Sexylubb1 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Hvorfor det? Det er fint å kunne planlegge å ha litt bedre tid. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Planlegge? Det sier seg selv at det blir glatt når det snør. Behøver ikke påminnelse på forsiden av VG hvert snøfall... 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Som bilberger kan jeg bekrefte at det er særdeles mange som må ha en påminnelse om at det kan være glatt. 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Planlegge? Det sier seg selv at det blir glatt når det snør. Behøver ikke påminnelse på forsiden av VG hvert snøfall... Hadde det vært bedre for deg om det kun sto "Obs, det er meldt snø i morgen"? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg klarer meg fint med å se ut vinduer, se snø, og skjønne det er glatt. Klarer man ikke forstå det uten avis bør man ikke ha førerkort. 5 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg klarer meg fint med å se ut vinduer, se snø, og skjønne det er glatt. Klarer man ikke forstå det uten avis bør man ikke ha førerkort. Dessverre er ikke alle som deg. Slik er det bare. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg klarer meg fint med å se ut vinduer, se snø, og skjønne det er glatt. Klarer man ikke forstå det uten avis bør man ikke ha førerkort. Noen står gjerne opp noen minutter tidligere om de vet det blir dårlig vær. Kanskje greit å vite det da? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Joda, jeg skjønner jo det, men jeg ser jo værmeldingen. Er bare måten det skrives på i VG hver gang det kommer snø, som om folk er stokk dumme eller som om vi bor i et tropisk land og det er første gang det snør... 'OBS OBS snø imorgen og svært glatte forhold' ?? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Jeg har ingen interesse av værmeldingen, med mindre det er så dårlig vær at det kan være jeg får problemer med å komme meg på jobb eller det er fare for liv og helse. Setter pris på at de sier fra i flest mulig medier om det skulle være sjans for det. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Så jævla lei de helvetes bompengene. Jaja. Er vell elbil en skulle hatt. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Fort deg mens du fortsatt kan nytte godt av alle fordelene. Når de blir like dyre som ordentlige biler bytter du bare til hva du vil. Miljøgevinsten er uansett minimal så ikke tenk på det.. Endret 12. mars 2018 av H.A.M. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Fort deg mens du fortsatt kan nytte godt av alle fordelene. Når de blir like dyre som ordentlige biler bytter du bare til hva du vil. Miljøgevinsten er uansett minimal så ikke tenk på det.. Tja. Får se. Trenger en høyere stabil inntekt. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 https://www.gjengangeren.no/trafikk/up/nyheter/politibil-pakjort-av-vogntog-pa-e18/s/5-76-759789#am-commentArea Og her er grunnen til at det i bla.a Nederland og Tyskland brukes et 'følg meg' skilt ved trafikkstopp så bilen følger etter polisen til et trygt stoppested. De gangene jeg har blitt stoppet på E18 har jeg bare skrudd på blinklyset og forsatt noen kilometer til neste avkjøring for å stoppe uten at trafikk suser forbi i 100km/t... En gang begynte han blinke fælt på meg og lurte på hvorfor jeg ikke stoppa før... 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 i USA så har de "ropert" på bilene sine hvor de kommanderer deg til å kjøre av veien ved neste avkjørsel da det er farlig å stoppe på motorveien eller i mindre trafiikerte veier å svinge av på en stikkvei eller parkeringsplass Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Samme her en gang for 10ish år siden. Motorsykkel i sivil (med hvit politihjelm) og en dame ikledd sivil bakpå (aldri sett før og smått weird). De ville stoppe meg med blåblink og sirene, jeg kjørte til neste avkjøring hvor jeg kunne stoppe trygt på en avkjøring fremfor i veiskluderen på 6-felts motorvei. Ga signal i speilet og satt på blinkeren. Veiskulderen der de ville stoppe meg var under 2m bred. Fikk også spørsmålet "Vi har kjørt etter deg og bedt deg stoppe helt siden xxx, så du oss ikke?". Var snakk om 400m. Svarte "Jeg så dere men ville finne et trygt sted å stoppe først" og politiet "Du må stoppe med en gang", "Okei". Boten var for å kjøre forbi i høyre felt på 6-felts motorvei hvor jeg svarte "Kan dere ikke da sørge for at folk ikke ligger å camper i venstrefeltet og midtfeltet som er sjoka fulle og lar høyrefeltet være pip åpent?". Han tittet litt brydd ned og sa "joda vi har en kampanje gående på det der". Ca. 10 år siden Katalogiserte hele greia som "stupid stuff that mostly happen in norway". Endret 13. mars 2018 av Theo343 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Lærdommen er å ikke legge seg tilbake til venstre etter at en har kjørt forbi til høyre, da det er en passering, ikke en ulovlig forbikjøring Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Lærdommen er å ikke legge seg tilbake til venstre etter at en har kjørt forbi til høyre, da det er en passering, ikke en ulovlig forbikjøring Nei. § 12.Forbikjøring 1. Forbikjøring skal skje til venstre. Likevel skal følgende gjelde: a) Når forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving, skal forbikjøring skje til høyre. b) Forbikjøring av forankjørende eller stillestående sporvogn kan foregå til høyre. c) Er trafikken så tett at kjøretøyene opptar alle kjørefelt i kjøreretningen og kjøres med en fart som er bestemt av kjøretøyet foran, kan kjøretøy i ett felt kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt. d) Kjørende i kjørefelt som er forbeholdt bestemte trafikanter, kan kjøre forbi til høyre for kjøretøy i annet felt. Endret 13. mars 2018 av steinrawr Lenke til kommentar
LesterNoogie Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Går trafikken under fartsgrensen i venstre felt så kjører jeg forbi i høyre, dersom jeg allerede befinner meg i høyre felt. Da anser jeg det som kø og da er det tilatt. Jeg gjør ikke dette med lastebiler eller buss siden de har enorme blindsoner særlig på høyre side. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Er det samme om du ligger i venstre, du kan skifte til høyre felt uten å øke farten betraktelig = ikke forbikjøring Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Lærdommen er å ikke legge seg tilbake til venstre etter at en har kjørt forbi til høyre, da det er en passering, ikke en ulovlig forbikjøring Jeg lå i høyrefeltet helt til de stoppet meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå