TMB Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 (endret) Jeg kjører forbi fotoboksene i 70, i 70-sonen (75 på fartsmåleren) Det gjør jeg også, og det har jeg gjort i mange år uten en eneste bot. Men det virker som at jeg er den eneste som gjør det Endret 8. april 2019 av TMB Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Det gjør jeg også, og det har jeg gjort i mange år uten en eneste bot. Men det virker som at jeg er den eneste som gjør det Neida, du er ikke alene... Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Slike sinnsvake treskaller, som aldri burde kjøre bil: https://tv.nrk.no/program/KOID20000919 3 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Slike sinnsvake treskaller, som aldri burde kjøre bil: https://tv.nrk.no/program/KOID20000919 Litt rart at de får lov og kjøre på veien, men ser vi ikke alle noen som sitter på telefonen hver eneste dag eller gjør et eller annet i bilen som de helst ikke burde? 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 Jo? Regnet da med at en slik dokumentar gjenspeiler virkeligheten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 (endret) Hver eneste dag i fart på flerfeltsvei ser jeg: - Kvinner som sminker seg i speilet i solskjermen. - Kvinner som fikser på frisyren i bakspeilet (vi snakker 5-10 sekunders nistirring) - Menn som fikser på frisyren i bakspeielet og justerer solbrillene. - Sjåfører som i 5-10s klemmer kviser eller noe annet i ansiktet i bakspeilet. - Sjåfører som snakker i telefonen uten handsfree (det koster 800,- for en BT handsfree du fester i solskjermen.). - Sjåfører som røyker ut av vindet (med fare for glør som faller ned i fanget) - De som holder mobilskjermen opp foran seg over rattet for å navigere eller lese noe. Innimellom men heldigvis ikke ofte ser jeg: - Foreldre som har blikket lenge til siden eller bakover til barna eller muligens kjæledyr (småbikkjer må også sitte i bur vet dere) - Helt i sin egen rockestjerne verden med hender og overkropp i full vigør - Bussjåfører som fikler med telefonen. Lastebilsjåfører som gjør det samme. - Sjåfører som dukker ned til høyre eller ser bakover eller til siden for å lete etter noe i vesker, sekker, bagger, jakker eller ting som falt ned på gulvet. - Sjåfører som er mer opptatt av å filme det som skjer i trafikken med mobilen enn å være sjåfør selv. - Sjåfører som nærmest henger ut av vindu mens de kjefter på at bilen ved siden av tok en luke han skulle ha (mens trafikken foran stopper). Og en haug andre ting. Det særeste jeg har sett er de som har skiftet skjorte/bluse mens de kjører bil på motorveien. Da har jeg selv nesten holdt blikket til siden i 3s før jeg tok meg selv i det. Endret 8. april 2019 av Theo343 6 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Å parkere er noe som er vanskelig for veldig mange, men når selv politiet bryr seg så lite måtte jeg nesten ta bilde. Bilen stod der hele tiden de to timene jeg var der, kan nevne at det var mange ledige oppmerka plasser også, politiet var der for å spille vollyball. 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 (endret) Jepp selv politiet kan gjøre feil når man er forsinka, stressa og skal spille kamp. Politet er også bare mennesker og jeg har så og si alltid opplevd at de tar hensyn til menneskelige faktorer der det er mulig når jeg har hatt noe med de å gjøre. Jeg forventer ikke at Politiet skal være feilfrie men det må være et ekstra stress/press å ha alles argusøyne (ikke bare politiets) på seg i alt de foretar seg. Møtte en politibil som kjørte over en gangveibro for å unngå kø på motorveien (de skulle opp til sentralen på ulven). Jeg kunne vært rasshøl og tatt et bilde, men synes ikke det var nødvendig. De titta fælt når jeg tok opp telefonen for å sende sms om at jeg var litt forsinket, men hilste bare når vi passerte hverandre. Endret 11. april 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Jepp selv politiet kan gjøre feil når man er forsinka, stressa og skal spille kamp. For noen tiår siden var det flere politifolk som mistet jobben da det ble oppdaget at de kjørte med blålys oppover Lommedalen for å rekke en piknikk i arbeidstiden. En annen mistet jobben for å ha brukt blålys for å rekke ei ferge på fritiden. Det ble også reprimande/oppstammer da det ble oppdaget at politifolk parkerte på funksjonshemmedplasser med uniformert bil for å kjøpe seg lønsj. På oppdrag har de lov å bryte trafikkreglene, men ellers ikke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Hvor sier jeg at de har lov til å bryte trafikkregler utenom oppdrag? Jeg forsvarer vel heller ikke blålys for å rekke pølsekiosken før den stenger? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Å parkere er noe som er vanskelig for veldig mange, men når selv politiet bryr seg så lite måtte jeg nesten ta bilde. Bilen stod der hele tiden de to timene jeg var der, kan nevne at det var mange ledige oppmerka plasser også, politiet var der for å spille vollyball. fin-parkering-web.jpg Sannsynligvis spaningsoppdrag, undercover som volleyballspillere. Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Å parkere er noe som er vanskelig for veldig mange, men når selv politiet bryr seg så lite måtte jeg nesten ta bilde. Bilen stod der hele tiden de to timene jeg var der, kan nevne at det var mange ledige oppmerka plasser også, politiet var der for å spille vollyball. fin-parkering-web.jpg Hvor var dette? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 Hvor var dette? Skiltene gir deg ett hint, med mindre det er politiet selv som vil forfølge det ser jeg ingen grunn til å drive "name and shame". Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Tviler på at jeg kunne kjørt lastebil som heltidsjobb Kjøringen er ikke problemet, men de forbanna sinkene som ikke har noe på veien å gjøre Først så kjører de forbi, så skal de kjøre under fartsgrensen... Å nei, strekningsmåling (fotobokser) i 80 sonen, da må vi kjøre mellom 60 og 70.. Kjørte forbi ei sinke i en oppoverbakke og jeg kjørte (under) fartsgrensen Folk i små biler som kjører som om de kjører fullastet vogntog (lastebilbil + henger) Jeg skal av snart, så da trenger jeg ikke kjøre så fort.. Endret 12. april 2019 av Dubious 2 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Dette er sikkert nevnt 100 ganger før, men hvorfor er nordmenn så dårlige på å bruke blinklyset??? Jeg vandt til at sivile folk er ekstremt dårlige (flesteparten i min erfaring) i e.g. rundkjøringer og feltskifte på motorvei, men her om dagen kjørte jeg bak en politibil som heller ikke virket interessert i å bruke blinklys i to rundkjøringer de kjørte igjennom. Hva kan årsaken være? Hvorfor er dette så vanskelig for folk? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Ingen har fått bot for å ikke bruke blinklys i Norge Når en lov ikke håndheves så går den i glemmeboka 2 Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Er utrolig mange med feil lysbruk ute i trafikken det er sikkert. Kjør med bilhenger eller noe annet stort etter bilen så får man se mye rart. Kjøre forbi selv om man skal av like forran etc. etc. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Ingen har fått bot for å ikke bruke blinklys i Norge Når en lov ikke håndheves så går den i glemmeboka Sikker på det? Hadde ikke politiet aksjoner i rundkjøringer på nettopp dette for en liten stund siden? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Har det vel ca en gang i året. Inviterer gjerne med lokal media. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mai 2019 Del Skrevet 5. mai 2019 Aldri sett eller hørt de gjøre det i Trøndelag Feil lysbruk faller i samme kategori, så lenge det ikke bøtelegges.. Jeg har sett flere aksjoner angående lys, men uten bøter Syklister fikk gratis lys når de ikke hadde, de med lovlige lys fikk ingenting.... lønner seg IKKE å være lovlydig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå