Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

En eller annen idiot i en blå halvgammel bil kjørte i 45-50 i oversiktlig og grei 80-sone. Greit, det regnet litt, men det var jo bare litt regn og det var endel plussgrader.

 

Joda, greit, fartsavpassing etter hva man føler er rett. Men, det går ann å kjøre ut og slippe forbi køen. Det var flere greie steder å gjøre det - ett par busslommer og en rasteplass, men neida - den blå bilen kjørte videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egoisme på høyeste plan. Hadde samme opplevelse her i dag, tørre fine veier men ble liggende bak en hvit kassebil som daffet avårde i 60. På langstrekker gasset han opp til 90 så det ble umulig å kjøre forbi og da man da kom på de svingete partiene daffet han ned til 60. Og sjåføren kjørte galant forbi utkjørsel etter utkjørsel til tross for at køen bak han vokste.

 

Hater slikt, hvorfor kan ikke folk vise mer hensyn i trafikken? Helt greit at man legger seg i det tempoet man føler seg komfortabelt med men da må man og slippe dem som vil kjøre fortere forbi der det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Noe som er jævla irriterende, er syklister som tror de er fotgjengere og bare peiser på ut i gangfelt... Kan takke seg selv den dagen de ligger med alle tenna i asfalten.

Etter loven skal de vel gå av sykkelen, men dersom du treffer noen på sykkel får du GLATT skylda. Så ikke sats på å gi dem en lærepenge med det aller første ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er ofte vanskelig nok å få øye på en fotgjenger som skal over et fotgjengerfelt, en syklist som kommer pilende er enda verre. Jeg hater også syklister som plutselig bestemmer seg for at fortauet ikke er godt nok, og kommer pilende ut på veien fra en busslomme eller fortauskant. Og hva faen er det med mopeder/motorsykler som absolutt skal kjøre forbi i kø? Jeg pleier å legge meg helt ut til den gule stripa om jeg får en slik en bak meg, litt for hans egen sikkerhet (da han må lenger ut for å komme forbi, og det må være klart i det andre feltet), og litt for å plage...

Lenke til kommentar
Noe som er jævla irriterende, er syklister som tror de er fotgjengere og bare peiser på ut i gangfelt... Kan takke seg selv den dagen de ligger med alle tenna i asfalten.

Etter loven skal de vel gå av sykkelen, men dersom du treffer noen på sykkel får du GLATT skylda. Så ikke sats på å gi dem en lærepenge med det aller første ;)

Det er ingen lover som sier at man stige av sykkelen, men det anbefales likevel fordi en da har rettighetene på sin side. Man kan godt sykle over, men da på eget ansvar.

 

Selv stiger jeg av sykkelen kun hvis det er tett trafikk og umulig å krysse uten å komme i konflikt med en bil. Ellers sykler jeg som regel rett over (etter å ha ventet på klar bane). Jeg sykler en del i bymiljø, hvor det ville vært ganske kronglete å skulle hoppe av sykkelen for hvert eneste kryss.

Lenke til kommentar

Altså, jeg sykler også over fotgjengerovergangene her jeg bor, men det er først etter at jeg har sett at det er klart og det ikke kommer noen biler. Evt at bilene stopper da de ser jeg vil over.

 

Sånn som ene dama jeg så i går, som sykla over uten å se seg for og bare forventet at alle biler stoppet for hun, noe som fort kunne resultert i at bilen som måtte bråbremse foran fotgjengern hadde fått en bil i ræva osv.

 

Det gjør meg ingenting at folk sykler over fotgjengern, så lenge de ser seg for og gjør det på en forsvarlig måte!!!!!!

Lenke til kommentar
Sånn som ene dama jeg så i går, som sykla over uten å se seg for og bare forventet at alle biler stoppet for hun, noe som fort kunne resultert i at bilen som måtte bråbremse foran fotgjengern hadde fått en bil i ræva osv.

 

80% av fotgjengere tenker ikke på dette, 19% gir faen, og 1% tenker på dette før de går ut i veien..

Lenke til kommentar
...Og hva faen er det med mopeder/motorsykler som absolutt skal kjøre forbi i kø? Jeg pleier å legge meg helt ut til den gule stripa om jeg får en slik en bak meg, litt for hans egen sikkerhet (da han må lenger ut for å komme forbi, og det må være klart i det andre feltet), og litt for å plage...

Dermed er du en av de som får sparket inn førerdøren din av meg når jeg hyler forbi på min tunge MC.

Sålenge det er lovlig (eller rettere sagt; ikke ulovlig) å kjøre forbi kø i Norge, så er det jo helt klart at et smidig og miljøvennlig kjøretøy skal kunne sno seg smertefritt gjennom køen og slippe å ligge i eksosskyen til tullinger som deg.

 

Nei, det er ikke ironi, jeg er luta lei av alle hermetikkbokspiloter som skal "bestemme" hvordan jeg som motorsyklist skal kjøre, og i hvertfall sålenge jeg holder meg (noenlunde) innenfor lovverket.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Å kjøre på gulstripa mellom biler i begge retninger er IKKE en lovlig forbikjøring, samma faen hva du mener. Derfor legger jeg meg så langt ut som jeg har LOV til, for å tvinge deg til å foreta en LOVLIG forbikjøring. Hva tror du at du vil oppnå ved å sparke inn førerdøren til noen? Anmeldelse fra meg iallefall.

Lenke til kommentar
Å kjøre på gulstripa mellom biler i begge retninger er IKKE en lovlig forbikjøring, samma faen hva du mener. Derfor legger jeg meg så langt ut som jeg har LOV til, for å tvinge deg til å foreta en LOVLIG forbikjøring. Hva tror du at du vil oppnå ved å sparke inn førerdøren til noen? Anmeldelse fra meg iallefall.

Det står ingen plass i regelverket at kjøring på gulstripa, "linesplitting" er ulovlig. På den annen side, det står ikke at det er lovlig heller.

I Tyskland derimot, der er det strengt forbudt å kjøre forbi "stau", selv om det er plenty plass. Botene er helt jævlige for slikt på Autobahn.

 

Dersom du anmelder meg for innsparking av døren når du tar loven i egne hender og bestemmer hva jeg kan eller ikke kan, så blir det motanmeldelse for pressing.

Du taper, det vet jeg ;)

Lenke til kommentar
, så er det jo helt klart at et smidig og miljøvennlig kjøretøy skal kunne sno s

Når ble en moped et "miljøvennlig kjøretøy"? :dontgetit:

 

Quote fra trafikkregler:

Kjøretøy må holdes godt innenfor kjørefeltet.

Den der gjør kjøring på midtstripen og mellom kjørefelt forbudt. Det gjør det forøvrig også forbudt å blokkere slik kjøring ved å legge seg inntil midtstripa.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...