TMB Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Problemet er at dette gjøres på E18, Norges mest trafikerte veistrekning ut av Oslo. De har bare små lommer de kan stoppe folk på, så de får nok bare plass til en bil eller to om gangen. Stans en og en bil, så får folk vente tiden det tar å komme gjennom. For det er jo ikke nok kø ut av Oslo i utgangspunktet? Da foretrekker jeg at de stopper ingen Det skal være rettferdig Blir en tatt for å gjøre noe ulovlig, mens nestemann slipper unna, så kan man lure på, hvor ille var det egentlig? Hvis man blir tatt for å gjøre noe ulovlig, så burde man strengt tatt ikke klage på noe som helst. Du hadde ikke blitt tatt om du fulgte trafikkreglene. Du har selv valgt å få reaksjon fra Politiet, ved å foreta den ulovlige handlingen. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Søppelmann Denne uka slet vi litt, så vi var sent ute. Det resulterte i at jeg og makkeren tømte på hovedveien klokken 8 og klokken 16. Veldig fine tider å stoppe og jobbe et halvt minutt i strekk på svært trafikkerte 60 veier altså. Uansett, får parkert søppelbilen akkurat ut i veiskulderen på et av stoppene for å ikke blokkere for mye mens jeg jobba. Køen bak var jo flere kilometer lang, men de trengte vente maks 5-10 minutter før jeg var av veien igjen. Skal ut, og ser en liten luke i speilet jeg kan åpne døra. Dama trengte bremse bittelitt kanskje, og begynte vifte fibrilsk med hånda hvordan jeg våget å gå ut i veien rett foran henne påkledd i full refleksuniform. Jeg rista nei, bøyde meg ned og pekte på taket på bilen min der det er mange oransje roterende varsellamper. Mannen i bilen bak satt og lo seg igjen, og jeg smilte tilbake og pekte en gang til på taket mitt, og fikk en tommel opp av han. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Plansjen var forøvrig selvsagt ikke ment som noen fasit ganske opplagt. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Apropos det å ta alle eller ingen. La oss si at hel rekke med biler kjører fortere enn fartsgrensa på stedet. Da er det faktisk riktigst å vinke inn den siste bilen og gi vedkommende bot. Grunnen er at de foran ikke ville hindre de som kom bak, mens siste bil ikke kunne henge seg på en slik begrunnelse. Vedkommende kunne senke farten til lovlig hastighet uten å hindre noen. Jeg har hørt at politiet ofte stopper siste bil i rekka med denne helt logiske begrunnelsen. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Apropos det å ta alle eller ingen. La oss si at hel rekke med biler kjører fortere enn fartsgrensa på stedet. Da er det faktisk riktigst å vinke inn den siste bilen og gi vedkommende bot. Grunnen er at de foran ikke ville hindre de som kom bak, mens siste bil ikke kunne henge seg på en slik begrunnelse. Vedkommende kunne senke farten til lovlig hastighet uten å hindre noen. Jeg har hørt at politiet ofte stopper siste bil i rekka med denne helt logiske begrunnelsen. Begrunnelsen virker lite logisk for meg, har du noen dekning for at politiet tenker slik, og ikke feks bare tar det som er mest praktisk? (kan jo være selvfølgelig, poltiet gjør noen underlige vurderinger en ikke uvesentlig andel ganger de også). AtW Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Om de velger sistemann må det vel være fordi han nødvendigvis har kjørt fortere enn de andre i rekken for å ta dem igjen. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Burde heller stoppe førstebilen....ledersauen. