Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Går trafikken under fartsgrensen i venstre felt så kjører jeg forbi i høyre, dersom jeg allerede befinner meg i høyre felt. Da anser jeg det som kø og da er det tilatt. Jeg gjør ikke dette med lastebiler eller buss siden de har enorme blindsoner særlig på høyre side.

Det var kø og saktegående trafikk men fikk likevel bot. Nå skal det sies at jeg lå 10kmt over fartsgrensa (forsinket til møte, tullestress) og de 2 andre feltene lå 10-20kmt under fartsgrensa bumper2bumper med tidvis ned i 20-40kmt (90 i området). De stoppet meg først og fremst pga farten men la på (forbikjøring på høyre side) fordi jeg passerte andre kjøretøy på høyre side og ant. pga. irritasjon for at jeg ikke stoppet i den smale veiskulderen.

Ung, stressa og ambisiøs var jeg mest opptatt av å rekke møtet etter levering i barnehage fremfor å diskutere trafikkregler som jeg forventer at politiet skal kunne. Men jeg forstår jo at heretter bør man nekte alt og undersøke nøyere ;).

Smart kjøring ift. landets tidvis merkelig regler? Neh, ungdommelig trass og litt stressa i tidsknipa.

Begge gangene jeg i mitt liv har blitt stoppet i kontroll og fått bot kjørte jeg også en litt sporty, prangende bil med en farge som skiller seg ut. Jeg kjørte ikke noe annerledes med den enn andre biler. Men jeg lå nok oftere 5-10kmt over fartsgrensa på motorvei enn jeg gjør nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korrekt. Jeg mente ikke at boten var feilaktig.

Jeg informerte om at jeg fikk bot for forbikjøring på høyre side siden det ble diskutert.

Oppfattet at andre mente den var feilaktig. 

PS.

Og jeg forsvarer på ingen måte at jeg lå 20kmt over farten til de i venstre felt (som presisert). Man har gjort ting i yngre alder man ikke alltid står inne for.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvordan blir man tatt/hvorfor godtar folk forelegg for belte i buss egentlig? Man behøver jo ikke ha på beltet når man er parkert osv, som man er når veivesenet kommer inn i bussen for å sjekke...

Jeg vil anta at det er svært uvanlig å ta av seg beltet hver gang bussen stopper uten å skulle av bussen. Man kan da kanskje med rimelig sikkerhet anta at de uten belte som fortsatt sitter i setet, aldri hadde på seg belte.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...