Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

At syklister blir påkjørt av folk med førerkort skal ikke være til hinder for god sikring og opplæring samt krav til syklister som ferdes i trafikken/veibanen. Syklister har ikke mindre behov for denne kunnskapen.

Man kan jo bare tenke seg hvordan situasjonen hadde vært om de som i dag må gjennom opplæring før de ferdes i trafikken ikke hadde hatt disse kravene ;)

Hvis man ikke ønsker å gjennomføre slik opplæring/serifisering får man holde seg unna veibanen som er fult mulig selv der jeg sykler fra og har mange mil til jobb.

Det er bare det at det ikke er noen dekning for at ting blir tryggere, snarere tvert imot, dataene vi ha tyder på at det blir mer utrygt, er dårligere for folks helse og koster mye penger. Derfor er det en dårlig ide.

AtW

Skjønte ikke helt hva du mente med dette?

Selvsagt skal man som bilist vise hensyn til myke trafikanter, og respektere deres rettigheter, og være ekstra oppmerksom, nettopp fordi de mye trafikantene stort sett alltid vil komme "tapende" ut av et sammenstøt.

Og det er helt sikkert en del bilister som hadde hatt godt av en ekstra runde på dette.

(Passe på syklistene som kommer i sykkelfeltet før man svinger, holde god avstand til syklister etc.)

Men tror definitivt også at en del syklister hadde hatt godt av å få litt opplæring i oppførsel i trafikken.

Selv om man ser en del uvettig kjøring, ser jeg vel så mye uvettig sykling....

(Kjøring på rødt lys, kjøre ut i kjørebanen uten å se seg bakover, sykling i mørket uten lys, sykle sakte midt i kjørebanen etc...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går kjørte jeg etter en polskregistrert Toyota. Det røyk så mye av denne, og det luktet så vondt at jeg måtte holde god avstand til den. 
Selv om jeg lå godt bak den, ble jeg uvell av røyken som seg inn i kupeen...

Hvordan er det med "EU-godkjenning" av utenlandske biler? Selv om det sikkert er mye rart på gamle norske biler, tror jeg utenlandske er overrepresentert når det gjelder dårlige biler/mye utslipp.

Med så mye dritt som kom ut av den bilen, tror jeg den slapp ut mer på 1 tur enn det min bil gjør i løpet av et helt år....

EDIT: Hadde klart å glemme igjen en parkeringslapp foran dashcam'et mitt, så ble ikke noen video... 

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...