Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er helt innenfor å ligge i 70-75 om det er ønskelig selv om det irriterer noen som tror de har dårlig tid eller tror de har kjøpt seg kraftig bil for å kjøre fort på veien.

 

 

Tror du må lese vegtrafikkloven igjen. Du kan begynne med paragraf 3.

«Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det vits å svare deg, eller skal du bare spy ut usakligheter?

 

Greit, at han gassa opp var idiotisk av han. Jeg glemte at du skrev det. Selvfølgelig skal det straffes!

Men holdningen til hvilken side av fartsgrensen som er greit å ligge på er helt på tryne her til lands.. i en 80sone er 80 hva du MAKS kan ligge i, ikke MINIMUM som mange mener.. det er helt innenfor å ligge i 70-75 om det er ønskelig selv om det irriterer noen som tror de har dårlig tid eller tror de har kjøpt seg kraftig bil for å kjøre fort på veien.

 

For lav fart: irriterende, skaper dårlig flyt, kan skape mindre farlige situasjoner ved enkelte tilfeller. -> den generelle norske holdningen: lynsj dem, ta fra dem lappen etc.

 

For høy fart: kan skape mer flyt kontra lav fart, kan skape potensielt dødlige situasjoner, bryter loven. -> den generelle norske holdningen: ingen snakker om det fordi alle gjør det. Og hvis noen snakker om det så sier de "

Innlegget ditt er så virkelighetsfjernt at å svare saklig blir tullete.

 

Du kaller det idioti når en person gir gass når man skal ta forbikjøring.

 

Du sier jeg er en idiot fordi jeg gasset på for å kjøre forbi han og over grensen.

 

Du sier at han bare var et irritasjonsmoment når han ligger i 50-55km/t i 80-sona. Du er klar over at UP gir både bot og tar fra førerkortet for å kjøre for sakte? Mister jeg førerkortet for å kjøre i 100km/t i 80-sona i forbikjøring? Nei.

 

Det er ingen vits å svare saklig på innleggene dine, for du viser at du ikke evner å se faremomentene i en slik kjøring vedkommende hadde. Du bryr deg ikke engang om at vedkommende jeg kjørte forbi, også kjørte over fartsgrensen.

 

Likevel mener du jeg er idioten, jeg burde få bot. Jeg blir rett og slett forbanna over folk som deg, som rettferdiggjør slik kjøring. Ja, du rettferdiggjør fordi du selv skriver "jeg leste ikke det du skrev med forbikjøring", og du sier vedkommende ""bare" irriterte".

 

I din verden er man _kun_ et irritasjonsmoment/idiot når man kjører 30km/t under fartsgrensen og gir plutselig gass langt over fartsgrensen når noen skal forbi.

Men det er jeg som er idioten og den slemme som kjører i 100 km/t når jeg skal forbi en som gir gass samtidig.

 

Du babler om 70km/t. Hvor har du det fra? Er dette en annen sak du drar inn?

Ta utgangspunkt i 50km/t slik jeg skrev, du.

 

Jeg håper virkelig du ikke har bil-lappen.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier at han bare var et irritasjonsmoment når han ligger i 50-55km/t i 80-sona. Du er klar over at UP gir både bot og tar fra førerkortet for å kjøre for sakte? Mister jeg førerkortet for å kjøre i 100km/t i 80-sona i forbikjøring?

Særdeles merkelig sammenligning!

Det høres nesten ut som at er man uheldig å sige ned i 50kmt et lite øyeblikk i 80 sone så risikerer man å miste lappen?

Jeg tror vi kan telle på en hånd hvor mange som mistet lappen for å kjøre for sent i løpet av et år...tror vi behøver atskillig flere hender for de som kjørtefor fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Særdeles merkelig sammenligning!

Det høres nesten ut som at er man uheldig å sige ned i 50kmt et lite øyeblikk i 80 sone så risikerer man å miste lappen?

Jeg tror vi kan telle på en hånd hvor mange som mistet lappen for å kjøre for sent i løpet av et år...tror vi behøver atskillig flere hender for de som kjørtefor fort.

"Uheldig å sige ned et øyeblikk".

 

Hva med å lese alt? Lese om hendelsen? Fremfor å trekke ting ut av konteksten og skrive dine egne ord?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Særdeles merkelig sammenligning!

Det høres nesten ut som at er man uheldig å sige ned i 50kmt et lite øyeblikk i 80 sone så risikerer man å miste lappen?

Jeg tror vi kan telle på en hånd hvor mange som mistet lappen for å kjøre for sent i løpet av et år...tror vi behøver atskillig flere hender for de som kjørtefor fort.

 

De som mister lappen grunnet dette - de mister nok lappen grunnet samtalen de eventuelt har med politiet på stedet, hvis de skulle bli stoppet.

Av en snodig grunn er kjørestilen til disse dette gjelder for i enkelte situasjoner svært skjør og ustabil i tillegg til den lave hastigheten.

Lenke til kommentar

https://www.google.com/maps/@63.3547146,10.3747465,18.79z

Kommer fra Nord i Ivar Lykkes vei og skal til venstre i enden, og blinker bare for å vise at jeg skal svinge, så tror personen som kommer ut fra OBS at han har forkjørsrett.. jeg tutet ikke, men jeg stod på retten min

Det er fortauskant på begge inn/ut-kjørslene og det er tydelig at en kommer ut fra en parkeringsplass

Mange nestenulykker i den svingen, derfor bruker jeg blinklys

Lenke til kommentar

Det er fortauskant på begge inn/ut-kjørslene og det er tydelig at en kommer ut fra en parkeringsplass

Mange nestenulykker i den svingen, derfor bruker jeg blinklys

 

Jeg kjenner til den plassen der, ja. Det er et dårlig utformet kryss på flere måter, det er mye som skjer der. Både det at den offentlige veien går i en nittigrader, at to inn-/utkjørsler møtes i denne svingen, og dessuten opphører en gang- og sykkelvei i dette krysset (dét er ofte problemet med gang- og sykkelveier, at de ofte opphører i det tomme intet). Ved å flytte de to inn-/utkjøringene noen meter fra hverandre, eventuelt samlet de først og laget en felles inn-/utkjøring, så kunne det blitt klarere hvilken vei som var den offentlige veien. Uansett er farten som oftest lav i dette krysset, så selv om det kanskje er mange nestenuhell og småbulkinger, så blir det neppe så alvorlige hendelser at veimyndighetene kommer til å vurdere endringer, dessverre. Det eneste måtte være hvis det ble drept en fotgjenger/syklist og årsaken klart kunne tilskrives kryssutformingen.

 

Det hender jeg sykler der, da unngår jeg helt gang- og sykkelveien på stedet og sykler heller sammen med bilene, også på vinteren. Det føles vesentlig tryggere i dette krysset.

Lenke til kommentar

Begynte dagen litt tidlig i dag, og måtte kjøre en litt lengre strekning hvor det ikke var belysning på veien og helt mørkt. Dette fører jo da selvfølgelig til at folk bruker fjernlys, men hvorfor klarer ikke folk å vente til de faktisk har kjørt HELT forbi biler de møter i motsatt kjøreretning, før de skrur på fjernlys igjen?

Tror annenhver bil jeg møtte bestemte seg for å skru på fjernlysene når fronten av deres bil var rett foran min, som fører til at jeg blir totalt blendet et lite sekund siden jeg får fjernlyset rett i fleisen og sitter igjen med en grei hodepine etter kjøreturen.. Bruker ikke folk topplokket i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Folk som allerede kjører 5-10 km/t under fartsgrensen er irriterende nok i seg selv, men hvorfor skal de i tillegg bremse ned ytterligere 10-15 km/t før hver eneste jævla fotoboks??

Jeg vet ikke, men det finnes ikke noe verre. Eller, jo, de som ligger 10-15 under gjennom streknings-ATK. De skulle vært skutt og hengt opp som en advarsel på fotoboksen. Har revet meg forbi et par ganger midt i strekninga mellom kattehotellet og Levanger på E6 nord for Trondheim.

 

Ikke hvis motgående bil blir blendet.

 

Jeg er helt enig med konkulf, det tullet man lærer med at fjernlysene kan settes på når man passerer. Skikkelig irriterende, hvorfor ikke vente et ekstra sekund så man er sikker på at man ikke blender?

Grunnene er nok at det sekundet man er forbi, så har man null mørkesyn ei lita stund. Om man faktisk er kompetent nok til å forstå når man skal slå på langlysene (og dermed ikke blender), så funker det fint. Samt at langlysene lyser generelt mye mer framover, så det skal i teorien ikke blende så mye til sidene så nært motgående bil. Men, folk har jo ikke kroppskontroll nok til å time dette riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...