krav til biler at speedometeret har lov å vise opptil ti prosent for mye, men ikke for lite. Det er også tillatt å endre rulleomkretsen på hjulene med pluss/minus fem prosent i forhold til originaldimensjonen. Så for å sikre at det første kravet overholdes også ved bytte av hjul innen det lovlige området, viser de fleste bilers speedometer minst fem prosent for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå