Darkbill Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 https://www.budstikka.no/trafikkulykker/e18/nyheter/mc-forer-omkom-i-ulykke-pa-e18/s/5-55-683084 Trist, men uten å henvise til akkurat denne saken, mange motorsykler som tar sjanser i køen akkurat her. Er greit at dem kjører mellom bilene, men sist jeg kjørte i rushen kommer dem fra alle sidene i full fart, på begge sider av lastebiler. Hadde aldri oppholdt meg ved siden av en lastebil som motorsykkel, ihvertfall ikke høyre side. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Kjører aldri ved siden av en lastebil, uansett om jeg selv kjører lastebil Enten foran, eller bak, selv når det er stillestående trafikk Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Oppholder meg aldri på høyre side av en lastebil enten i kø eller bevegelse, man vet aldri hva som kan skje der. Bak holder jeg avstand pga steinsprut, og kaster meg aldri inn foran lastebil. Ellers er jo hovedregelen, enten man kjører eller går, at har du tydelig blikkontakt i speil eller gjennom vinduet så har dere sett hverandre. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Er det noen trafikklys som blinker oransjt i Norge ifm nattetid? Jeg bor sentralt, men likevel rolig, så er noen trafikklys her på kryss ifm trafikkavvikling, men på natta er det jo sjeldent biler her. Likevel er de 'i drift' hele døgnet, mens i Nederland der jeg er fra er mange trafikklys i byene 'ute av drift' på natten siden det er lite til null trafikk, slik at man ikke kaster bort hverken strøm eller tid på folk som skal vente på rødt for ingenting Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Det finnes her i Bergen i alle fall. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Nesten alle lys i mitdbyen i Trondheim blinker når det passerer midnatt Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Da er det nok bare her det ikke er slik. Ufattelig irriterende å stå og vente på grønt 1min hvert kryss med null trafikk... 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Er litt "av og på" her i distriktet, enkelte lyskryss er gul-blink mens andre som er notorisk kjent for ulykker er regulert - men med mer aktive sensorer så de skifter til grønt raskere; så flyten i kjøringen er tilnærmet konstant. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Da er det nok bare her det ikke er slik. Ufattelig irriterende å stå og vente på grønt 1min hvert kryss med null trafikk... Send en forespørsel til teknisk etat; kanskje treffer du på noen som synes det er litt artig å endre på tekniske innretninger ... 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Send en forespørsel til teknisk etat; kanskje treffer du på noen som synes det er litt artig å endre på tekniske innretninger ... Kan ikke lysene fjernstyres via vegtrafikksentralen, eller noe sånt? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Kan ikke lysene fjernstyres via vegtrafikksentralen, eller noe sånt? Hvorfor sette en nettkabel på noe som kun operer på sensorer og en timer? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Hvorfor ikke koble trafikklys til nett når dette kan gjøre kvaliteten på en tjeneste bedre ved at man kan omkonfigurere de uten å dra ut dit fysisk og da endre hvordan de påvirkes av ulike sensorer? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Hvorfor ikke koble trafikklys til nett når dette kan gjøre kvaliteten på en tjeneste bedre ved at man kan omkonfigurere de uten å dra ut dit fysisk og da endre hvordan de påvirkes av ulike sensorer? Penger 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hvorfor ikke koble trafikklys til nett når dette kan gjøre kvaliteten på en tjeneste bedre ved at man kan omkonfigurere de uten å dra ut dit fysisk og da endre hvordan de påvirkes av ulike sensorer? Fordi ingen er interessert i at <insert hacker name here> skal kødde med trafikklysstyringen. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Fordi ingen er interessert i at <insert hacker name here> skal kødde med trafikklysstyringen. Det finnes fine måter å unngå slikt på. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det finnes fine måter å unngå slikt på. Det er bare det at de folkene som behersker dette neppe er tilgjengelig for å implementere, drifte og vedlikeholde et trafikkstyringssystem i <norsk by/tettsted>. I teorien er det ikke forskjell på teori og praksis, men i praksis er det det ... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det er ingen hindring for å ha et eget isolert nettverk til dette. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Kost / nytte... Er vel som med alt veirelatert I Norge. Kost kontra nytte av bra veier? Nja, ingen... Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Ikke direkte klage, men jeg er med på en gruppe på Facebook for yrkessjåfører. Og gud, jeg tror det er verdens mest sutrende folk. Går ikke en time uten at noen legger ut en melding, bilde eller video at "se på denne idioten som kjørte 1km/t over fartsgrensa!" eller "se på denne idioten som kryssa en sperrelinje ved uhell i to sekunder" osvosv... fei for egen dør sier nå bare jeg. Kunne ikke brydd meg mindre om kjøringen til andre med mindre dem tydelig påvirker trafikkflyten eller sikkerheten... 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå