Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Så det er mer effektivt om personen kjører frem i køen og legger seg foran andre biler, versus om han eller hun lå lengre bak?

 

Du har jo de som kjører helt frem og står først i køen/lyskrysset, men jeg snakker om dem som ikke gjør det. De som legger deg inn foran andre biler etter dem har kjørt mellom noen. Det ser jeg ikke vitsen med

 

Det som vanligvis(?) gjøres er ikke å legge seg inn i køen igjen, men å kjøre forbi alle. Men joda, om du snakker om folk som gjør det "halvhjertet", så er det ikke så mye vits nei.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Fikk tak i to poser med reflekser fra jobben og kjørte rundt i nabolaget og slapp et par i hver postkasse. Kan tenke meg at ca 200 husstander fikk.. Er så lei av at folk går langs veien uten noe som helst. Bor på landet uten gatebelysning eller fortau..

 

Kjør i midten av veien, problemet løst.

 

AtW

 

Ja, det kan man jo gjøre. Inntil man møter en annen trafikant med samme strategi, kjører på høyre side av veien for å passere denne og meier ned noen fordi de ikke bruker refleks. Spar meg for flåseriet ditt.

 

 

På landet møter man sjelden motgående trafikk når det er mørkt, og det er ganske uproblematisk å være ekstra forsiktig de gangene det skjer. Jeg har bodd både på landet og i byen, jeg oppfatter det som enklere å forholde seg til fotgjengere uten refleks på landet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

Folk flest bruker ikke refleks, og det må man ta hensyn til når man kjører.

 

AtW

Det går fint an å vise hensyn og skrive en klage her inne på manglende oppdragelse på barn i trafikken.

Ja? Det går også fint an å skrive hvordan man mener folk bør forholde seg til dette her inne.

 

AtW

I nabolag, områder med barn, og generelt områder med mye fotgjengere kjører jeg alltid veldig forsiktig. Nettopp fordi jeg selv misliker folk som råkjører i nabolag, og fordi jeg som jobber langs veien vet hvordan det er å ha biler kjørende rett forbi seg. Kan med hånda på hjerte fortelle deg at dragsuget til en lastebil som passerer i 50-60km/t mindre enn en meter fra deg kjennes godt i form av adrenalin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide at politiet har kontroll av syklister! Ser så mye hensynsløs sykling her i Trondheim.

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/10/10/Det-virker-som-de-er-helt-i-sin-egen-verden-15430907.ece

Apropos det... Igår var det en syklist som ikke så for seg til venstre en gang og syklet rett ut i en meget trafikkert rundkjøring her... og like etterpå var det en idiot som syklet imot som plutselig ut av det blå syklet skrått over til andre siden mens jeg skvatt og hev meg på bremsen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide at politiet har kontroll av syklister! Ser så mye hensynsløs sykling her i Trondheim. 

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/10/10/Det-virker-som-de-er-helt-i-sin-egen-verden-15430907.ece

"Hadde ikke nok penner". Hadde vært fint med noe tilsvarende i andre byer da det er altfor lite fokus på dette. Ser altfor ofte at syklister skifter roller i trafikken, fra kjørende til gående, akkurat som det passer dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På tide at politiet har kontroll av syklister! Ser så mye hensynsløs sykling her i Trondheim. 

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/10/10/Det-virker-som-de-er-helt-i-sin-egen-verden-15430907.ece

Applauderer alle slike tiltakt. Få vekk alle syklister som gir resten et dårlig rykte. (gjelder alle trafikanter)

 

Når jeg sykler på kanariøyene har politiet jevnlig kontroller av syklister. Sjekker at utstyret er i orden og at trafikksikkerheten er ivaretatt.

Jeg ble "stoppet" i en rundkjøring ved en feil en gang fordi han trodde lampa var defekt, men helt fantastisk at de sjekker.

 

Hadde det vært opp til meg skulle politiet fått ressurser nok til å kontrollere alle godt traffikerte årer og fått rensket ut alt rusket i trafikken. Være seg sløve syklister, bilister med tekniske feil/mangler, ulovlig medikamentbruk, for lite søvn, mobiltittere osv. I mine øyne bør også farlige overtredelser som at man titter/tekster på mobilen mens man kjører kanskje føre til et par uker på bussen så man lærer.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På tide at politiet har kontroll av syklister! Ser så mye hensynsløs sykling her i Trondheim. 

 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/10/10/Det-virker-som-de-er-helt-i-sin-egen-verden-15430907.ece

 

Har ikke noe mot syklister som kontrolleres, men akkurat dette er kanskje ikke det beste eksemplet, om det er der jeg tror det er. Hva som er lov og ikke akkurat der er i beste fall uklart.

 

AtW

Lenke til kommentar

Her ser man et bilde av der jeg tror kontrollen var:

 

https://www.nrk.no/trondelag/her-trakket-18-syklister-i-fella-1.13726847

 

Det er ikke åpnbebart at den lysreguleringen gjelder sykkelfeltet for meg ihvertfall.

 

Fra skiltforskriften:

 

"Primærsignal
• Primærsignalet for en tilfart skal stå
på høyre side av denne."

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...