Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting som gjør meg oppgitt er:

- du blinker ut for å skifte til venstre felt, legger deg kontrollert over

- den som var foran deg i høyre felt hiver seg over i venstrefeltet rett foran deg og bare millisekunder etter deg uten å blinke.

Jeg klarer ikke å fatte og begripe hvordan folk som tror rushtrafikk er det samme som kassakøer på rema1000 har fått førerkort. Noen ganger skulle man ønske man kjørte "radiobil".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Parkerer lastebilen, går inn for å skvette og fylle på en dose kaffe og kommer ut igjen til dette: 20180125_200311.jpg

Det som er trist er at jeg på ingen måte er overrasket.

Jeg er ikke helt med på at dette er så galt?

Sitter det ikke en person i bilen..venter sikkert på noen som er inne og handler?

Flytter seg sikkert hvis du ikke kommer forbi.

Lenke til kommentar

I det siste er det to ting som har irritert meg gjentatte ganger:

- Folk som gasser på i det du skal foreta en forbikjøring, og håper at du ikke skal legge merke til det (jeg kjører med CC...)

- Det er farlig overraskende mange som ikke vet at de har vikeplikt for deg om du kjører inn i rundkjøringa først. Kommer bare i rasende fart fra venstre og forventer at jeg skal vike

:nei:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte bak ei dame i Tesla-SUV. Hun lot være å bruke blinklys i 2 svinger og 3 rundkjøringer (samtlige vi var gjennom). Første gangen blinklyset kom på var i flettefeltet ut på motorveien og da forble det på i 2 km.

Hadde blitt mye blinking om vi skulle ha blinket i alle svinger

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte bak ei dame i Tesla-SUV. Hun lot være å bruke blinklys i 2 svinger og 3 rundkjøringer (samtlige vi var gjennom). Første gangen blinklyset kom på var i flettefeltet ut på motorveien og da forble det på i 2 km.

Haha en artig skrivefeil der ja :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Klarer vel kjøre mellom der?

Jeg er ikke helt med på at dette er så galt?

Sitter det ikke en person i bilen..venter sikkert på noen som er inne og handler?

Flytter seg sikkert hvis du ikke kommer forbi.

Største problemet er at det er god plass på begge sider av bilen til venstre og det er heller ingen parkeringsplass der den Porschen står. Jeg hadde fortsatt tatt bilde og klaget omså jeg hadde sitt der i en personbil.

Utfordringen min her er ikke bredden, men lengden på min bil. Om ikke den Porschen hadde flytt seg ville jeg sperret for innkjøringen for andre kjøretøy og mest trolig ville brilla på bilen min huket med seg den bilen på en måte som ikke er skånsom.

Men ta det helt med ro folkens, det var mange måter å løse dette på.

1. Vente

2. Selv sette seg bak rattet og parkere bilen der den egentlig skulle ha stått.

3. Rygge rundt bygget, snu og kjøre ut andre veien.

4. Hekte en vinsj i bilen og flytte den.

5. Gå inn og spørre hvem som eier og be den om å flytte den.

6. Be passasjeren flytte bilen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Antal gonger eg har blinka mens eg totalt fråverande er på veg inn i ein hårnålssving er for flaut til at eg torer å nemne det høgt...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fy f**'n folk er dårlige på isen. Igår var is med vann på, spesielt i nabolaget med gammal snø. Alle skled rundt overalt, inkludert meg. Men jeg kom meg fram og forstår jeg må rygge ned hvis jeg sklir sidelengs og handle kjapt. Forstår jeg ikke får stoppet overalt. Forstår at dersom jeg skal svinge kan jeg ikke røre bremsen en gang. Men det var det få som forstod! Så folk skled alle kanter, holdt bremsen inne så du hørte ABS en I hele nabolaget ned isete bakker...

Og noen idioter som bare på liv og død skal tenke vikeplikt. Kommer ned en isete bakke og på bunnen kommer en bil fra høyre i det jeg sliter med å bremse. Blinker fibrilsk med fjernlys for å advare han at 'vent, det er glatt og jeg sklir' og han bare forsetter å kjøre. I mørket, så han så lysa godt. Han stopper til slutt og forstår det midt i krysset foran meg og får stoppet en halv meter unna han...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har åpenbart ikke mye kontroll når du seiler ned en bakke og må blinke på folk som du har vikeplikt for for å unngå å kollidere, men så er det visst alle andre rundt deg som er idioter.

Flott å uttale seg uten å vite noe som helst om situasjonen. Seile ned en bakke? Hvor får du det fra? Jeg kom hjem fra en tur hvor det ikke var særlig glatt ved avgang. Det er vel umulig å vite eller se I mørket hvor glatt denne 'bakken' er i mørket på vei hjem like ved dit jeg skal.

Og jeg kjørte ikke ned fort mens jeg så det var en bil som jeg hadde vikeplikt for som du indikerer nei.

Nyveien

https://goo.gl/maps/PyNk6WNDPR62

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...