Dubious Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Når jeg kjører lastebil og holder fartsgrensen, for så å ta igjen biler... Da ligger de godt under fartsgrensen, noe som påvirker både trafikkflyten og sikkerheten Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet--et-lite-mareritt/69987977 Skjønner det kanskje er fort gjort, men om man ikke snur etter 5 meter burde man virkelig miste lappen en god stund, da har man ingenting å gjøre bak rattet. Det er jo tross alt gule streker på høyre side av han... En kamerat har kjørt feil retning rund sentralbanestasjonen ved uhell en gang. Var sent på kvelden, når de forsatt bygde litt. Dårlige lys og ingen trafikk. Han skal rett over den nye hovedveien der det er blitt trikkeskinner, og opp brua, men presterer kjøre på feil side av skillene. Til hans forsvar er det den dag idag forsatt ikke en stor blå pil som indikerer påbudt kjøreretning. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 24 tatt i 60 sone, nedslående sier politiet... Kanskje fartsgrensen er satt alt for lavt? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Som oftest er det jo en grunn til at fartsgrenser er et sted, men ofte prioriterer dem helt feil sted å ha kontroll synes jeg. Ble tatt her om dagen mens jeg og passasjeren snakket om fartskontroller faktisk. Kl24 på en 70 sone midt i uka der det er tilnærmet ingen trafikk den tiden av dagen. Kan ikke si noe på det, er tross alt min egen feil, men skjønner ikke hva dem oppnår med skjult fartskontroll gjemt i en busk på den tiden av dagen på et så øde sted på en rett strekning. Prioriter heller veier der folk bor og ferdes, sentrumsområder, og så videre. Morsom baktanke etterpå var forresten 'hvor langt hadde jeg kommet før dem hadde kommet etter meg om jeg hadde gitt flatt pedal', ettersom de var kun 2 stykker, med en laser, og hadde parkert bilen cirka 200 meter unna i skogen så refleksene ikke synes. Ikke at jeg hadde gjort det, selvfølgelig, var en spøk med passasjeren for å indikere hvor skjult dem egentlig stod. Endret 9. juli 2018 av Darkbill Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Midt på natten og rett strekning? Skal ikke se bort ifra at de var ute etter å ta de som kjører fort nok til å miste sertifikatet der. Hvis du ikke kjørte veldig fort, er det kanskje litt underliøg at de stoppet deg. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 Midt på natten og rett strekning? Skal ikke se bort ifra at de var ute etter å ta de som kjører fort nok til å miste sertifikatet der. Hvis du ikke kjørte veldig fort, er det kanskje litt underliøg at de stoppet deg. Var ikke voldsomme greier nei, like over grensen. Ikke et sted der jeg har lest noen råkjører heller, ihvertfall ikke på en onsdagskveld når normale folk har jobb. Fulgte egentlig ikke med på speedo og var midt i samtale om laserkontroller faktisk, og plutselig så jeg et rødt lys på veien som en trafikkdirigent så lurte på om de enda ikke var ferdig med å legge ny asfalt, men dessverre... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. juli 2018 Del Skrevet 9. juli 2018 De har bilnummeret og politiet skal nok klare å huske på trynet ditt, så med mindre du kan bevise at du har vært en annen plass i det tidsrommet (Hypotetisk om du skulle stikke av) 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 10. juli 2018 Del Skrevet 10. juli 2018 Midt på natten og rett strekning? Skal ikke se bort ifra at de var ute etter å ta de som kjører fort nok til å miste sertifikatet der. Hvis du ikke kjørte veldig fort, er det kanskje litt underliøg at de stoppet deg. Ikke underlig at han ble stoppet. Om det var UP, så har de måltall å forholde seg til. X antall bøter og forelegg skal gis i løpet av året. Lenke til kommentar
Populært innlegg Snylter Skrevet 19. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2018 Ble vitne til det som lett kunne blitt en frontkollisjon i dag. En bil med campingvogn ble forbikjørt av en utålmodig og frustrert fyr som tynet alle sine 143hk for det de var gode for.. Mot kom en lastebil og den forbikjørende rakk ikke komme seg inn igjen.. Heldigvis la både motgående lastebil og føreren med campingvogn seg helt ut på sin side slik at de lå tre i bredden på et tidspunkt. Det var så grovt at jeg rett og slett følte behov for å stoppe fyren og gjorde det ved å kjøre forbi og bremse ned. Han med vogna la seg på siden av han, noterte info og lovet å sende videoen fra kameraet sitt til onkel sammen informasjon om føreren som kjørte forbi. 12 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Så, selvtekt med andre ord? Tullinger. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hansien Skrevet 20. juli 2018 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2018 I gitt setting er det helt innenfor med selvtekt. Det er tross alt snakk om å få stanset en person som mangler respekt for andres og sitt eget liv og overlevere denne personen og hans ugjerninger til myndighetene før han dreper noen. 13 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Så, selvtekt med andre ord? Tullinger. Du fikk med deg at han holdt på å drepe folk? Å skaffe seg tilstrekkelig informasjon til å få anmeldt vedkommende med et godt bevismateriale er etter mitt syn helt innafor i denne saken. Å bli stoppet hjalp nok på også, hans adferd etter stansen var en helt annen. Nødrett vil være et mer presist begrep enn selvtekt. 5 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 (endret) Morsom baktanke etterpå var forresten 'hvor langt hadde jeg kommet før dem hadde kommet etter meg om jeg hadde gitt flatt pedal', ettersom de var kun 2 stykker, med en laser, og hadde parkert bilen cirka 200 meter unna i skogen så refleksene ikke synes. Ikke at jeg hadde gjort det, selvfølgelig, var en spøk med passasjeren for å indikere hvor skjult dem egentlig stod. Jeg gjorde akkurat det engang. Gav ikke flat pedal heller. Jeg ble målt til 68 i en 60-sone. Midt på en vinternatt. Fyren med laser var svartkledd og uten refleks, plassert i en yttersving. De to andre satt klar i en bil i en oppkjørsel til et hus. Tror jeg kom meg et par kilometer unna før de innhentet meg, og sikkert en halv kilometer til før jeg forstod at blålysene bak meg ville at JEG skulle svinge av. Var oppriktig sikker på at det var en ambulanse. De tok det ganske pent. Jeg påpekte at fyren med laser burde hatt refleks slik at jeg hadde sett han da han forsøkte å stoppe meg da de spurte hvorfor jeg ikke stoppet. Endret 21. juli 2018 av Nedward 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Ble også selv, stoppet av politiet fordi jeg kjørte unna noen svære hull i vegen. De tok på blålys og jeg kjørte 3-400 meter før jeg skjønte at det var meg de ville ha tak i. De spurte hvorfor jeg ikke stoppet med en gang og hvorfor jeg svingte så mye, sa at jeg ville ikke ødelegge fjæringene på bilen og lurte på om han hadde drevet og kjørt ned i de store hullene i veien. Det ville han ikke svare på Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 I gitt setting er det helt innenfor med selvtekt. Det er tross alt snakk om å få stanset en person som mangler respekt for andres og sitt eget liv og overlevere denne personen og hans ugjerninger til myndighetene før han dreper noen. Jeg er skeptisk til at privatpersoner tar på seg politioppgaver og tvangsstopper andre biler..dette kaller vi på godt norsk "road rage". Ta gjerne bilnummer og kontakt politi, men fysisk stoppe andre biler er helt på kanten. Tviler på at Politiet anbefaler slik fremgangsmåte. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Det er godt mulig de ikke anbefaler det, men i den konkrete situasjonen var det i realiteten ikke så mange andre handlingsmønstre som var forsvarlig.. Mitt fokus var å sikre menneskeliv, med dette utgangspunktet var det slik jeg så det den eneste reelle handlingsmåten. Stansen ble foretatt uten økt risiko ved at jeg først kjørte forbi bilen og deretter satt på nødblink og reduserte hastigheten til stans på en rett og oversiktlig strekning. Jeg registrerer at du Sheldon C anbefaler å heller la vedkommende skape en dødsulykke enn å gripe inn, det har jeg ikke etikk til selv. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 La oss nå ikke overdramatisere.. Forbikjøringen var historie, det var ingen grunn til å "gripe inn" for å forhindre en dødsulykke. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. juli 2018 Del Skrevet 21. juli 2018 Politiet er uansett helt maktesløse ettersom de selv ikke så situasjonen. Med video kan jo saken bli en annen, men kjenner vi vårt eget Politi rett, så tviler jeg på at de i det hele tatt gidder å se på det. Derfor syns jeg det var helt på sin plass. Føreren fortjener og få den kjefta. Kanskje han virkelig innser at det han gjorde var livsfarlig, og kanskje han tenker seg godt om neste gang, før han prøver på noe liknende. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. juli 2018 Del Skrevet 22. juli 2018 Jeg var der, var du? Wow..der satt du meg på plass! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå