Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å dra denne konklusjonen når det kommer til vask i automat, og bruk av børster på selvvask.

Hvor ofte tror du disse børstene blir rengjort, eller aller helst - byttet ut? 

 

Disse børstene drar med seg all dritten fra alle mulige biler, drar det med seg rundt, og legger det så ned på neste bil.

 

De børstene som du finner på selvvask er det mange som bruker til å først vaske felgene sine. Deretter legger de kosten ned på bakken, før de går over panseret og alle andre paneler. Du vil så absolutt ikke, for hver pris, bruke denne børsten på din egen bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier å dra denne konklusjonen når det kommer til vask i automat, og bruk av børster på selvvask.

Hvor ofte tror du disse børstene blir rengjort, eller aller helst - byttet ut?

 

Disse børstene drar med seg all dritten fra alle mulige biler, drar det med seg rundt, og legger det så ned på neste bil.

 

De børstene som du finner på selvvask er det mange som bruker til å først vaske felgene sine. Deretter legger de kosten ned på bakken, før de går over panseret og alle andre paneler. Du vil så absolutt ikke, for hver pris, bruke denne børsten på din egen bil.

Ved ca 100.000 vask skal de byttes. I praksis ca hvert femte år på trafikkerte stasjoner. Kilde- Esso Slemmestad

 

Hadde heller benyttet maskinvask enn børster på selvvask av selvsagte grunner.

Sommerbilen vaskes kun for hånd. Hverdagsbilen byttes årlig så den rekker knapt å bli ripete etter 6-7 maskinvask - ellers såper jeg inn og og spyler bilen 3-4 ganger på jobb, samt polerer 2 ganger i året.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Mor fikk parkeringsskade og kom tilbake til bilen med en lapp under frontruta med telefonnummer. Har sendt inn skaden til forsikring med nummer. De ordner resten, eller? Behøver vel ikke ringe vedkommende?

Jeg hadde kontaktet vedkommende før jeg hadde gått til forsikringsselskapet. Er skaden liten så den er under egenandelen kan det være likegreit å gjøre opp seg i mellom.

 

Jeg hadde uansett kontaktet den som la igjen lappen og takket for ærligheten.

Endret av Hansien
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da jeg skulle svinge ut på hovedveien fra gårdsplassen i natt kom det en bil og blinka med fjernlysene mot meg to ganger. Det viste seg å være en politibil. Dette er mer en forundring enn irritasjon, men hva i all verden mente de med det? Det er ingen feil med lysene på bilen min og det var ikke noe rart langs veien hvor de kom fra.

Lenke til kommentar

 

Mor fikk parkeringsskade og kom tilbake til bilen med en lapp under frontruta med telefonnummer. Har sendt inn skaden til forsikring med nummer. De ordner resten, eller? Behøver vel ikke ringe vedkommende?

Jeg hadde kontaktet vedkommende før jeg hadde gått til forsikringsselskapet. Er skaden liten så den er under egenandelen kan det være likegreit å gjøre opp seg i mellom.

 

Jeg hadde uansett kontaktet den som la igjen lappen og takket for ærligheten.

En får vel muligheten til å gjøre opp for seg utennom forsikringsselskapet når en tar kontakt med selskapet.

 

Jeg ville uansett gått via forsikringsselskapet. Som den som har fått påført skadd er man mye mer sikret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg skulle svinge ut på hovedveien fra gårdsplassen i natt kom det en bil og blinka med fjernlysene mot meg to ganger. Det viste seg å være en politibil. Dette er mer en forundring enn irritasjon, men hva i all verden mente de med det? Det er ingen feil med lysene på bilen min og det var ikke noe rart langs veien hvor de kom fra.

 

Kanskje de syntes at du burde ha ventet med å kjøre ut på veien til de hadde passert?

 

Eller blinket de på deg før du hadde kjørt ut på veien? I så fall var det vel for å gi deg et ekstra varsel om at de kom. (Selv om du ser dem, så vet ikke de at du har sett dem.)

Lenke til kommentar

Hvem får egentlig skylden dersom jeg foretar en forbikjøring på en veldig oversiktlig strekke, ligger i venstrefelt, og ut fra en liten sidevei er en bil som skal inn på feltet jeg ligger i og bare ser den veien trafikk egentlig skal komme fra. Hvis det ga mening? Så et slikt tilfelle her om dagen og fikk meg til å lure.

 

Den som forbikjører hadde jo god sikt, mens bilen som kommer fra sideveien har vel vikeplikt selv om man ligger i feil felt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...