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Apropos det å ta alle eller ingen. La oss si at hel rekke med biler kjører fortere enn fartsgrensa på stedet. Da er det faktisk riktigst å vinke inn den siste bilen og gi vedkommende bot. Grunnen er at de foran ikke ville hindre de som kom bak, mens siste bil ikke kunne henge seg på en slik begrunnelse. Vedkommende kunne senke farten til lovlig hastighet uten å hindre noen. Jeg har hørt at politiet ofte stopper siste bil i rekka med denne helt logiske begrunnelsen. Begrunnelsen virker lite logisk for meg, har du noen dekning for at politiet tenker slik, og ikke feks bare tar det som er mest praktisk? (kan jo være selvfølgelig, poltiet gjør noen underlige vurderinger en ikke uvesentlig andel ganger de også). AtW Jeg har ingen linkbare kilder, men har kun hørt det av noen "baktroppbilister" som selv har blitt bøtelagt og har fått denne begrunnelsen. Folk som kjører saktere enn køen foran og bak og ikke slipper forbi bakenforliggende kø kan også bli bøtelagt. Jeg har også hørt politiet selv fortelle at de har valgt å la alle som kun kjører f.eks inntil 10 km/t eller 15 km/t for fort slippe innvinking/bot, fordi de ikke har kapasitet til å ta andre enn de som kjører enda fortere. Dette har f.eks skjedd på motorveistrekninger med mye trafikk. 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Apropos det å ta alle eller ingen. La oss si at hel rekke med biler kjører fortere enn fartsgrensa på stedet. Da er det faktisk riktigst å vinke inn den siste bilen og gi vedkommende bot. Grunnen er at de foran ikke ville hindre de som kom bak, mens siste bil ikke kunne henge seg på en slik begrunnelse. Vedkommende kunne senke farten til lovlig hastighet uten å hindre noen. Jeg har hørt at politiet ofte stopper siste bil i rekka med denne helt logiske begrunnelsen. Begrunnelsen virker lite logisk for meg, har du noen dekning for at politiet tenker slik, og ikke feks bare tar det som er mest praktisk? (kan jo være selvfølgelig, poltiet gjør noen underlige vurderinger en ikke uvesentlig andel ganger de også). AtW Trafikken går i 95 km/t i 80 km/t sone, 20 biler holder samme hastighet. Hvordan skal politiet få måling på bil nr 1 i rekka? Selvfølgelig blir den enkleste måten måling på bakerste kjøretøy? 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Apropos det å ta alle eller ingen. La oss si at hel rekke med biler kjører fortere enn fartsgrensa på stedet. Da er det faktisk riktigst å vinke inn den siste bilen og gi vedkommende bot. Grunnen er at de foran ikke ville hindre de som kom bak, mens siste bil ikke kunne henge seg på en slik begrunnelse. Vedkommende kunne senke farten til lovlig hastighet uten å hindre noen. Jeg har hørt at politiet ofte stopper siste bil i rekka med denne helt logiske begrunnelsen. Begrunnelsen virker lite logisk for meg, har du noen dekning for at politiet tenker slik, og ikke feks bare tar det som er mest praktisk? (kan jo være selvfølgelig, poltiet gjør noen underlige vurderinger en ikke uvesentlig andel ganger de også). AtW Trafikken går i 95 km/t i 80 km/t sone, 20 biler holder samme hastighet. Hvordan skal politiet få måling på bil nr 1 i rekka? Selvfølgelig blir den enkleste måten måling på bakerste kjøretøy? Litt usikker på hvorfor du spør meg? Det er jo jeg som argumenterer for at det virker mer sannsynlig at de bare gjør det fordi det er mer praktisk. AtW Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Apropos det å ta alle eller ingen. La oss si at hel rekke med biler kjører fortere enn fartsgrensa på stedet. Da er det faktisk riktigst å vinke inn den siste bilen og gi vedkommende bot. Grunnen er at de foran ikke ville hindre de som kom bak, mens siste bil ikke kunne henge seg på en slik begrunnelse. Vedkommende kunne senke farten til lovlig hastighet uten å hindre noen. Jeg har hørt at politiet ofte stopper siste bil i rekka med denne helt logiske begrunnelsen. Begrunnelsen virker lite logisk for meg, har du noen dekning for at politiet tenker slik, og ikke feks bare tar det som er mest praktisk? (kan jo være selvfølgelig, poltiet gjør noen underlige vurderinger en ikke uvesentlig andel ganger de også). AtW Trafikken går i 95 km/t i 80 km/t sone, 20 biler holder samme hastighet. Hvordan skal politiet få måling på bil nr 1 i rekka? Selvfølgelig blir den enkleste måten måling på bakerste kjøretøy? Litt usikker på hvorfor du spør meg? Det er jo jeg som argumenterer for at det virker mer sannsynlig at de bare gjør det fordi det er mer praktisk. AtW Det er mer praktisk på bakerste kjøretøy. Det siste spørsmålet var generelt og ikke rettet spesifikt deg. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Motsatt av en klage, men jeg blir alltid så glad når folk vinker, men oppdaga det litt sent, og det ble litt halvhjertet fra min side.. Endret 31. oktober 2017 av steinrawr 1 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Jeg skjønner at bilen trenger to plasser ovenfor hverandre, men å okkupere fire plasser syntes i meste laget.. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Ser ut som bilen til høyre også har bommet litt.. 1 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 En som sikkert måtte rekke ølsalget...? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Alle som hver vinter ikke klarer å få på vinterdekk i tide og lager store problemer for alle andre. Eller ikke klarer å ta i et dekkjern en hjulvinne til 49,- fra biltema og etterstramme mutterne/boltene ca. 5-10 mil etter skift. Kjøp dekkjern hjulvinne og ha det liggende under matta bak eller sammen med reservehjulet. Det er enklere å etterstramme muttere/bolter enn å skrape og måke ren bilen. Jeg har selv vært sen med å legge om eller bestille i tide noen ganger gjennom en årrekke med vintre men lar da bilen stå noen dager til det er klart fremfor å skape problemer for andre. Ellers har jeg gjort det til å en vane å legge om første uken i Oktober (sentralt østland), aldri kø hos dekkselgere/omleggere og man slipper maset når man ikke har tid. Har du litt ukurrante dimensjoner som jeg hadde noen år bør du sørge for å bestille nye dekk i tide. Kjører du unødvendig med piggdekk og bidrar til ekstreme mengder veistøv og dårlig vinterluft i byene? Jeg har bodd 2-5 mil utenfor Oslo i alle år og siste 10+ langt utti skauen med bratte bakker og dårlig brøyting og veihold. Har aldri hatt behov for å kjøre med piggdekk siste 20+ år. Har du hytte og må derfor kjøre pigg i byene hele vinteren? Nei det må du ikke. Har brukt hytter i de fleste "østlige" fjellområder hele året i alle år med samme piggfrie vinterdekk. Når det er ekstra glatt kan man stoppe før man nærmer seg de verste områdene og bruke "sokker", dekkspray eller annet og husk å holde dekkene rene så fungerer de bedre. Livsfarlig på veien noen dager i året og derfor må du kjøre med pigg? Bør du heller vurdere å la bilen stå enkelte av de verste dagene? Det ikke er verdens undergang om du må stå over "Bootylicious" timen på Elixia den helgedagen eller kvelden. Alltid problemer med vei og føre når du skal hente de gamle til jul? Planlegg bedre... EDIT: Morrakaffen vakke ferdig. Dekkjern? ørh? Hjulvinne så klart. Endret 15. november 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg klarer ikke helt forstå hva man skal med dekkjern i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg lå bak en bil som mistet hjulet en gang. Var i hjulskiftesesong så jeg kan tenke meg at en rask runde med etterstramming hadde hjulpet. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Jeg klarer ikke helt forstå hva man skal med dekkjern i denne sammenheng. Man kan late som man er så handy at man skifter dekk på felg selv med dekkjern liggende i bilen? Mente selvsagt hjulvinne Dette og jekk burde være like påbudt å ha i bilen som varseltrekant og refleksvest. Endret 15. november 2017 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Jeg lå bak en bil som mistet hjulet en gang. Var i hjulskiftesesong så jeg kan tenke meg at en rask runde med etterstramming hadde hjulpet. Noen som skifter hjule selv er heller ikke klar over at forskjellige hjul kan ha behov for forskjellig lengde osv. på boltene. Mye rart man hører om biler som har mistet hjul og etterstramming er gjengangeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå