nebrewfoz Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Det jeg har opplevd noen ganger er at personen som dirigerer de over, står uti veien og blokkerer trafikken og venter på unger som er 50 meter vekke fra fotgjengeren. Altså. La i det minste barna komme til fotgjengeren før du går ut i veien og blokkerer trafikken. Hva med å forklare dette for disse 'dirigentene'? En skal ikke se bort fra at noen av dem faktisk kommer til å 'forstå tegninga'. Noen ganger må man påpeke det selvsagte for at folk skal få opp øynene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 "Rart" hvor mange påkjørsler det blir i vinterhalvåret... Jeg har klart å unngå biler hele uken, da jeg ikke står på retten min, og ser til begge sider før jeg går over veien Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Når man kjører på en vei uten fartsgrense skilt, er det da fri fart? (Tipper det er 80, men siden det siste skiltet jeg så var 70...) Kan ikke huske å ha sett et eneste sone skilt på 10 mil og passerte flere store avkjøringer (Veien til/fra Åfjord) Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Når man kjører på en vei uten fartsgrense skilt, er det da fri fart? (Tipper det er 80, men siden det siste skiltet jeg så var 70...) Kan ikke huske å ha sett et eneste sone skilt på 10 mil og passerte flere store avkjøringer (Veien til/fra Åfjord) Er det unntak fra 50/80-regelen, skal det skiltes minimum hver halve kilometer: https://www.dinside.no/motor/kjorer-uten-a-vite-fartsgrensen/61298894 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Fartsgrenser i Norge er 80 kilometer i timen utenfor tettbygde strøk og 50 km i timen i tettbygde strøk. Men jeg regner ikke med det er dette du spør om. De generelle fartsgrensene 50 og 80 km/t skal framgå av vegens omgivelser – tettbygd strøk eller ikke – og skal ikke skiltes ifølge Vegvesenets håndbok for skilting. Men dette blir gjort i praksis og, som kalle skriver over er det unntak fra 50/80 regelen skal det skiltes i intervaller. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Teknisk sett skal man vel egentlig kjøre 80kmt på motorveien i det man kjører på til man ser et 100/110 skilt vil jeg tro siden dette er eneste fartsgrense i Norge, 50/80 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Jeg kjørte i 80 og noen nedoverbakker i 90.. Oppover gikk det mellom 50 og 70, og ja, lastebil 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Biler i vestgående retning på Ring 2 og/eller 3 bør bli flinkerer til å vike raskt når jeg kommer kjørende mellom køene på motorsykkel. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Biler i vestgående retning på Ring 2 og/eller 3 bør bli flinkerer til å vike raskt når jeg kommer kjørende mellom køene på motorsykkel. Med mindre du kommer med blålys så har de ingen vikeplikt 7 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Med mindre du kommer med blålys så har de ingen vikeplikt Jeg kommer på et kjøretøy som ikke skaper kø, og de burde takke meg for at jeg ikke tar bilen slik at køen blir enda verre. Når det er sagt er de aller fleste flinke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Jeg kommer på et kjøretøy som ikke skaper kø, og de burde takke meg for at jeg ikke tar bilen slik at køen blir enda verre. Når det er sagt er de aller fleste flinke. Det er helt greit for meg om du tar bilen siden jeg allerede står i kø Men ser gjerne at du heller tar sykkelen. Så slipper jeg deg vinglende mellom bilene på Ring 3 samtidig som du ikke opptar sitteplasser på toget/bussen. Endret 7. november 2018 av Theo343 5 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Motorsykler som vingler mellom biler i kø er noe av det verste jeg vet. 6 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Motorsykler som vingler mellom biler i kø er noe av det verste jeg vet. Det er faktisk verre å kjøre forbi en som har sluttet å vingle ... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Motorsykler som vingler mellom biler i kø er noe av det verste jeg vet. Hvorfor det? Det er ikke ulovlig, de er ikke spesielt farlige for andre og de hjelper til å redusere køen du står i. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Motorsykler som vingler mellom biler i kø er noe av det verste jeg vet. Jeg elsker å gi fingern til tregskaller og folk som blir provosert av at jeg presser meg frem. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Motorsykler som vingler mellom biler i kø er noe av det verste jeg vet. Det finnes to typer motorsykler i dette tilfellet. De rasshølene som presser seg frem og herjer på som noen idioter. Disse burde bli straffet med heftig analkløe og korte armer. Også har du oss andre som ikke ønsker å leke med vårt og andres liv og eiendeler som i all hovedsak utnytter luker i mellom biler og venter til bilen(e) foran som ligger tett gir oss plass. Endret 7. november 2018 av Hansien 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Det finnes to typer motorsykler i dette tilfellet. De rasshølene som presser seg frem og herjer på som noen idioter. Disse burde bli straffet med heftig analkløe og korte armer. Også har du oss andre som ikke ønsker å leke med vårt og andres liv og eiendeler som i all hovedsak utnytter luker i mellom biler og venter til bilen(e) foran som ligger tett gir oss plass. Vi snakker om de første.Han sier han selv vingler mellom bilene. Bruker da ikke luker eller venter slik jeg oppfatter det. Nummer to du nevner der går helt fint for meg. Endret 7. november 2018 av Lami 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Hvorfor det? Det er ikke ulovlig, de er ikke spesielt farlige for andre og de hjelper til å redusere køen du står i. Fordi altfor mange av de vingler og sjangler uten et jævla fnugg av kontroll. Spiller pingpong mellom bilene og presser seg gjennom de smaleste luker. Jeg er ikke interessert i å bli bulket av en idiot som måtte presse seg forbi og balansere med beina. Endret 7. november 2018 av Lami 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 Hvorfor det? Det er ikke ulovlig, de er ikke spesielt farlige for andre og de hjelper til å redusere køen du står i. Tja, jeg vil heller si at de sniker i køen. På et tidspunkt lengre fremme må de legge seg inn i et kjørefelt og da skyver de bilene i dette feltet en plassering bakover. Jeg synes det er risikosport når motorsyklistene kjører mellom feltene, det øker risikoen for sammenstøt. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 (endret) Tja, jeg vil heller si at de sniker i køen. På et tidspunkt lengre fremme må de legge seg inn i et kjørefelt og da skyver de bilene i dette feltet en plassering bakover. Jeg synes det er risikosport når motorsyklistene kjører mellom feltene, det øker risikoen for sammenstøt. Dette behovet dukker først opp når man kommer så langt frem i køen at trafikkenkorken løses opp. Endret 7. november 2018 av Hansien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå