Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Det kan være at den HC-kortet er utstedt til ikke kjører bilen selv til enhver tid. De kan ha en helt funksjonsfrisk ledsager.

Ledsageren har da ikke lov til å bruke dette når han selv er ute å kjører til jobb osv. uten den som HC-kortet er utsted til.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg nok legene/kompetansen som ligger bak utstedelse av HC-bevis er de rette til å vurdere.

Det er ikke legen som vurderer hvorvidt man får et HC-kort. Men det visste du kanskje :)

Ellers varierer legers kompetanse akkurat som andre fagarbeidere stort. ;)

Jeg har selv hatt både MS og ALS nært på i familie og vennekrets så jeg kjenner til utviklingsforløpet og at man har gode og dårlige dager med mange sykdommer.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke legen som vurderer hvorvidt man får et HC-kort. Men det visste du kanskje :)

Ellers varierer legers kompetanse akkurat som andre fagarbeidere stort. ;)

Nei, det viste jeg ikke. Men det er vel uansett kompetente folk som tar avgjørelsen. (som med alt så varierer sikkert skikkethet uansett)

Lenke til kommentar

Hva er greia med at folk ikke fatter hvordan blinklys fungerer? Det er ikke en magisk dings som gjør at du kan svinge bilen og kjøre ned en sidevei. Det er ikke en komplisert innretning man trenger doktrograd i kvantefysikk for å skjønne noe av. Det er ikke noe man burde sitte i flere timer å diskutere for å bli enige om hva den skal brukes til. Kort og godt er det et signal til andre bilister at man har tenkt å bremse ned, gjerne for å svinge av. That's it. Det er alt. Hvorfor er det så få som skjønner det? Ligger du i 80km/t med en bil bak, ikke stå på bremsen, vent til bilen står nesten i ro, og så slå på blinklyset for å vise at du skal svinge av. Slå på blinklyset først for å vise at du skal bremse, vent et et sekund eller to for å være sikker på at bilen bak har oppfattet det, og brems så rolig ned. Burde være ren plankekjøring. Men neida, her står man på bremsen, svinger av, og SÅ blinker man. WTF... Blinklyset er for å vise bilen bak at du skal bremse ned. At folk ikke fatter dette er skremmende.

• Liker 5
Lenke til kommentar

svinger av, og SÅ blinker man. WTF...

Jeg har opplevd dette én gang, lå bak en bil i 50-sone fordi de nærmeste butikkene, han bremset ned, begynte å svinge av ved sideveien nedover fordi butikkene og like etter at han begynte å svinge, DA slo han på blinklyset.

En annen klassiker er de som ikke bruker blinklys i det hele tatt selv om de har biler like bak.

Jeg hater folk som ikke bruker blinklys.

VIS HENSYN, FOR F***.

Lenke til kommentar

For en egoistisk tankegang!

Det er slik folk tenker

Syjklister sykler fortsatt uten lys, fordi de venter på å bli stoppet og bli belønnet med gratis lys

Det har vært mange kampanjer for sykler, men alltid belønning for å bryte loven, aldri bøter

Lenke til kommentar

Opplever folk svinger -> blinker -> ser seg for, istedenfor å gjøre de tingene i motsatt rekkefølge. Holdt på å bli kjørt i siden av en fyr som gjorde nettopp det.

Opplevde en fyr i motgående felt som skulle svinge av over mitt felt (kjøre av til venstre). Han plasserte seg riktig og bremset ned, uten å bruke blinklys. Føltes som om han skulle frontkollidere mot meg. Hadde han hatt blinklys på hadde jeg visst han skulle svinge av og at han ikke hadde "sovnet bak rattet".

Lenke til kommentar

Opplever folk svinger -> blinker -> ser seg for, istedenfor å gjøre de tingene i motsatt rekkefølge. Holdt på å bli kjørt i siden av en fyr som gjorde nettopp det.

Opplevde en fyr i motgående felt som skulle svinge av over mitt felt (kjøre av til venstre). Han plasserte seg riktig og bremset ned, uten å bruke blinklys. Føltes som om han skulle frontkollidere mot meg. Hadde han hatt blinklys på hadde jeg visst han skulle svinge av og at han ikke hadde "sovnet bak rattet".

Jepp. Det er stort sett én eller to slike hver eneste gang jeg er ute på MC i Oslo-trafikken. 

Lenke til kommentar

Legger til de som tror at når de bruker blinklyset sitt, så betyr også dette at de har forkjørsrett ved feltskifte. Hvis det passer meg dårlig å bremse ned for å slippe deg inn foran meg, så må du faktisk vente.. dette irriterer ofte disse stort, for de har jo blinket. :sleep2:

Hadde en sånn en en gang. Var rett bak han ved siden av og han skrudde på blinklys og begynte skifte felt. Jeg tutet og han kræsjet rett inn på sida på meg... Var dog en salgsbil jeg hentet for 5000kr, så gjorde ikke noe at forsikringen ga meg 15k for en liten skade pluss bilen ble solgt med den skaden for enda mer.. Og skader lønner seg aldri sier man ?‍♀️

Lenke til kommentar

Møtte to luringer (fører og passasjer) som hadde hver sin fot ut av vinduet og ved sidespeilet. De tenkte sikkert at det var meget tøft, jeg tenkte at det var en god måte å omkomme på eller å havne i rullestol om man kolliderer i en moderat hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...