Dubious Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Ikke direkte lovlig, men om bildet er tatt fra vinduet så kan du skyte vinduene med luftgevær, sånn omtrent rett foran fører Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Klistremerker i frontruta Slike som bare går i biter når man skal fjerne dem. EDIT: Skyte med luftgevær, stjele vindusviskere og tømme dekk ville jeg absolutt ikke anbefalt. Ene er potensielt livsfarlig og idiotisk. Et uskyldig klistremerke midt i førerens synsfelt som er litt hassle å fjerne når man står der i kulda etter kinoen er dog en annen sak. Ikke nødvendigvis så store som vist i videoen. Endret 4. mars 2018 av Theo343 1 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Skyting med luftgevær, flate dekk og fravær av vindusviskere må da være de eneste logiske løsningene på problemet. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Kan nok berolige samtlige med at det ikke blir gjort noe som helst som kan komme til å inkriminere meg selv for å få bukt på dette problemet Men et lite klistremerke på frontruta var kanskje ikke den dummeste ideen. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Take pictures EDIT: Trenger ikke kjøpe disse men noen ideer https://www.myparkingpermit.com/no-parking-stickers Beste måten å få folk til å slutte å parkere der de ikke skal. Flourecent slik at de lyser pent opp når man kommer ut fra kinoen. And the best part... Endret 4. mars 2018 av Theo343 2 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Får jeg spørre om de står ulovlig parkert? Det er da meget vanlig at halve veibredden er fylt opp med parkerte biler. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 (endret) Det er satt opp parkering forbudt skilt i alle retninger på hver side av veien , ganske vanskelig å ikke få det med seg. Brannvesenet har tilkalt politi ved flere anledninger å fått jagd folk ut fra kino og konsert salene for å få de til å flytte bilene sine for at brannbilen ikke kommer seg forbi. Så ja, de står i svært stor grad ulovlig parkert, og er en plage for de fleste beboerne i området, for står de ikke ulovelig midt i veien står de sameienes parkeringsplasser. Det er bare så synd at politiet ikke har resurser til å ta tak i det annet enn å skrive noen advarsler i lokalavisen som ikke blir hørt på. Endret 4. mars 2018 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Du må snakke med de kommunale parkeringsvaktene, da det som regel er deres jobb å få bilene tauet bort Så blir det opp til de om de har behov for hjelp fra politiet Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. mars 2018 Del Skrevet 4. mars 2018 Hehehe, kommunale parkeringsvakter . Slikt har vi ikke på bygda. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hva med borttauing på eiers regning? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hva med borttauing på eiers regning? Da må parkeringsvakter elle politiet inn i bildet først Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hehehe, kommunale parkeringsvakter . Slikt har vi ikke på bygda.Hvem deler ut bøter? I gata mi er det parkering forbudt på vinteren, så brøytebilen kommer forbi. Likevel står det en haug idioter parkert med en halvmeter klaring til fonna, så det blir vanskelig selv for vanlige biler å komme forbi, jeg måtte opp i naboens bed flere ganger. Ringte kommunen en dag jeg var lei, og en time etter hadde 7-8 biler fått en fin gul lapp. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hvem deler ut bøter? I gata mi er det parkering forbudt på vinteren, så brøytebilen kommer forbi. Likevel står det en haug idioter parkert med en halvmeter klaring til fonna, så det blir vanskelig selv for vanlige biler å komme forbi, jeg måtte opp i naboens bed flere ganger. Ringte kommunen en dag jeg var lei, og en time etter hadde 7-8 biler fått en fin gul lapp. De ytterst få ganganne det har blitt delt ut noen bøter er det politiet som har gjort dette. Ellers er det et privat selskap som deler ut bøter til de som ikke har betalt i parkeringshuset, men de bryr seg ikke om hva som skjer utenfor dessverre. Vet om flere i sameiet jeg bor i som har sendt klager til kommunen uten dette har vist store resultater... Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Hvem deler ut bøter? I gata mi er det parkering forbudt på vinteren, så brøytebilen kommer forbi. Likevel står det en haug idioter parkert med en halvmeter klaring til fonna, så det blir vanskelig selv for vanlige biler å komme forbi, jeg måtte opp i naboens bed flere ganger. Ringte kommunen en dag jeg var lei, og en time etter hadde 7-8 biler fått en fin gul lapp. De ytterst få ganganne det har blitt delt ut noen bøter er det politiet som har gjort dette. Ellers er det et privat selskap som deler ut bøter til de som ikke har betalt i parkeringshuset, men de bryr seg ikke om hva som skjer utenfor dessverre. Vet om flere i sameiet jeg bor i som har sendt klager til kommunen uten dette har vist store resultater... Prøv å ringe politiets ikke-nødnummer neste gang da, har de ikke for mye å gjøre kan det fort være de tar en tur. 3-4 kvelder med det så skal du se folk skjerper seg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2018 Del Skrevet 5. mars 2018 Det private selskapet har ikke lov til å gi bøter utenfor parkeringshuset, men hadde de hatt lov så skal jeg garantere deg at de hadde bøtelagt de også Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Hva med borttauing på eiers regning? Da må parkeringsvakter elle politiet inn i bildet først Ikke når parkeringsplassene tilhører eks. et firma. På en tidligere arbeidsplass ringte respesjonisten etter borttauing stadig vekk på eiers regning. Men man kan vel ringe et nummer hos komunen. Endret 6. mars 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Har du sjekket dine påstander mot regelverket som kom i 2017, Theo343? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Regler endres stadig vekk så ant. ikke snylter. Hva sier reglene fra 2017? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Vilkårsparkering må merkes og håndheves etter forskriften. Det er heller ikke tillatt for private å pålegge eieren kostnaden, det er brukeren som er ansvarlig for bruken. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Det er fælt at det i det hele tatt trengs å skrives i avisa 'OBS glatte veier imorgen på grunn av snøfall' hver gang det er meldt litt snø eller minus... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå