Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Det jeg har opplevd noen ganger er at personen som dirigerer de over, står uti veien og blokkerer trafikken og venter på unger som er 50 meter vekke fra fotgjengeren. Altså. La i det minste barna komme til fotgjengeren før du går ut i veien og blokkerer trafikken.

 

Hva med å forklare dette for disse 'dirigentene'?

En skal ikke se bort fra at noen av dem faktisk kommer til å 'forstå tegninga'.

Noen ganger må man påpeke det selvsagte for at folk skal få opp øynene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man kjører på en vei uten fartsgrense skilt, er det da fri fart?   (Tipper det er 80, men siden det siste skiltet jeg så var 70...)

Kan ikke huske å ha sett et eneste sone skilt på 10 mil og passerte flere store avkjøringer  (Veien til/fra Åfjord)

Er det unntak fra 50/80-regelen, skal det skiltes minimum hver halve kilometer:

https://www.dinside.no/motor/kjorer-uten-a-vite-fartsgrensen/61298894

Lenke til kommentar

Fartsgrenser i Norge er 80 kilometer i timen utenfor tettbygde strøk og 50 km i timen i tettbygde strøk.

Men jeg regner ikke med det er dette du spør om.

 

De generelle fartsgrensene 50 og 80 km/t skal framgå av vegens omgivelser – tettbygd strøk eller ikke – og skal ikke skiltes ifølge Vegvesenets håndbok for skilting.

Men dette blir gjort i praksis og, som kalle skriver over er det unntak fra 50/80 regelen skal det skiltes i intervaller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kommer på et kjøretøy som ikke skaper kø, og de burde takke meg for at jeg ikke tar bilen slik at køen blir enda verre. Når det er sagt er de aller fleste flinke.

Det er helt greit for meg om du tar bilen siden jeg allerede står i kø :)

 

Men ser gjerne at du heller tar sykkelen. Så slipper jeg deg vinglende mellom bilene på Ring 3 samtidig som du ikke opptar sitteplasser på toget/bussen.

Endret av Theo343
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Motorsykler som vingler mellom biler i kø er noe av det verste jeg vet.

Det finnes to typer motorsykler i dette tilfellet.

De rasshølene som presser seg frem og herjer på som noen idioter. Disse burde bli straffet med heftig analkløe og korte armer.

 

Også har du oss andre som ikke ønsker å leke med vårt og andres liv og eiendeler som i all hovedsak utnytter luker i mellom biler og venter til bilen(e) foran som ligger tett gir oss plass.

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes to typer motorsykler i dette tilfellet.

De rasshølene som presser seg frem og herjer på som noen idioter. Disse burde bli straffet med heftig analkløe og korte armer.

 

Også har du oss andre som ikke ønsker å leke med vårt og andres liv og eiendeler som i all hovedsak utnytter luker i mellom biler og venter til bilen(e) foran som ligger tett gir oss plass.

Vi snakker om de første.

Han sier han selv vingler mellom bilene. Bruker da ikke luker eller venter slik jeg oppfatter det.

 

Nummer to du nevner der går helt fint for meg.

Endret av Lami
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Det er ikke ulovlig, de er ikke spesielt farlige for andre og de hjelper til å redusere køen du står i.

Fordi altfor mange av de vingler og sjangler uten et jævla fnugg av kontroll. Spiller pingpong mellom bilene og presser seg gjennom de smaleste luker. Jeg er ikke interessert i å bli bulket av en idiot som måtte presse seg forbi og balansere med beina.

Endret av Lami
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Det er ikke ulovlig, de er ikke spesielt farlige for andre og de hjelper til å redusere køen du står i.

Tja, jeg vil heller si at de sniker i køen. På et tidspunkt lengre fremme må de legge seg inn i et kjørefelt og da skyver de bilene i dette feltet en plassering bakover.

Jeg synes det er risikosport når motorsyklistene kjører mellom feltene, det øker risikoen for sammenstøt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg vil heller si at de sniker i køen. På et tidspunkt lengre fremme må de legge seg inn i et kjørefelt og da skyver de bilene i dette feltet en plassering bakover.

Jeg synes det er risikosport når motorsyklistene kjører mellom feltene, det øker risikoen for sammenstøt.

Dette behovet dukker først opp når man kommer så langt frem i køen at trafikkenkorken løses opp.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...