Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

Ikke direkte trafikk... Men de som steller seg i bilvask køen for Å SÅ gå inn og kjøpe selve vasken...

Er dette egentlig så irriterende da?

Må jo stå og vente 10-15 minutter på hver av bilene foran uansett.

Har rusla inn på stasjonen og kjøpte meg en pølse mens bilen har stått utenfor i kø før jeg.

Må jo sette bilen et sted når man skal inn for å kjøpe vasken også. Hvorfor ikke bakerst i køen først som sist?

Føler bare det er litt småfrekt, som om man parkerer foran vareutlevering ved Elkjøp, for å så gå inn og kjøpe vaskemaskinen, så man slipper vente om noen skulle hentet noe før deg.

 

Kommer selvfølgelig an på hvor, når og hvor mange som venter. Men husker jeg var liten en gang, med far på bilvask, og bilen foran gjorde det sammen. Køen bevegde seg, så vi kjørte bare rundt denne bilen. Da var ikke han særlig fornøyd når han kom tilbake til bilen sin.

Endret av Darkbill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå som vi snart nærmer oss vår, greit å ha med denne her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1661892&page=104&do=findComment&comment=24306958

 

Ren idioti med hest på veien, en av fordelene med hester er at de ikke krever asfalt der de skal gå så finn en turrute utenfor trafikkerte veier, og hvis du absolutt må gå langs veien sørg for at hesten takler bilene som naturlig hører hjemme der. Hvis hesten din ikke takler trafikk og du ikke kan gå andre steder enn på vei skulle du ikke kjøpt hest i første omgang.

 

 

I følge trafikkreglene (sjekk de på lovdata.no) er hest et kjøretøy. Kjøretøy skal bruke kjørebanen. Og faktisk har ikke hesteekvipasjer tillatelse til å bruke fortau, gangvei eller gang- og sykkelvei. Offentlige veier kan brukes av alle, det er kun motorveier som forbeholdt biler (og motorsykler). Og på grunn av vegtrafikklovens §3, så er du pålagt å vise hensyn hvis noen (helt lovlig) ferdes per hest i kjørebanen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er dette egentlig så irriterende da?

Må jo stå og vente 10-15 minutter på hver av bilene foran uansett.

Har rusla inn på stasjonen og kjøpte meg en pølse mens bilen har stått utenfor i kø før jeg.

Må jo sette bilen et sted når man skal inn for å kjøpe vasken også. Hvorfor ikke bakerst i køen først som sist?

Føler bare det er litt småfrekt, som om man parkerer foran vareutlevering ved Elkjøp, for å så gå inn og kjøpe vaskemaskinen, så man slipper vente om noen skulle hentet noe før deg.

 

Kommer selvfølgelig an på hvor, når og hvor mange som venter. Men husker jeg var liten en gang, med far på bilvask, og bilen foran gjorde det sammen. Køen bevegde seg, så vi kjørte bare rundt denne bilen. Da var ikke han særlig fornøyd når han kom tilbake til bilen sin.

Ja, det kommer veldig an på hvor du er og hva slags type bilvask det er. Jeg har opplevd dette i bilvasken jeg vanligvis bruker (Statoil/CirklejerK Forus, for de som er interessert), og der er maskinen sånn at man bare mater på med biler. Bilene beveger seg og har 2-3 m avstand inne i hallen. Altså hindret denne tomsingen oss som kom bak, og det ble et styr med rygging for å komme seg rundt han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge trafikkreglene (sjekk de på lovdata.no) er hest et kjøretøy. Kjøretøy skal bruke kjørebanen. Og faktisk har ikke hesteekvipasjer tillatelse til å bruke fortau, gangvei eller gang- og sykkelvei. Offentlige veier kan brukes av alle, det er kun motorveier som forbeholdt biler (og motorsykler). Og på grunn av vegtrafikklovens §3, så er du pålagt å vise hensyn hvis noen (helt lovlig) ferdes per hest i kjørebanen.

 

Jeg snakker folkevett og ikke lov i denne sammenheng, at det henger ting igjen fra gamledager endrer ikke det faktum at ingen bruker hest for transport i disse dager. Jeg mener at hester skal holdes like mye vekk fra fortau, gangvei, gang og sykkel stier som de burde holdes vekk fra veier.

 

Jeg er lovpålagt å vise hensyn, men jeg tror jeg fortsatt har lov til å kalle den som rir hesten en idiot for å gjøre det langs veien og foreslå at han burde ri andre steder.

Lenke til kommentar

 

I følge trafikkreglene (sjekk de på lovdata.no) er hest et kjøretøy. Kjøretøy skal bruke kjørebanen.

 

Jeg snakker folkevett og ikke lov i denne sammenheng.

 

 

Hvis du er uenig i lovverket anbefaler jeg deg å bli politiker for å være med å endre lover og regler. Vi andre er pålagt å følge eksisterende lovverk, også selv om det kan synes utdatert. Trafikkanter har ikke lov å si at denne regelen gidder jeg ikke å følge, for jeg liker den ikke. Hvis alle gjør dette, med hver sine regler, så blir det farlig å ferdes i trafikken, for alle.

 

Et eksempel: Det at mange tror at syklister er pålagt å leie sykkelen over gangfelt (fotgjengeroverganger) blir ikke mer rett fordi mange tror det. I trafikkreglene står det at syklister har lov å sykle i gangfelt, på lik linje med å sykle på fortau. Fortaussyklingsregelen er riktignok et unntak fra hovedregelen om en sykkel er et kjøretøy og derfor i utgangspunktet skal ferdes i kjørebanen, men regler er regler.

 

Myke trafikkanter er ikke pålagt å kunne trafikkreglene (det er selvsagt en fordel om de kan de, men det finnes ingen trafikkale krav for å gå eller sykle), men alle som har sertifikat for å kunne kjøre et motorkjøretøy er ikke bare pålagt å kunne de fleste reglene sånn noenlunde, men ALLE, og ikke bare sånn noenlunde, men til fingerspissene.

 

Uansett om du personlig synes at hesteekvipasjer ikke bør ferdes på trafikkerte veier, så er de altså kjøretøy i følge dagens trafikkregler. Etter mørkets frembrudd skal de merkes med reflekser og lys. Og bilistene er pålagt å vise hensyn til de. Sånn ER det. Godta det, eller bli politiker!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ikke direkte trafikk... Men de som steller seg i bilvask køen for Å SÅ gå inn og kjøpe selve vasken...

 

... får vasket bilen sin før deg.

 

Neste gang vet du hvor du skal sette bilen din før du går inn for å betale.

(I hvert fall hvis du ikke skal på do først og deretter bestille en schnitzel to go.)

 

Er det ikke vanlig med betalingsautomater utenfor porten til vaskehallen?

Lenke til kommentar

Var på Esso. Kjøpte bilvaskbillett. Går ut og kjører bilen mot vaskehallen, rett foran meg smetter en bil. Kjører til vaskeporten. Han går ut av bilen, låser den og går inn på stasjonen. Det er ikke greit ass.

Var fristende å parkere på andre siden av vaskehallen, vente til bilvasken hans gikk i tørkeprogrammet for så å gå inn på stasjonen for å spise en ventepølse. Så kunne han sitte der litt, dusten.

Endret av H.A.M.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var på Esso. Kjøpte bilvaskbillett. Går ut og kjører bilen mot vaskehallen, rett foran meg smetter en bil. Kjører til vaskeporten. Han går ut av bilen, låser den og går inn på stasjonen. Det er ikke greit ass.

Var fristende å parkere på andre siden av vaskehallen, vente til bilvasken hans gikk i tørkeprogrammet for så å gå inn på stasjonen for å spise en ventepølse. Så kunne han sitte der litt, dusten.

Det er akkurat det jeg mener, frekt! Ikke direkte sniking, akkurat som når noen går forbi en kø til et utested eller lignende og kjenner noen I køen og steller seg med dem..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En strekning forbi en barneskole har 40kmt, jeg ligger i 39-42kmt. Fartsgrensen varer et stykke forbi skolen før den går opp til 50. Litt før vi kommer til 50 skiltet tuter fjotten (ung med caps) bak meg og ligger i rumpa de neste 5km før han svinger av. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvordan forløp samtalen når han kom tilbake og du skjelte ham loddrett ut? Tok han selvkritikk?

Hadde skjelt ham ut om det faller i min natur å være like uoppdragen og på et like lavt nivå som ham. Det gjør det ikke, da dette er mer en irritasjon i hverdagen enn et liv-eller-død problem med et behov for kollektiv utskjelling. Noen mennesker er bare enklere individer enn andre, og de må vi fint leve med. Endret av H.A.M.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Var på Esso. Kjøpte bilvaskbillett. Går ut og kjører bilen mot vaskehallen, rett foran meg smetter en bil. Kjører til vaskeporten. Han går ut av bilen, låser den og går inn på stasjonen. Det er ikke greit ass.

Var fristende å parkere på andre siden av vaskehallen, vente til bilvasken hans gikk i tørkeprogrammet for så å gå inn på stasjonen for å spise en ventepølse. Så kunne han sitte der litt, dusten.

Det er akkurat det jeg mener, frekt! Ikke direkte sniking, akkurat som når noen går forbi en kø til et utested eller lignende og kjenner noen I køen og steller seg med dem..

 

 

Har en to-delt vaskehall på bensinstasjonen her. Kjører inn i hall 1 som er selvvask hvis en vil bruke 50 kroner ekstra på å høytrykkspyle bilen selv før bilvasken er ledig, og venter der til hall 2 er ledig. Andre kunder står i kø utenfor men kan se inn på bilvasken hvor lang tid det er igien.

Problemet der er folk som bruker eksepsjonell lang tid i hall 1, når hall 2 er ledig og det hjelper ikke når de kan gå inn på bensinstasjonen fra hall 1 og kjøpe seg en burger mens de venter....

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Blir mer småriper i lakken enn ved normal/god håndvask. Sistnevnte går jo an å gjøre like dårlig som maskinvask, sett folk som drar helsvart svamp rundt, som om vaskebøtta ikke eksisterer.

Skal du høre på detailergutta så vasker du feil uansett. "Svamp burde vært ulovlig på lakk" og har du ikke brukt spesialshampo som koster like mye per liter som en tur ut på byen så kunne du nesten like gjerne ha tegnet på bilen med en stein.

Lenke til kommentar

Skal du høre på detailergutta så vasker du feil uansett. "Svamp burde vært ulovlig på lakk" og har du ikke brukt spesialshampo som koster like mye per liter som en tur ut på byen så kunne du nesten like gjerne ha tegnet på bilen med en stein.

Problematikken med mange detailere er at de bare ser sin måte å vaske bilen rett på.

 

Det er hundre måter å vaske en bil på hvor ti av de er en dårlig måte å vaske på. Unngå de ti og du får et resultat som fint gir deg den blankeste bilen i gata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...