Auto Asmodeus Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Bra! Håper på flere kontroller - jeg ser at flere og flere kjører i kollektivfeltet med sin fossile bil så politiet må gjerne firedoble bøtesatsene. 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvorfor sladde skiltet? Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) For å være grei ovenfor mannen som tydeligvis bare har ett sideskilt. Må være flaut å komme tilbake tilbake ut på parkeringsplassen etter å ha levert i barnehagen og oppdage at man har bomma såpass. For man gjør da ikke dette med hensikt? Dette er en barnehage med 160 unger og en liten, trang P-plass med 33 plasser fordelt på 900 m2. I dag var han tidlig ute og leverte før rushet, men 8:00 - 8:30 er det temmelig hektisk med 33 biler, rygging, unger, sykler og vogner. Da er det temmelig lusent å okkupere to plasser. Endret 26. oktober 2017 av 1Dr.E Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Det er veldig trist å bli tatt for å kjøre i kollektivfeltet med el-bil. Jeg mistenker at mange av de ikke hadde den fjerneste anelse om at det er spesielle regler i det feltet der. Er det noen som vet om det er skiltet spesielt? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Det er veldig trist å bli tatt for å kjøre i kollektivfeltet med el-bil. Jeg mistenker at mange av de ikke hadde den fjerneste anelse om at det er spesielle regler i det feltet der. Er det noen som vet om det er skiltet spesielt? Det ble linket til en artikkel i dagbladet, der ser man skiltet, og at det er skiltet spesielt. AtW Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Det er skiltet flere ganger langs hele strekningen. Og hver gang kollektivfeltet slutter og det kommer et nytt, er det skiltet på nytt. Det er rett og slett "jeg gir faen"-modus hos de fleste, og jeg er glad de blir tatt. De skaper like mye kø som alle andre og fortjener ikke å få bruke kollektivfeltet. Endret 26. oktober 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 For å være grei ovenfor mannen som tydeligvis bare har ett sideskilt. Må være flaut å komme tilbake tilbake ut på parkeringsplassen etter å ha levert i barnehagen og oppdage at man har bomma såpass. For man gjør da ikke dette med hensikt? Dette er en barnehage med 160 unger og en liten, trang P-plass med 33 plasser fordelt på 900 m2. I dag var han tidlig ute og leverte før rushet, men 8:00 - 8:30 er det temmelig hektisk med 33 biler, rygging, unger, sykler og vogner. Da er det temmelig lusent å okkupere to plasser. Er det ikke bare to minutter å slenge fra seg barna? Tvilsomt at dette var en som var redd for dør i siden, heller en som så at det var romslig med plass og dermed ikke var så nøye med å treffe oppmerkingen. 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) To minutter ja, pleier å kaste guttungen over gjerdet og hive sekk og ekstra skift etter ham og rope "god dag" mens jeg setter meg inn i bilen igjen Edit: Sjekka nå. Det er 170 meter hver vei fra P-plassen til stedet hans i barnehagen, og på veien dit skal men gjennom en grind kle av og plassere matboks og tøy, gjennom 4 tunge dører og vinke morna før det er samme runden tilbake til bilen. Klarer du det på 2 min er du bra svett etterpå Endret 26. oktober 2017 av 1Dr.E Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Å hente/levere i barnehagen kan ta alt fra 5 minutt til en god halvtime, eller mer. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Det ble linket til en artikkel i dagbladet, der ser man skiltet, og at det er skiltet spesielt. AtW Da får de jo som fortjent. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hadde ikke kapasitet til å stoppe flere Når de skal ha kontroll så får de jaggumeg stoppe ALLE, så får de bare stå der og vente Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Problemet er at dette gjøres på E18, Norges mest trafikerte veistrekning ut av Oslo. De har bare små lommer de kan stoppe folk på, så de får nok bare plass til en bil eller to om gangen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Stopp de, noter skilt og navn, send de videre, få regning i posten Det finnes løsninger Ellers får de finne en plass der de kan ha mange samtidig Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 I verste fall kan de jo eskortere de/rute de inn på en stor parkeringsplass i nærheten. Skulle ønske de hadde fler kontroller inne i byen også, både på biler i kollektivfeltene og også på syklister som fyker over krysset på rødt lys. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Problemet er at dette gjøres på E18, Norges mest trafikerte veistrekning ut av Oslo. De har bare små lommer de kan stoppe folk på, så de får nok bare plass til en bil eller to om gangen. Stans en og en bil, så får folk vente tiden det tar å komme gjennom. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hadde ikke kapasitet til å stoppe flere Når de skal ha kontroll så får de jaggumeg stoppe ALLE, så får de bare stå der og vente Hvorfor?? Hvorfor må de "jaggumeg stoppe ALLE"? Er det ikke bedre at de stopper noen enn INGEN? 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Da foretrekker jeg at de stopper ingen Det skal være rettferdig Blir en tatt for å gjøre noe ulovlig, mens nestemann slipper unna, så kan man lure på, hvor ille var det egentlig? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Da foretrekker jeg at de stopper ingen Det skal være rettferdig Blir en tatt for å gjøre noe ulovlig, mens nestemann slipper unna, så kan man lure på, hvor ille var det egentlig? Jeg undres...troller du nå eller mener du dette seriøst?? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå