Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

https://www.budstikka.no/trafikkulykker/e18/nyheter/mc-forer-omkom-i-ulykke-pa-e18/s/5-55-683084

 

Trist, men uten å henvise til akkurat denne saken, mange motorsykler som tar sjanser i køen akkurat her. Er greit at dem kjører mellom bilene, men sist jeg kjørte i rushen kommer dem fra alle sidene i full fart, på begge sider av lastebiler. Hadde aldri oppholdt meg ved siden av en lastebil som motorsykkel, ihvertfall ikke høyre side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppholder meg aldri på høyre side av en lastebil enten i kø eller bevegelse, man vet aldri hva som kan skje der. Bak holder jeg avstand pga steinsprut, og kaster meg aldri inn foran lastebil. Ellers er jo hovedregelen, enten man kjører eller går, at har du tydelig blikkontakt i speil eller gjennom vinduet så har dere sett hverandre.

Lenke til kommentar

Er det noen trafikklys som blinker oransjt i Norge ifm nattetid? Jeg bor sentralt, men likevel rolig, så er noen trafikklys her på kryss ifm trafikkavvikling, men på natta er det jo sjeldent biler her. Likevel er de 'i drift' hele døgnet, mens i Nederland der jeg er fra er mange trafikklys i byene 'ute av drift' på natten siden det er lite til null trafikk, slik at man ikke kaster bort hverken strøm eller tid på folk som skal vente på rødt for ingenting

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke koble trafikklys til nett når dette kan gjøre kvaliteten på en tjeneste bedre ved at man kan omkonfigurere de uten å dra ut dit fysisk og da endre hvordan de påvirkes av ulike sensorer?

 

Fordi ingen er interessert i at <insert hacker name here> skal kødde med trafikklysstyringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes fine måter å unngå slikt på.

 

Det er bare det at de folkene som behersker dette neppe er tilgjengelig for å implementere, drifte og vedlikeholde et trafikkstyringssystem i <norsk by/tettsted>.

 

I teorien er det ikke forskjell på teori og praksis, men i praksis er det det ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke direkte klage, men jeg er med på en gruppe på Facebook for yrkessjåfører. Og gud, jeg tror det er verdens mest sutrende folk. Går ikke en time uten at noen legger ut en melding, bilde eller video at "se på denne idioten som kjørte 1km/t over fartsgrensa!" eller "se på denne idioten som kryssa en sperrelinje ved uhell i to sekunder" osvosv... fei for egen dør sier nå bare jeg. Kunne ikke brydd meg mindre om kjøringen til andre med mindre dem tydelig påvirker trafikkflyten eller sikkerheten...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...