KalleKanin Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 At syklister blir påkjørt av folk med førerkort skal ikke være til hinder for god sikring og opplæring samt krav til syklister som ferdes i trafikken/veibanen. Syklister har ikke mindre behov for denne kunnskapen. Man kan jo bare tenke seg hvordan situasjonen hadde vært om de som i dag må gjennom opplæring før de ferdes i trafikken ikke hadde hatt disse kravene Hvis man ikke ønsker å gjennomføre slik opplæring/serifisering får man holde seg unna veibanen som er fult mulig selv der jeg sykler fra og har mange mil til jobb. Det er bare det at det ikke er noen dekning for at ting blir tryggere, snarere tvert imot, dataene vi ha tyder på at det blir mer utrygt, er dårligere for folks helse og koster mye penger. Derfor er det en dårlig ide. AtW Skjønte ikke helt hva du mente med dette? Selvsagt skal man som bilist vise hensyn til myke trafikanter, og respektere deres rettigheter, og være ekstra oppmerksom, nettopp fordi de mye trafikantene stort sett alltid vil komme "tapende" ut av et sammenstøt. Og det er helt sikkert en del bilister som hadde hatt godt av en ekstra runde på dette. (Passe på syklistene som kommer i sykkelfeltet før man svinger, holde god avstand til syklister etc.) Men tror definitivt også at en del syklister hadde hatt godt av å få litt opplæring i oppførsel i trafikken. Selv om man ser en del uvettig kjøring, ser jeg vel så mye uvettig sykling.... (Kjøring på rødt lys, kjøre ut i kjørebanen uten å se seg bakover, sykling i mørket uten lys, sykle sakte midt i kjørebanen etc...) Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 https://www.aftenposten.no/osloby/i/ddl95q/Ulykkessjafor-meldte-seg-etter-pakjorsel Fy faen. Hva slags mennesker kjører bare videre når de har kjørt på noen...? Lenke til kommentar
Populært innlegg FrihetensRegn Skrevet 18. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Så dette skjedde i dag. Jeg parkerer på en parkeringsplass og to damer kommer bort til meg i det jeg går fra bilen og påstår at jeg rygget på bilen deres. Jeg skjønner med en gang at dette er tull da de påstod at de hørte et stort smell. Jeg hadde radioen av og hørte garantert ikke noe smell og de påstod også at det var en stor bulk i bilen deres, noe det ikke var. Det var ingen tegn til en ripe en gang. Jeg står på mitt mens de mener bestemt at jeg rygget på dem. Da sier jeg at de må ta frem skademeldingsskjema og at vi må skrive hver vår melding til forsikringsselskapene våre. Det ville de ikke. Så akulle jeg ta bilde av bilen deres, spsielt det påståtte skadeområdet (slev om det ikke var noen skade) og skiltnummeret. Det ville de ikke ha noe av så hun ene dekket opp skiltet med kroppen sin og sa at jeg ikke har lov å ta bilder av bilen deres. Jeg rister på hodet og går min vei mens de setter seg i bilen sin og kjører av gårde. Jeg vet ikke om dette var et elendig forsøk på forsikringssvindel eller om de var seriøse men det hele var en merkelig situasjon. Det er litt skremmende også når folk påstår slikt fordi man ikke har noen direkte motbevis. Et 4k 360° kamera hadde vært fint å hatt. Endret 18. desember 2017 av FrihetensRegn 10 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Høres ut som noen har hentet inspirasjon fra en av disse asiatiske landene der folk legger seg ned og later som om de er påkjørt, bare her med en liten vri. Endret 18. desember 2017 av Lami 4 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Hehe, kanskje det. Heldigvis ikke fullt så dramatisk Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) I går kjørte jeg etter en polskregistrert Toyota. Det røyk så mye av denne, og det luktet så vondt at jeg måtte holde god avstand til den. Selv om jeg lå godt bak den, ble jeg uvell av røyken som seg inn i kupeen... Hvordan er det med "EU-godkjenning" av utenlandske biler? Selv om det sikkert er mye rart på gamle norske biler, tror jeg utenlandske er overrepresentert når det gjelder dårlige biler/mye utslipp. Med så mye dritt som kom ut av den bilen, tror jeg den slapp ut mer på 1 tur enn det min bil gjør i løpet av et helt år....EDIT: Hadde klart å glemme igjen en parkeringslapp foran dashcam'et mitt, så ble ikke noen video... Endret 19. desember 2017 av KalleKanin Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Desverre alt for lett å betale seg ut av kontrollene Det har foregått i Norge, så det foregår nok i Polen også 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) Hva noen får seg til å gjøre, ungdommelig overmot eller ren idioti... http://touch.varden.no/nyheter/politiet-stoppet-bil-uten-ratt-pa-e134-1.2214541 Endret 19. desember 2017 av LabWeiler 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 Notodden er jo Norges rånerhovedstad så der skal de nok fint klare seg uten ratt. 2 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hva noen får seg til å gjøre, ungdommelig overmot eller ren idioti... http://touch.varden.no/nyheter/politiet-stoppet-bil-uten-ratt-pa-e134-1.2214541 Har du vært i Notodden eller? Det der er jo ingenting... Er ganske så USA hillbilly norsk version oppi der. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Hva noen får seg til å gjøre, ungdommelig overmot eller ren idioti...http://touch.varden.no/nyheter/politiet-stoppet-bil-uten-ratt-pa-e134-1.2214541 Har du vært i Notodden eller? Det der er jo ingenting...Er ganske så USA hillbilly norsk version oppi der. Kjører E134 relativt ofte, så ja. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 EU godkjenning av polske eller norske. Samme. Opplever det så ofte med norske, det stinker og røyken fra potta tilsvarer 10 års røyking i 1kvm rom. Jeg fatter ikke. 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Noen som vet vekten på brøyteskjær/plog som omtales i artikkelen? https://www.ta.no/nyheter/trafikkmeldinger/skien/det-er-guds-lykke-at-det-ikke-har-skjedd-en-ulykke/s/5-50-467008 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Jeg vet ikke vekten men har et spm relatert til artikkel Er det sidelemmene eller hjulene som lovlig bredde på lasting? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Noen som vet vekten på brøyteskjær/plog som omtales i artikkelen? https://www.ta.no/nyheter/trafikkmeldinger/skien/det-er-guds-lykke-at-det-ikke-har-skjedd-en-ulykke/s/5-50-467008 De veier rundt 800 kg. 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Jeg vet ikke vekten men har et spm relatert til artikkel Er det sidelemmene eller hjulene som lovlig bredde på lasting? Innenfor lemmene. Det er det jeg ble fortalt av vegvesenet når jeg ble stoppet. :-) 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Noen som vet vekten på brøyteskjær/plog som omtales i artikkelen?https://www.ta.no/nyheter/trafikkmeldinger/skien/det-er-guds-lykke-at-det-ikke-har-skjedd-en-ulykke/s/5-50-467008 De veier rundt 800 kg. Takker. Da var det ikke så ille vektmessig. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 https://www.tb.no/nyheter/politiet/trafikk/bil-med-fem-personer-kjorte-uten-lys-pa-e18/s/5-76-715184 Jøss, ikke ofte politiet tar tak i lys. Endelig. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Ikke mye å rope om, da han kun fikk kjøreforbud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå