Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Som oftest når en møter slike biler så er lyset på andre siden sterkere da de tar strøm fra samme plass/ledning, så det er nok ikke bare innbilning 

 

Vanlige lys tar også strøm fra "samme ledning" men de blir ikke sterkere av at man slår av et annet lys. Kan jo såklart hende, men det er ekstremt dårlig design om det er tilfellet. (man øker også sannsynligheten for at den andre pæren ødelegges).

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må det i så fall være spenningsfallet som er lavere med ett nærlys mindre på lursen som gjør det, og at det er slik pæren faktisk skal lyse, som den gjør med mindre spenningsfall. Eller tar produsent hensyn til spenningsfallet i kretsen når de designer lysbildet?

Lenke til kommentar

 

Som oftest når en møter slike biler så er lyset på andre siden sterkere da de tar strøm fra samme plass/ledning, så det er nok ikke bare innbilning

Vanlige lys tar også strøm fra "samme ledning" men de blir ikke sterkere av at man slår av et annet lys. Kan jo såklart hende, men det er ekstremt dårlig design om det er tilfellet. (man øker også sannsynligheten for at den andre pæren ødelegges).

 

AtW

Med vanlige lys, mener du da f.eka 230V halogen? Da er det jo mye høyere spenning som igjen gir mye lavere spenningsfall.

Lenke til kommentar

Fletting i Nederland, og veier/kjøring generelt er helt genialt.

 

Feks, skilt 'fletting om 500 meter', neste skilt er med teksten 'flett fra dette punktet' og se siste 50m har piler i feltet som peker til andre feltet. Altså oppfordrer til å benytte nesten hele flettefeltet, og begynne å flette de siste 50-100m for å unngå stopp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å filme en hendelse skyver mange "normal" adferd til side.

 

De fleste er opptatt av å dra opp mobilen, filme hendelsen for å dele den på nettet og kanskje få en del "hits", "likes", "viral", "avis" osv. 

Den ytterste konsekvensen av dette er mennesker som filmer andre i stor nød fremfor å hjelpe.

 

Idiocrazy at its finest.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er egentlig ikke livsfarlig å filme litt mens man kjører. Spesielt ikke når det går så sakte som her. Sånne ting er viktig å dokumentere.

Sa ikke det var livsfarlig. Sa det ikke kan ha vært så skummelt som man påpeker når man kjører så nærme. Jeg har holdt mye, mye lenger avstand fra en henger med hageavfall som så dårlig lasta ut, for å si det slik

Lenke til kommentar

 

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er egentlig ikke livsfarlig å filme litt mens man kjører. Spesielt ikke når det går så sakte som her. Sånne ting er viktig å dokumentere.

Sa ikke det var livsfarlig. Sa det ikke kan ha vært så skummelt som man påpeker når man kjører så nærme. Jeg har holdt mye, mye lenger avstand fra en henger med hageavfall som så dårlig lasta ut, for å si det slik

 

 

Holder alltid god avstand til åpne tilhengere med last, vet aldri hvordan det er sikret (og særlig hengere med diverse avfall som skal på fyllinga).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er egentlig ikke livsfarlig å filme litt mens man kjører. Spesielt ikke når det går så sakte som her. Sånne ting er viktig å dokumentere.

Sa ikke det var livsfarlig. Sa det ikke kan ha vært så skummelt som man påpeker når man kjører så nærme. Jeg har holdt mye, mye lenger avstand fra en henger med hageavfall som så dårlig lasta ut, for å si det slik

 

 

Holder alltid god avstand til åpne tilhengere med last, vet aldri hvordan det er sikret (og særlig hengere med diverse avfall som skal på fyllinga).

 

Holder altid god avstand til åpne biler, ikke bare tilhengere

En pickup som ser ut som at den ikke har last, kan f.eks ha løse gjenstander

Ligger heller aldri rett bak lastebiler, stor sjanse for steinsprut, så ligger enten langt bak eller kjører forbi

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var snøen kommet til Sunnmøre og det kan se stygt ut som storparten av befolkningen glemte hvordan en kjører bil over natten. Turen til jobb i dag tok 45 minutter mot 20 minutt som det vanligvis tar.

 

Kjør for all del forsiktig når du er usikker på føret men 30-40 i 80 sona uten å slippe den kilometer lange køa bak deg forbi syns vertfall jeg blir litt opp i måt :).

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette kommer kanskje som et sjokk for noen, men det er egentlig ikke livsfarlig å filme litt mens man kjører. Spesielt ikke når det går så sakte som her. Sånne ting er viktig å dokumentere.

 

Sa ikke det var livsfarlig. Sa det ikke kan ha vært så skummelt som man påpeker når man kjører så nærme. Jeg har holdt mye, mye lenger avstand fra en henger med hageavfall som så dårlig lasta ut, for å si det slik

 

Holder alltid god avstand til åpne tilhengere med last, vet aldri hvordan det er sikret (og særlig hengere med diverse avfall som skal på fyllinga).

Holder altid god avstand til åpne biler, ikke bare tilhengere

En pickup som ser ut som at den ikke har last, kan f.eks ha løse gjenstander

Ligger heller aldri rett bak lastebiler, stor sjanse for steinsprut, så ligger enten langt bak eller kjører forbi

Amen!

Lenke til kommentar

Henger meg på tåkelys-irritasjonen. Tåkelys er ikke halvparten så blendende som dårlig justerte xenonlys eller de som ikke slår av fjernlysene, men når jeg ser noen med tåkelysene på i mørket så begynner jeg å lure på om det faktisk er mennesker kompetente nok til å kjøre som sitter i førersetet.

 

Hva er grunnen til at du ikke slår de av? Lovlig lyskombinasjon er vel en stor del av førerkort-opplæringen i Norge, og tåkelys viser symbol i dashbordet. Det eneste som gjenstår er intellektet til den kjøttsekken som skal trykke på knappene, trykke på pedalene og svinge på rattet.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg ser lastebiler som kjører stein og annen masse uten sikkerhetsnett, altfor mye av det og er noe av det styggeste jeg ser!

På 90-tallet kjente jeg ei dame som ble ødelagt for livet pga. en stein mindre enn en knyttneve fra et slik lass. Hun måtte gjennom et uttall rekonstruksjonsoperasjoner av ansiktet og om hun noensinne ble "helt bra" vet jeg ikke.

 

Hun lå også omtrentlig 200 meter bak denne lastebilen.

 

I tillegg søplebiler med åpne kontainere hvor dritten blåser alle veier på motorvei osv.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hver gang jeg ser lastebiler som kjører stein og annen masse uten sikkerhetsnett, altfor mye av det.

På 90-tallet kjente jeg en dame som ble ødelagt for livet pga. en stein fra et slik lass.

 

I tillegg søplebiler med åpne kontainere hvor dritten blåser alle veier på motorvei osv.

 

Ja, virker som lastebiler som kjører stein driter i det, renner svært ofte graps fra de nesten kontinuerlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...